Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Wszelakie problemy związane z nadwoziem i wnętrzem pojazdu

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: apokalipta1 » wt cze 21, 2011 17:46

Witam.Problem jak w temacie wyglada następująco. Ok.2 tygodnie temu zrobiłem pełną obsługę klimy automatycznej-czynnik, odgrzybianie, olej, filtr pyłkowy wraz z czyszczeniem przestrzeni w okól tego filtra. Od tego czasu auto zaczęło więcej spalac jakieś 2 litry, silnik 1.9 tdi pd 115KM AJMrok 2000. Problem w tym , że chodzi tu o spalanie bez włączonej klimy gdy na wyswietlaczu widnieje napis ECON. Druga sprawa dotyczy właczonej klimy czyli wcisnięciu AUTO i ustawieniu temp. 28*C i wtedy klima tak chłodzi, że nie da się siedziec komfortowo w krótkim rękawku a przy domyślnych 22*C to już mróz. Może Wiecie o co chodzi? Dodam jeszcze że przy nagrzanym silniku do 90*C gdy wcisnę ECON to da się odczuć ciepło dopiero przy ustawionym HI.......a o stopien nizej 29*C ledwo ledwo dmucha ciepłe.Dodam jeszcze,że sprawdzałem na postoju to klima włacza się i wyłącza prawidłowo, co czuć po obciązeniu silnika.Filtr powietrza i paliwa oryginalne z serwisu.Czyżby jakiś błąd mechaników przy serwisie klimy i czy to w ogóle możliwe?Proszę o odpowiedż.........Dzięki i pozdro


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
guziolek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1400
Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
Lokalizacja: Lublin okolice
Kontakt:

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: guziolek » wt cze 21, 2011 23:38

Ciekawi mnie to zimne powietrze przez cały za, być może masz błąd silniczka sterującego klapą od temperatury. Natomiast co do mrożenia to ciekawe jakie masz ciśnienie, czy nie nabili ci za dużo, ale to możesz spr tylko w serwisie klimatyzacji, ewentualnie zerknij co tam w "samodiagnozie klimatronika" piszczy :chytry: .



Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: apokalipta1 » śr cze 22, 2011 16:22

Widzę guziołek ze na Ciebie mozna zawsze liczyć..A co do tej klapy i silniczka to raczej sterowanie działa bo czuje jak temperatura sie zmienia tylko ze.....no właśnie nie do końca............Ale martwi mnie co z tym spalaniem czemu ponad 8litrów?


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: Qto » śr cze 22, 2011 16:36

guziolek pisze:"samodiagnozie klimatronika"
apokalipta1, od tego zacznij...bo będziemy gdybać a sprawę może rozwiązać konkretny błąd który sterownik poda...
jak nie wiesz jak wykonać diagnozę Climatronica to wpisz w szukajkę co trzeba



Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: apokalipta1 » śr cze 22, 2011 21:57

W piątek się podłącze i dam znac...Dzięki


ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: Qto » śr cze 22, 2011 22:27

apokalipta1 pisze:W piątek się podłącze i dam znac
Wpisz w szukajkę to zrobisz to bez podłączania się :bajer: Climatronic ma opcję samodiagnostyki
google -> "samodiagnostyka climatronic" i czytasz co potrzeba :bigok:



Awatar użytkownika
apokalipta1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz kwie 10, 2011 08:54
Lokalizacja: Świebodzin Lubuskie

Zwiększone zużycie paliwa po nabiciu i odgrzybieniu klimatyz

Post autor: apokalipta1 » śr cze 22, 2011 23:24

Dzięki nie wiedziałem nawet.Pozdro



Sprawdziłem mam po lewo 4FA po prawo 00 wyczytałem ze to silniczek od klapy głownej wiecie teraz jak mogę to naprawic a czy tak w ogóle moze byc to spowodowane nieprawidłową wymiana filtra pyłkowego?


Jak by kogoś interesowało to znalazłem przyczynę błędu 4FA --syf na osi przepustncy na klapie główniej i kurz w ogóle w okolicy silniczka .Po wyczyszczeniu juz nie pokazuje błędu 4FA i działa prawidłowo...

A to że auto wiecej paliło tez rozpracowałem.Masa lisci w filtrze powietrza po wielokrotnej jeżdzie po parku.


ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i Nadwozie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości