Witam panów
Mam takie pytanko odnośnie zabezpieczenia auta. A mianowicie wziąłem Sie za zrobienie przerwy w obwodzie zasilania Cewki zapłonowej, przerwałem plus z cewki i poprowadziłem przewód do środka auta az do ukrytego wyłącznika. Moje pytanie brzmi czy to dobry pomysł robic własnie tam przerwe... tzn. na zasilaniu cewki? i czy sam wyłącznik wystarczy? czy jakis przekażnik musze jeszcze zainstalowac? wyłacznik wsadziłem 6 A.... mam nadzieje ze wiekszy prąd tamtedy nie płynie. Jak narazie wszystko chodzi... tylko chce zasięgnąć waszej opinii na ten temat.
Myśłałem nad zrobieniem przerwy w zasilaniu.... ale po co mam szukać miejsa gdzie ukryc tak duzy wyłacznik na prawie 15 A.
z góry dzieki
Pytanie o zabezpieczenie MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wylacznik wcale nie musi bc az tak duzo widzialm bardzo male wylaczniki na ponad 10 A. jest to dosc dobry pomysl tylko jest on bardzo prosty do obejscia. Wystarczy tylko jeden przewodzin i juz. Jesli przecieles przewod w miejscu niewidocznym jest to lepsze rozwiazanie niz przecinanie przewodu przy cewce zaraz.Przy cewce to idzei zobaczyc monetalnie i obejscie tego jest banalnie proste.A zadnych przekaznikow ani nic wiecej nie trzebapawlon159 pisze:ale po co mam szukać miejsa gdzie ukryc tak duzy wyłacznik na prawie 15 A.
Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek
Ja miałem własnie takie zabezpieczenie.
Uwazam ze jest bardzo dobre,ale akurat u mnie były zastosowane słabe kable, grzały się od napięcia. Wkońcu doszło do tego ze się przepaliły i miałem pozar w samochodzie. Na szczęscie spaliłą się tylko ta wiązka kabli. Była niestety puszczona na podszybiu obok kalbiu idących do komputera..
Teraz gdy się pozbyłem tego obejścia i dobrze zaizolowałęm kable do cewki zauwazyłem ze samochód..lepiej odpala i już nie przerywa po dłuzszej jeździe.
Mam zamiar zrobić jeszcze raz takie zabezpieczenie, ale prosiłbym o jakieś poraty dotyczące kabli jakie uzyć, moze jakiś opornik ? Nie znam się na elektryce i nie chce bezmyślnie spowodować powazniejszego pozaru instalacji.
Uwazam ze jest bardzo dobre,ale akurat u mnie były zastosowane słabe kable, grzały się od napięcia. Wkońcu doszło do tego ze się przepaliły i miałem pozar w samochodzie. Na szczęscie spaliłą się tylko ta wiązka kabli. Była niestety puszczona na podszybiu obok kalbiu idących do komputera..
Teraz gdy się pozbyłem tego obejścia i dobrze zaizolowałęm kable do cewki zauwazyłem ze samochód..lepiej odpala i już nie przerywa po dłuzszej jeździe.
Mam zamiar zrobić jeszcze raz takie zabezpieczenie, ale prosiłbym o jakieś poraty dotyczące kabli jakie uzyć, moze jakiś opornik ? Nie znam się na elektryce i nie chce bezmyślnie spowodować powazniejszego pozaru instalacji.
Czasami nachodzi mnie ochota na VR6
Przewód przeciąłem na podszybiu także dojscie jest troche utrudnione. Także jakieś tam zabezpieczenie jest....adam-gda pisze:Wylacznik wcale nie musi bc az tak duzo widzialm bardzo male wylaczniki na ponad 10 A. jest to dosc dobry pomysl tylko jest on bardzo prosty do obejscia. Wystarczy tylko jeden przewodzin i juz. Jesli przecieles przewod w miejscu niewidocznym jest to lepsze rozwiazanie niz przecinanie przewodu przy cewce zaraz.Przy cewce to idzei zobaczyc monetalnie i obejscie tego jest banalnie proste.A zadnych przekaznikow ani nic wiecej nie trzebapawlon159 pisze:ale po co mam szukać miejsa gdzie ukryc tak duzy wyłacznik na prawie 15 A.
Pawlon159
VOLKSWAGEN - DA WEISS MAN, WAS MAN HAT.
VOLKSWAGEN - DA WEISS MAN, WAS MAN HAT.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości