Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!
Problem dotyczy silnika AHF ( turbo arl, 230, FIMC, pompa 11) Ostatnio siadła turbina tzn kopcił sporo na niebiesko biało i padło na turbinę puszczała sporo oleju. Turbo wymienione na nowe do tego doszło nowe down pipe większe, oraz większy dolot powietrza do turbo, większa chłodnica oleju i nowy n75. Auto inaczej się zachowuje jak poprzednio jest trochę słabsze i ostro dymi na niebiesko biało lub szaro trudno samemu określić. No i teraz problem turbo nowe wiec raczej odpada, uszczelniacze zaworów? Rok temu był u Roba w Tune up i mieli sprawdzić wymienili tylko popychacze bo szklanki i uszczelniacze były podobno ok. Czy wskazana jest korekta koniecznie i przez to tak dymi? Proszę o pomoc i sugestie bo czeka mnie sporo trasa z Uk do Pl i trochę się martwię!!
Ostatnio zmieniony pt cze 24, 2011 22:47 przez czajaa22, łącznie zmieniany 1 raz.
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
Tak Konrad jak by tylko były środki na to poza tym auto idzie na sprzedaż w następnym sezonie wiec już nie inwestuje tylko ogarnę to badziewie i trochę jeszcze pośmigam, sadze że to uszczelniacze zaworów więc aż taki duży koszt nie będzie... Powodzenia z twoim klekotem..KonradzikIV pisze:Zrób swapa na PD-ek
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
czajaa22, a przy wymianie turbo wyczysciles dolot? bo moze resztki oleju spala,
do tego trzeba by zrobic logi bo moze turbo nie jest wyregulowane
do tego trzeba by zrobic logi bo moze turbo nie jest wyregulowane
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
wstawiałem nowy down pipe większe ale z tym samym przelotowym tłumikiem może tam coś zostało. Turbo na banko potrzebuje wyregulowania i soft korekty bo trochę się pozmieniało i widać że inaczej chodzi jak przed wymianą. Na dniach zrobię logi i wkleję a narazie filmik z porannego uruchamianiaAdamm pisze:czajaa22, a przy wymianie turbo wyczysciles dolot? bo moze resztki oleju spala,
do tego trzeba by zrobic logi bo moze turbo nie jest wyregulowane
[youtube][/youtube]
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
czajaa22, pytam o dolot ( rury dolotowe , IC) a nie wydech
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
aaa no w sumie to tylko nie które elementy wyczyściłem, kolektora w ogolę nie czyściłem, znowu to wszystko wyjmować i czyścić?Adamm pisze:czajaa22, pytam o dolot ( rury dolotowe , IC) a nie wydech
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
najbardziej chodzilo mi o IC bo tam sie najwiecej oleju zbiera, a moze to nowe turbo tez wali olejem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
Zrobiłem logi w linku poniżej.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 0#p4970820" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 0#p4970820" onclick="window.open(this.href);return false;
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
przecież to trzeba ogarnąć, zrobiłeś sporo wymiany a mimo to nie zostało to wpisane w ECU więc na co liczysz. Jedź z tym do tunera.Jak byłeś u Roba to jaki był setup a jaki jest obecnie ?
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Re: Dosc spore kopcenie Po wymianie turbiny!
Wiem kolego że trzeba ogarnąć ale w Pl dlatego nie mogę narazie dojadę na takim setupie 2000 km sadze. Jak był u Roba było te same turbo tzn te stare lejące, teraz wymienione duże down pipe większy dolot do turbiny(ta sama przepływka) filtr powietrza sportowy wydajniejszy, nowe przewody podciśnieniowe nowe n75 i n18, większa chłodnica oleju no i nowe trubo. Martwi mnie po prostu to dymienie na niebiesko i ta odma jak ja wsadzę ponownie w dolot będzie mi waliła olejem do dolotu pomimo że jest tank podciśnienie wpycha olej do dolotu. Dodam że po 2 godzinnej ostrej jeździe dymienie zmalało możliwe że to stary olej sie wypala po tamtym lejącym turbo.Sztomel pisze:przecież to trzeba ogarnąć, zrobiłeś sporo wymiany a mimo to nie zostało to wpisane w ECU więc na co liczysz. Jedź z tym do tunera.Jak byłeś u Roba to jaki był setup a jaki jest obecnie ?
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!
W powyższym linku opisałem kolejne objawy jakie zauważyłem może to coś da do myślenia, nie sadzę że brak korekty powoduje ten niebieski dym powinien być siwy lub czarny, gdzieś ten olej się spala
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!
Wg. Ciebie to niebieski dym bo wg. mnie to siwo-biały. Ja mam identyczne dymienie i już chyba wiem co jest tego powodem - przepuszczające uszczelnienie wałka turbo bo sprawdziłem poziom oleju w misce i miałem dziś suchy bagnet. Dolewka 1.8 ml oleju i teraz co 3 dni będę sprawdzał ale już się muszę rozejrzeć za innym (wydajniejszym) turbulum a szczerze to teraz jeżdżę z nogą przygotowaną na pedale hamulca i sprzęgłem aby włączyć 5 bieg bo nie mam klapy gaszącej a nie mam zamiaru wymieniać silnika na inny jak dostanie szalonych obrotów.
- czajaa22
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
- Lokalizacja: Elblag/UK
- Kontakt:
Dosc spore kopcenie na nowej turbinie!
Sztomel, hmm jak butuje to definitywnie na niebiesko sadzi niebiesko biało, turbo nowe chociaż może też puszczać nie wiem. do tego po ostrym butowaniu nawet na jałowych kopci tak jakby coś się wypalało nie wiem już sam, kilka osób mi już mówiło żo to pierścionki bo kopci przy zmianie biegów zwłaszcza z 1 na 2 chociaż nie zawsze czasem w ogolę nie kopci dziwne to wszystko może jednak to wina korekty że dużo elementów zostało wymienionych i trzeba wyregulować. Co do klapy gaszącej to ją właśnie z tego powodu zostawiłem dla bezpieczeństwa
R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 84 gości