Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » wt cze 21, 2011 22:51

Witam . przerabiałem pompę na 10mm i tu raczej wszystko się udało bo auto zapaliło bo wielkich trudach z ustawieniem rozrządu.

a więc przejdę do problemu.

niestety zapomniałem o blokadach. no ale przecież to aż taki wielki problem nie jest a więc biorę płaskownik ok 4mm i blokuje wałek , pompę blokuje bolcem 15mm i wał ustawiam na znaku na kole zamachowym. poskładane wszystko i próba z klucza obracam i bum kolizja tłoka z zaworem , więc coś nie tak obruciłem wałem o jeden obrót i na znak poskładane i powtórka z rozrywki i tak za każdym razem. W pomiędzy czasie załatwiłem sobie klucz do wtrysków , wykreciłem pierwszy od rozrządu tłok max w gorę , reszta na blokadach poskładane próba z klucza ok chodzi no to palimy najpierw bez paliwa wszystko cisza pięknie ładnie, więc podłączyłem gruszkę do odpowietrzania , napompowałem paliwka i palimy , troszkę sobie pokręciłem i nic niby łapie ale nie chce zapalić , więc kąt wtrysku przyspieszałem po trochę i próby aż doszłem na maxa do silnika i udało się odpalić, ale jakiś dziwne stuki w silniku więc myślę coś z rozrządem chyba i znów od nowa wszystko na znaki poskrecane próba z klucza i pupa nie idzie tak samo jak wcześniej nie szło ustawić wg znaków :( dwa popołudnia myślenia i męczenia się i nie wiem co dalej zrobić z tym ?? ma ktoś jakieś pomysły ??



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: Toshiba » śr cze 22, 2011 00:00

Czy blokadę koła na pompie zrobiłeś na sztywno? Pasek zakładałeś na "luźnym" kole wałka rozrządu?
Pompa ma taki moment, że trzeba na sztywno ją zablokować żeby nie było ani milimetra ruchu... Nie wiem jak to nazwać. Po prostu koło pompy lekko pręży w którąś stronę. Idealnie na znak musi być i wtedy zakładać pasek.
Boleć do koła pompy musi być na wprost do "dziury". Nie może być skrzywiony.

Swego czasu też miałem takie problemy.



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » śr cze 22, 2011 00:09

wydaje mi się że na sztywno , jutro będę dalej walczył to sprawdzę to , pasek zakładałem za zblokowanym wałku

ale martwi mnie bardzo i dręczy dlaczego po znakach nie chce iść tylko tłok uderza w zawór



Awatar użytkownika
Toshiba
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 856
Rejestracja: sob lut 10, 2007 01:09
Lokalizacja: CeeLI / CeWu
Kontakt:

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: Toshiba » śr cze 22, 2011 00:21

To sprawdź dokładnie czy na sztywno. I zbij koło z wałka, o wiele łatwiej jest zakładać pasek.
Może wał nie na ten znak ustawiasz? Z resztą... jak zablokujesz wałek rozrządu to kręć tak aby tłoki nie uderzały w zawór.. jak zakręcisz wałem to musi się kręcić swobodnie w jedną i w drugą stronę. Oczywiście do pewnego momentu... I koniecznie sprawdź czy na odpowiedni znak wału ustawiasz.
Poza tym... Miejsce na "klin" wałka rozrządu musi być na "dolnej" tak jakby jego średnicy i klin wkładasz bez uszczelki pokrywy zaworów. Musi wejść lekko i się opierać o krawędź głowicy. Ja używam kawałka blachy... Nie pamiętam jakiej grubości...



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » śr cze 22, 2011 10:02

blokada na wałek zakładana bez uszczelki , ja dałem płaskownik 4mm , znak na wale to taki jak by trójkąt pomiędzy dwoma "cypelkami" a co do paska nie ma tragedi przy zakładaniu z kółkiem ;P a nie chce mi się robić dodatkowej roboty. sprawdzę po południu czy na sztywno idzie pompa.



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » śr cze 22, 2011 17:06

pompa na sztywno , wszystko na znakach i pupa nie chce iść , ściągam teraz kółko wałka rozrządu ale raczej wątpię żeby pomogło



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » śr cze 22, 2011 21:06

panowie ustawiłem wsio na znaki a wał wg tłoku czwarty tłok max do góry , odpalił ale jakoś klekocze strasznie , dodam za chwilę filmik jak to chodzi.

oto i filmik :

" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony śr cze 22, 2011 21:26 przez LeadPCT-V.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: Mumin90 » śr cze 22, 2011 21:25

to że klekocze to może wina konta wtrysku
ja jak składałem pompę 10mm to też strasznie mi silnik metalicznie na niej chodził
bolec do blokowania koła pompy wtryskowej powinien mieć 15,5mm
co do pompy 10mm słyszałem ze niektórzy zakładali pasek rozrządu przesunięty o jeden ząbek ale tylko na kole pompy wtryskowej, a z tego co mówisz ze kont wtrysku ustawiałeś coraz wcześniejszy i dopiero potem odpalił to może teraz opóźnić i będzie ciszej chodził



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » śr cze 22, 2011 21:39

obejżyj filmik który dodałem post wyżej , może uda się zlokalizować problem dokładniej



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: Mumin90 » śr cze 22, 2011 21:57

ja bym spróbował opóźnić kąt wtrysku pompę w stronę chłodnicy i zobaczyć co sie będzie działo jak silnik będzie pracował, niby trochę jasnawego dymku idzie ale nie za wiele
albo poluzuj śruby pompy wtryskowej tylko zostaw pompę dokręconą na tej jednej śrubie co łączy te dwie blaszki ze śrubami i podczas pracy silnika kręć pompą



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » śr cze 22, 2011 22:36

jutro się tym zajmę , jeszcze nie mam garażu zrobionego do końca ;p a padać zaczęło u mnie także choćbym chciał to muszę poczekać.

ustawiałem kąt wtrysku dziś i już tak nie klekoczę , ale tym razem musiałem go max opóźnić

co myślicie żeby przestawić pompę na kole o ząbek ??
i jeśli to coś da to w którą stronę ?



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » czw cze 23, 2011 13:30

aaaa i jeszcze pytanie z odmy leci mi trochę dymek i rzuca olejem czego to może być wina ? uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni ?



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: Mumin90 » czw cze 23, 2011 15:35

raczej pierścieni wina
przestawić o ząbek żeby można było ustawić późniejszy kąt wtrysku ale jak już tak nie klekocze i jest ustawiony kąt to już chyba jest dobrze?



Awatar użytkownika
LeadPCT-V.A.G
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pt sie 13, 2010 13:24
Lokalizacja: Trzcianka

Golf Mk2 1.6TD JR problem z rozrządem

Post autor: LeadPCT-V.A.G » czw cze 23, 2011 20:51

generalnie jest dobrze ale jeszcze delikatnie chyba by się przydało , przynajmniej tak żeby był większy zakres regulacji na pompie.

kto poleci jakieś dobre pierscionki ?? oczywiście w przystępnej cenie ;) bo do wymiany mam uszczelkę , pompę wody , pasek rozrządu , pasek alternatora , również planowanie głowicy i w tysiaku chciałbym się wyrobić ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości