Witam, dzisiaj nadszedł dzień aby odpalić po 2 latach silnik 1.8 8v PF. Kable w komorze silnika podczepione do: przepływomierza, przepustnicy, listwy wtryskowej, aparatu zapłonowego, cewki, czujnika stukowego, czujnika położenia wałka, czujników oleju, wody itp. Wszystko wczepione do skrzynki z mk2, digi podczepione, wydaje mi się że wszystko podczepione do odpalenia. Jednak podczas próby uruchomienia silnika okazało się że nie ma iskry, więc szukamy przyczyny - z tego co mi wiadomo do cewki idą 2 kable (czarny i czarno-czerwony) i w ani jednym ani w drugim nie ma prądu.
Paliwa nie ciągnąłem z baku z pompy tylko z buteleczki plastikowej, możliwe że jak nie jest podczepiona pompa paliwa to nie ma prądu w cewce?
Czy da się w ogóle odpalić PF-a z butelki?
Czemu może nie być prądu w kablach? Coś z przekaźnikiem, modułem?
Proszę o pomoc
problem z odpaleniem 1.8 8v PF
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- majekMK2
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4415
- Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
- Lokalizacja: Meszna
- Kontakt:
problem z odpaleniem 1.8 8v PF
cos nie tak z przekaznikiem trzeba by było podpiac bezposrednio plusa i wtedy powinno odpalic
odpalic sie da pompa nie musi byc w baku wazne zeby była gdzies zanurzona
odpalic sie da pompa nie musi byc w baku wazne zeby była gdzies zanurzona
Były golfik:/
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=111197
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem z odpaleniem 1.8 8v PF
kolega pyta o butelkę chyba podczepioną do wezyka przy wtrysku, nie odpali, przeciez potrzeba ciśnienia 3 bary. Cewka jest zasilana bezposrednio po stacyjce, więc na jednym z kabli do niej zacisk 15 ma byc prad z aku po włączenu zapłonu.
Sterownik silnika potrzebuje pradu po przekaxniku, pozucja R3 (jesli to nowy typ skrzynki) nadruk zwykle 30 lub 32
PF ma czujnik wałka inaczej zwany czujnikiem halla w aparacie zapłonowym więc nie wiem czy cie rozumiem - ze kable do aparatu podpięte i czujnik podpięty - jesli to oznacza kable zapłonowe i wtyk do czujnika halla to ok.
Pompa ma ruszyc na chwilke po włączeniu zapłonu, jesli nie odpalisz auta wyłącza się po sekundzie, potem włącza sie dopiero po uruchomieniu silnika, dzięki impulsom od czujnika halla. I odbywa się to za posednictwem przekażnika pompy, w nowej skrzynce pozycja R12 pierwszy na dole po prawej. Najpierw zadbaj o prąd na kablu do cewki, trza posprawdzac stacyjkę i połączenia od niej az po cewkę.
Sterownik silnika potrzebuje pradu po przekaxniku, pozucja R3 (jesli to nowy typ skrzynki) nadruk zwykle 30 lub 32
PF ma czujnik wałka inaczej zwany czujnikiem halla w aparacie zapłonowym więc nie wiem czy cie rozumiem - ze kable do aparatu podpięte i czujnik podpięty - jesli to oznacza kable zapłonowe i wtyk do czujnika halla to ok.
Pompa ma ruszyc na chwilke po włączeniu zapłonu, jesli nie odpalisz auta wyłącza się po sekundzie, potem włącza sie dopiero po uruchomieniu silnika, dzięki impulsom od czujnika halla. I odbywa się to za posednictwem przekażnika pompy, w nowej skrzynce pozycja R12 pierwszy na dole po prawej. Najpierw zadbaj o prąd na kablu do cewki, trza posprawdzac stacyjkę i połączenia od niej az po cewkę.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
problem z odpaleniem 1.8 8v PF
Hmm... pompy nie mam w ogóle podłączonej
Przekaźnik właśnie ten nr 32 wymieniałem
Tak kable do aparatu podpięte i ten właśnie czujnik halla też
Czyli żeby odpalić muszę podczepić cały układ paliwowy i podać paliwo z pompy?
Czy to prawda że jak nie będzie podłączony cały układ paliwowy (pompa paliwa) to może nie być iskry? Pompa paliwa jest podłączona pod ten sam przekaźnik co cewka i nie ma obiegu?
Przekaźnik właśnie ten nr 32 wymieniałem
Tak kable do aparatu podpięte i ten właśnie czujnik halla też
Czyli żeby odpalić muszę podczepić cały układ paliwowy i podać paliwo z pompy?
Czy to prawda że jak nie będzie podłączony cały układ paliwowy (pompa paliwa) to może nie być iskry? Pompa paliwa jest podłączona pod ten sam przekaźnik co cewka i nie ma obiegu?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
problem z odpaleniem 1.8 8v PF
nie to nieprawda, ale wiesz co - dość poważne rzeczy z autem robisz z tego co piszesz jak możesz myśleć że silnik odpali bez działającej pompy paliwa? Przecież tam ma być 3 atmosfery ciśnienia, gaźnik sobie nawet sam nie pociągnie tez ma pompę, a bez pompy to tylko w komarku siłą ciążenia paliwo leci z baku
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
problem z odpaleniem 1.8 8v PF
jest to moje pierwsze auto i kupując je nie umiałem nawet oleju wymienić, nie miał mnie kto nauczyć dlatego siedziałem całe dnie na google i szukając, czytając robiłem każdą rzecz po kolei, wiem że już wiele rzeczy się nauczyłem, ale niestety o podłączeniu układu paliwowego do mk1 nie wiem nic i dlatego kombinuję
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości