Nie pali na wszyskie gary

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

cyb3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2011 07:28

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: cyb3r » wt cze 14, 2011 12:34

silnik 1.6 akl
Witam mam dość poważny problem auto nie pali na 1-wszy cylinder a czasem na 1 i 4 tak jakby próbował załapać ale nie moze :( Byłem na wagu nie pokazuje żadnego błędu. wymieniłem juz świece kable i cewke nawet wtryski były podmieniane z innego samochodu i dalej to samo. dodam że kompresja na każdym cylindrze jest 10,3 aha sterownik był sprawdzany czy daje sygnał.Prosze o pomoc bo juz auto stało u 4 mechaników i żaden nie może stwierdzić co0 mu dolega albo jak ktoś jest z okolic Katowic co bedzie umiał mi pomóc to prosze o kontakt najlepiej mailowy kuba8711@vp.pl



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 13:41

Zostaje jeszcze jedna rzecz: kopułka - styk od kabla WN pierwszego cylindra może być już spalony.

Poza tym sprawdź, czy jest na tej świecy pierwszego cylindra iskra i czy iskra jest mocna. Trzeba wiedzieć, czy to brak iskry, czy wtrysku paliwa.



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: feniks » wt cze 14, 2011 13:51

denisz pisze:kopułka
stawiam dobrą flaszkę jak mi znajdziesz w AKLu :grin:
wystarczy poczytać, że cewkę,świece, kable zmieniał


Obrazek

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 13:55

feniks pisze:stawiam dobrą flaszkę jak mi znajdziesz w AKLu :grin:
ok, no to się nie zakładam :crazy:
feniks pisze:wystarczy poczytać, że cewkę,świece, kable zmieniał
no i właśnie dlatego - przy założeniu, że w danym silniku jest aparat zapłonowy - pozostałaby by kopułka



cyb3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2011 07:28

Re: Nie pali na wszyskie gary

Post autor: cyb3r » wt cze 14, 2011 20:52

jeszcze takie pytanko czy przyczyną tego może być zapchany katalizator i cofa spaliny do silnika i dlatego nie pali na 1 cylinder ?



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 22:15

cyb3r pisze:jeszcze takie pytanko czy przyczyną tego może być zapchany katalizator i cofa spaliny do silnika i dlatego nie pali na 1 cylinder ?
ale Tobie nie pali tylko na jeden (czasami na dwa) gary. Jakby tak było że wydech jest zapychany, to by auto Ci gasło.

cyb3r, trzeba wiedzieć, czy to brak iskry, czy wtrysku paliwa. Bo jeśli ciśnienie sprężania jest ok, to pozostaje tylko jedno z tego dwojga.
Skoro piszesz, że wymieniałeś i świece i wtryski to wnioskuję, że tego nie wiesz.

Moim zdaniem podstawowym problem tego, że nie możesz ustalić co jest przyczyną problemu jest to, że nie zdiagnozowałeś czy problem jest w zapłonie czy we wtrysku paliwa. Najpierw trzeba to ustalić i później może coś wykombinujemy. A Ty wymieniasz części na ślepo.


Jeśli wymieniłeś świece, kable WN i cewkę, to należy przypuszczać, że to nie problem braku lub słabości iskry. Ale co za problem wyciągnąć świecę tego cylindra, który akuratnie nie pali i dla świętego spokoju się upewnić - koszty operacji: 0zł. Przy okazji możesz zobaczyć czy ona w ogóle jest zroszona benzyną. A może jest w oleju.
Poza tym nawet jak w tym silniku nie ma klasycznego aparatu zapłonowego tylko transformator zapłonu (czy jak to się nazywa), to przecież jest chyba możliwość, że gdzieś w jego wnętrzościach coś może nie stykać. Ale żeby o tym dumać trzeba mieć pewność, czy jest czy nie ma iskry na danym garze, który właśnie nie pali.

Piszesz też, że sprawdziłeś, że sterownik daje sygnał na wtryski. Ale jak to było sprawdzone? To że na wtyczkach wtryskiwaczy pojawia się jakieś napięcie daje jedynie pewność, że przewodami płynie prąd. Ten sygnał jest zmienny w czasie i to bardzo szybko zmienny - można go miarodajnie sprawdzić tylko na oscyloskopie. Jaką masz pewność po tych Swoich pomiarach, że sterownik daje wtrysk paliwa w odpowiednim momencie i w odpowiedniej ilości?


Kilka pyatń:
- czy nie pali na jeden gar non stop i od razu po uruchomieniu silnika? Czy też problem występuje czasami i pojawia się w dopiero w trakcie jazdy? Czy czasami silnik gra na wszystkich 4 garach?
- czy po wymianie tego co już wymieniłeś pojawiła się jakaś różnica - np. po wymianie przez jakiś czas problemu nie było, czy różnicy nie było absolutnie żadnej?


ps
wskazówka: do spalania oprócz paliwa, iskry i odpowiedniej kompresji potrzebne jest też powietrze. Nie wiem jak AKL wygląda i czy w ogóle konstrukcja dolotu zapewnia możliwości jakiegoś np. przytkania dolotu tylko dla jednego cylindra.
Ostatnio zmieniony wt cze 14, 2011 22:36 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.



cyb3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2011 07:28

Re: Nie pali na wszyskie gary

Post autor: cyb3r » wt cze 14, 2011 22:35

Po wymianie tych części nie nastąpiła żadna różnica.
Samochód zaraz po zapaleniu chodzi na 4 gary przez ok 10s potem pali na 3 natomiast podczas jazdy pali raz na 3 raz na 2 i czasem sie zdarzy że załapie na 4 ale to jest chwilowe (nagły zastrzyk mocy) dodatkowo przy zmianie biegów strzela z tłumika



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 22:45

cyb3r, może ktoś coś z tego wyduma. Ja osobiście bez wiedzy, czy jest iskra i/lub czy elektrody świecy są zroszone benzyną na tym pierwszym cylindrze nic dalej nie wymyślę.

Wygląda to albo na usterkę tego całego transformatora zapłonu (jeśli jest brak iskry) lub na brak lub nadmiar wtrysku paliwa. Skoro pali na 4 tylko w trakcie pierwszych 10s, to jest prawdopodobieństwo, że Ci świecę zalewa - zbyt duża dawka paliwa na tym wtryskiwaczu. Wszystko sprawdzisz po wyciągnięciu świecy, czyli możesz to zrobić sam i to bez kosztów.
cyb3r pisze:dodatkowo przy zmianie biegów strzela z tłumika
no pewnie Ci strzela, bo niespalone paliwo idzie w wydech i tam w wysokiej temperaturze wybucha. Teraz tylko to diabelne pytanie: dlaczego paliwo się nie spala: brak iskry czy nadmiar paliwa (zalewanie elektord świecy)?? No musisz wykręcić świecę i to sprawdzić - powtarzam to jak mantrę.



cyb3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2011 07:28

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: cyb3r » wt cze 14, 2011 23:04

no swiece sprawdzalem sa suche bez nagaru oleju i benzyny :/ Powiem jeszcze tak jak wyciągne wtyczke od wtrysku z tego 1 cylindra to nie ma różnicy jak np z 2 to jeszcze bardziej rzuca silnikiem ale tak jak mówiłem wtryski były podmieniane i dalej to samo wyciągłem wtryski i kazdy podpinalem pod prad i kazdy sie otwiera i zamyka



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: DaroW » wt cze 14, 2011 23:14

Wtryski podłączane z zewnątrz działają, ale czy dostaje prąd 1 wtrysk i sterownik łączy go z masą gdy ma wtryskiwać ? Jak chodzi na 3 to podłącz jakąś kontrolkę pod wtyczkę z 1 wtryskiwacza i zobacz czy zacznie migać.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 23:35

cyb3r pisze:no swiece sprawdzalem sa suche bez nagaru oleju i benzyny :/
w końcu jakieś dane :grin:
ok, a po wyciągnięciu elektrody tej świecy 1-go cylindra pachniały w ogóle benzyną? No jak nie było na niej śladu kropelek benzyny i nie będzie w ogóle pachnieć beną, to nie ma wtrysku paliwa.
cyb3r pisze:Powiem jeszcze tak jak wyciągne wtyczke od wtrysku z tego 1 cylindra to nie ma różnicy
a jaka miałaby byc, skoro i tak nie pali. To normalne.
cyb3r pisze:tak jak mówiłem wtryski były podmieniane i dalej to samo wyciągłem wtryski i kazdy podpinalem pod prad i kazdy sie otwiera i zamyka
wiem. Oznacza to, że wtryskiwacze są drożne i się otweirają i tyle - i do tego myślałem wcześniej, że Ty sprawdzałeś sygnał ze sterownika.
A czy się w ogóle otworzą i czy w odpowiednim czasie i na odpowiednio długo, to już o tym decyduje sterownik. Jeśli problem byłby w sterowaniu wtryskiwaczami, to trzeba sprawdzić przewody od sterownika do danego wtrysku i sygnał ze sterownika.

I ciągle nie wiadomo na 100%, czy na tej świecy pojwia się w ogóle iskra po tych 10s...


Jak sprawdzisz iskrę na świecy i czy pachnie benzyną, to już będzie z górki. Idzie ku temu, że to problem z wtryskiem.



cyb3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2011 07:28

Nie pali na wszyskie gary

Post autor: cyb3r » śr cze 15, 2011 17:20

iskra jest a jak zbadam jeszcze pozostałe rzeczy to oczywiście napisze co ustaliłem i będziemy szukać dalej :)



cyb3r
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn maja 16, 2011 07:28

Re: Nie pali na wszyskie gary

Post autor: cyb3r » sob cze 18, 2011 16:12

ok juz doszedłem co jest sterownik był walnięty podmiana naprawiła problem :)



Magik997
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: czw sie 25, 2011 18:37

Re: Nie pali na wszyskie gary

Post autor: Magik997 » czw sie 25, 2011 18:53

witam mam podobny problem z tym ze jak go odpale to zaczyna mi sie trzasc!i skacze na obrotach,
swiece,przewody mam wymienione.
ostatnio nawet gdy dodam gazu to cos mi strzela pod maska, a gdy wysiade z samochodu to starsznie smierdzi paliwem!
Co robic?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości