Zmiana zaworku N75 na N18
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
pacjent b6 AWX ... auto przestalo jechalo w ogole jakby bez turbiny... (program zrobiony dość mocny nawet)
podejrzenia na zaworek n75... zostal wymieniony na n18 (nie wiadomo w jakim stanie)
auto troche odżyło, turbina zaczela juz pompować..ale auto jednak jest za słabe na to co było...
to moze byc przez to, że zaworek jest nie taki?? , że ma jakies inne parametry czy coś i nie ogarnia ciśnienia do turbiny?
i dziwny dzwięk takze turbina zaczela wydawac, jakies cykanie tak jakby
podejrzenia na zaworek n75... zostal wymieniony na n18 (nie wiadomo w jakim stanie)
auto troche odżyło, turbina zaczela juz pompować..ale auto jednak jest za słabe na to co było...
to moze byc przez to, że zaworek jest nie taki?? , że ma jakies inne parametry czy coś i nie ogarnia ciśnienia do turbiny?
i dziwny dzwięk takze turbina zaczela wydawac, jakies cykanie tak jakby
Ostatnio zmieniony czw cze 16, 2011 23:45 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Zmiana zaworku N75 na N18
m1chal, wykonałbyś logi dynamiczne grup 003,008,011 i byłoby wiadomo
Uruchom silnik i sprawdz wciskając sztangę czy jest na maxa wciągnięta do gruszki turbiny czy jeszcze masz możliwość jej wciśnięcia.

Uruchom silnik i sprawdz wciskając sztangę czy jest na maxa wciągnięta do gruszki turbiny czy jeszcze masz możliwość jej wciśnięcia.

- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
no wlasnie sie boje robic logi bo po zmianie zaworka dziwnie turbina zaczela chodzic mam jedną grupe tylko 011 i zaraz wruzce, ale dziwnie to wyglada... (tez nie wiem czy dobrze zrobione)
dlatego moje pytanie czy ten zaworek n18 (w miejscu zamiast n75) moze nie ogarniac auta po programie czy cos... i auto niby lepiej jezdzi ale jednak nie to
logi zrobione od 1,900 obrotów do 2,700 ..bo dlalej sie obawiano
Log (2 - 011)
dlatego moje pytanie czy ten zaworek n18 (w miejscu zamiast n75) moze nie ogarniac auta po programie czy cos... i auto niby lepiej jezdzi ale jednak nie to
logi zrobione od 1,900 obrotów do 2,700 ..bo dlalej sie obawiano
Log (2 - 011)
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10601
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Re: Zmiana zaworku N75 na N18
straszne przeładowanie masz,
ps. w B6 z tego co wiem nie były montowane AVF chyba że mowa o B5 FL
ps. w B6 z tego co wiem nie były montowane AVF chyba że mowa o B5 FL

- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
wiem ,ale w moim pytaniu glownie chdozi o to czy na tym n18 normalnie powinno chodzic auto po programie na 180ps??
czy moze byc tak, że auto jest słabsze, bo zaworek n18 nie ma takich parametrów jak n75?
bo po zmianie n75 na n18 jest lepiej, ale jednak nie to
bo na n75 nie jechalo w ogole, albo czasami załapało na chwile
czy moze byc tak, że auto jest słabsze, bo zaworek n18 nie ma takich parametrów jak n75?
bo po zmianie n75 na n18 jest lepiej, ale jednak nie to
bo na n75 nie jechalo w ogole, albo czasami załapało na chwile
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
doggie, pomyłka AWX
a pozatym były, bo ostatnio byl taki u mnie
z konca produkcji chyba


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
dokladnie A4, ja tez zapomnialem napisać
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
zostal zakupiony i zmieniony nowy zaworek n75 pierburga....
auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile
auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile
Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
- Łuki_79
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
- Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS
Zmiana zaworku N75 na N18
Wykonaj log 011 BS.Nie ma zapieczonej geometrii w turbosprężarce
Sprawdz na zgaszonym silniku jak pracuje zmienna geometria wciskając sztangę do gruszki turbiny - ma chodzić płynnie,bez zacięć w zakresie ok 15-18 mm


Zmiana zaworku N75 na N18
coś mi się to nie widzi - przeładowanie nie generuje przecież trybu awaryjnego od razu po uruchomieniu silnika. Podaj wszystkie błędy zapisane przez sterownik silnika.m1chal pisze:auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile
- m1chal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 622
- Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
- Lokalizacja: Gdynia
- Auto: Golf 1 Cabrio
Zmiana zaworku N75 na N18
okazało się ze padł map sensor 

Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0
Re: Zmiana zaworku N75 na N18
Hej Droczy forumowicze, mam pytanko. Ostatnio czyściłem zaworek N75 , niestety nic nie pomogło turbina przeładowuje mocno. Na zamienionych zaworkach z N18 turbo dużo wolniej wstaje, tłumaczu to fakt że jest wolniejszy bo ma węższe kanaliki w środku. Ale co jest jeszcze ciekawe to przy zamienionych zaworkach, gruszka nie podnosi się po starcie silnika. I teraz mam pytanie, na N18 nie ma przeładowania przy bucie ładnie steruje ciśnienie na ok 0.9 Bara ( silnik ALH) zastanawiam się czy po prostu jak gruszka np nie idzie wogóle do góry to czy jest szansa na wytworzenie ciśnienia rzędu 0.9 przy bucie w podłodze ? Sprawdzał ktoś może np jazdę z odłączonym zaworkiem N75 ? Czy rośnie ciśnienie w dolocie ? czy może od razu tr, awaryjny. ? Pozdro
Zmiana zaworku N75 na N18
turbo bez sterowania urosnie do 0,9 tyllko nie od 1700 ale od 2800 jak spaliny rozpedza wirnik- kapewu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości