przykapcna na jasno po odpaleniu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: golfmaniac22 » ndz cze 19, 2011 21:15

witam wszystkich mam kolejny problemik z moim golfikiem mianowicie chodzi o to ze jak odpale autko po dluzszym postoju to przykapca na jasno i czuc jakby lekko nim zatrzeslo silnikiem oczywiscie nie jest to widoczne na obrotomierzu ale wyczuwalne jak sie siedzi w srodku autka dodam ze nie bierze mi oleju ani plynu chlodniczego plynu tez nieprzybywa, moze ktos z was mial podobny przypadek, dodam ze silnik to 1.9 tdi na pompowtryskach sprawdzalem tez korekcje na wtryskach i sa ok bipy na jednym maja powyrzej 30 reszta ponizej w 18 kanale same zera pozdrawiam



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: doggie » ndz cze 19, 2011 21:49

zapewne jak w większości przypadków to para wodna



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: golfmaniac22 » ndz cze 19, 2011 21:53

doggie pisze:zapewne jak w większości przypadków to para wodna
para wodna przy +25 stopniach nigdy tak nie mialem a pozatym ten dymek pachnie tak jakby nieprzepalona ropa i napewno niejest to para wodna



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: Sztomel » pn cze 20, 2011 00:33

albo świece żarowe( nie odpalają powyżej +5*C ale dogrzewają komory spalania w tych temperaturach przez około 2 minuty po uruchomieniu silnika) albo klapa gasząca nie otwiera się od razu po uruchomieniu silnika na full (może ją przycinać nagar zebrany wewnątrz obudowy EGR) albo masz problem z uszczelniaczami zaworów. Sam mam ten problem ale jestem zbyt leniwy by to obczaić. Podejrzewałem turbo ale oleju nie ubywa.


Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: doggie » pn cze 20, 2011 01:07

Sztomel pisze:albo świece żarowe( nie odpalają powyżej +5*C ale dogrzewają komory spalania w tych temperaturach przez około 2 minuty po uruchomieniu silnika) .

nie wiem jak jest w Mk4 TDI PD ale w Mk5 na pewno świece przez 2 minuty nie dogrzewają komór spalania w obecnie panujących temperaturach



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: Sztomel » pn cze 20, 2011 07:14

jesteś tego pewny, a co ma wyrównać obroty ledwo co uruchomionego zimnego silnika ? Weź multimetr i sobie sprawdź.


Obrazek

golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: golfmaniac22 » pn cze 20, 2011 18:39

Sztomel pisze:jesteś tego pewny, a co ma wyrównać obroty ledwo co uruchomionego zimnego silnika ? Weź multimetr i sobie sprawdź.
wiesz ja tez myslalem ze swiece nie grzeja w tych temperaturach sprawdze czy sa sprawne i zobaczymy



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: doggie » pn cze 20, 2011 20:15

Sztomel pisze:jesteś tego pewny, .
jak najbardziej
Sztomel pisze: Weź multimetr i sobie sprawdź.
a jakże, sprawdzałem, w Mk5 nie ma napięcia na świecach powyżej +5 st.,



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: Sztomel » pn cze 20, 2011 22:51

doggie pisze:w Mk5 nie ma napięcia na świecach powyżej +5 st.,
ale sprawdzałeś przed czy po uruchomieniu silnika ?


Obrazek

golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: golfmaniac22 » wt cze 21, 2011 17:29

Sztomel pisze:
doggie pisze:w Mk5 nie ma napięcia na świecach powyżej +5 st.,
ale sprawdzałeś przed czy po uruchomieniu silnika ?
troche moj problem zszedl na drugi plan ale coz dzisiaj zrobilem myk z klapa gaszaca uszczelniacze mam nowe wiec one tez odpadaja



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: Sztomel » wt cze 21, 2011 22:17

To raczej nastaw się, że turbo przepuszcza olej do dolotu. Kontroluj na bieżąco stan oleju w silniku.


Obrazek

golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: golfmaniac22 » wt cze 21, 2011 22:36

Sztomel pisze:To raczej nastaw się, że turbo przepuszcza olej do dolotu. Kontroluj na bieżąco stan oleju w silniku.
dzieje sie tak od 2000 km i nieubywa oleju w silniku



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: doggie » czw cze 23, 2011 07:56

Sztomel sprawdzałem w swoim Mk5 multimetrem przed i w trakcie, golfmaniac22, może przepuszczać delikatnie dlatego tylko przykapca po odpaleniu więc niekoniecznie musi zauważalnie pobierać oleju, z drugiej strony zastanawiam się czy uszczelniaczy na pompowtryskach nie należałoby wymienić



golfmaniac22
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: śr sty 02, 2008 00:19
Lokalizacja: lodz

Re: przykapcna na jasno po odpaleniu

Post autor: golfmaniac22 » czw cze 23, 2011 11:53

doggie pisze:Sztomel sprawdzałem w swoim Mk5 multimetrem przed i w trakcie, golfmaniac22, może przepuszczać delikatnie dlatego tylko przykapca po odpaleniu więc niekoniecznie musi zauważalnie pobierać oleju, z drugiej strony zastanawiam się czy uszczelniaczy na pompowtryskach nie należałoby wymienić
mysle ze macie racje odnosnie turbo niewidac ubytku oleju ale na laczniku przy IC zaczol mi kapac olej wiec mysle ze turbo sie konczy powoli , a uszczelniacze mam nowe na pompkach wiec to odpada



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości