Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Blotolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 12:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

Post autor: Blotolf » czw gru 23, 2010 02:50

Witam, ponieważ mój abs umiera szukam czegoś mocniejszego. Mam do kupienia w dobrym stanie 9a z passata b3 i w związku z tym pytanie co dokładnie będzie mi potrzebne z tego paska żeby to z głową zrobić. Czy pompa z abs wydoli? Chłodnica przez zimę powinna ogarnąć jeśli będą problemy wtedy na wiosną się wsadzi większą(tak żeby koszty trochę rozłożyć)Dodam, że skrzynię mam od 2.0 8v(na grubszym wałku)hamulce przód również od gti, tył poczeka razem z chłodnicą do wiosny. Czy w ogóle taka przekładka jest możliwa i nie wymaga zbyt dużej rzeźby ??
Ostatnio zmieniony śr cze 15, 2011 22:47 przez Blotolf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
herbiasty
Forum Master
Forum Master
Posty: 1287
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 00:19
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: herbiasty » pt gru 24, 2010 13:53

Pompa nie wydoli, bo to jest K-Jet i tam siedza 2 pompy: podajaca i ciensieniowa 6bar.. a Ty mesz pewnie 3bar..
chyba ze bedzie zakladal Digi to powinna pociagnac :)


RC-Motorsport
https://www.facebook.com/RCmotorsport.Rafal.Cyprys" onclick="window.open(this.href);return false;

Sroka na fejsie:

https://www.facebook.com/Scirocco-53B-b ... 581737776/" onclick="window.open(this.href);return false;

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: imperfectCell » pt gru 24, 2010 17:52

w 1.8 z tego co pamietam to pompa nawet 2 barow nie ma (chyba 1.3)



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: spawacz » pt gru 24, 2010 22:25

No widzisz pomysliles sie, 1.3 to max cisnienie w ukladze, a pompa da rade , ale tylko i wylacznie na DIGIM, o k-jet zapomnij.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

archeolog
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pn mar 08, 2010 09:58
Lokalizacja: jelenia gora

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: archeolog » pn sty 03, 2011 23:28

Ja też się przymierzam do swapa i silniczek już czeka jak coś wal na PW



Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: Leszek Madison » pn sty 10, 2011 15:08

W 1.8 i mniejszych silnikach jest pompa paliwa o ciśnieniu 1.2 Bar, a Tobie potrzebna jest pompa 3.0 Bar (przynajmniej w 2E, ABF, VR6 tak jest).
Na słabej pompie odpali i być może nawet pojedzie, ale nie wiem z jakim skutkiem.

Prócz silnika potrzebujesz też kompa z wiązkami, a szczerze mówiąc nie wiem czy w passku złącza są takie same. I chyba z wiązkami może być problem, zaczerpnij nieco wiedzy na ten temat.



Ja mam osobiście małą chłodnice bez klimy z ABSa, ale faktycznie lepiej by było od razu założyć większą (taką od 2E na przykład), co zdaje się związane jest ze zmianą pasa przedniego.
Przy okazji zerknij (sam nie mam dostatecznej wiedzy) jak wygląda sprawa węży chłodzących, czy bez problemu poskładasz układ.



Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: Lucki » pn sty 10, 2011 18:32

No to tak, a razie jestem na etapie składania 9A do "kupy" po remoncie ale bardzo dużo w kwestii swapa z RP na 9A wiem. Co Ci potrzeba:
-silnik z osprzętem (skrzynia może zostać z abs a ale będziesz musiał przełożyć całe sprzęgło )
-wiązka
-ecu
-przepływka mechaniczna ( jesli mechaniczny wtrysk) ---> KE-Motronic
-pompa 6bar
-obudowa pompy
-czujniki
-cewka razem z modułem zapłonowym na 3 piny ( wiązka po 93r )


Jeli chodzi o wiazke to wchodzi na strzał. Wypinasz 3 kostki z puszki bezpieczników i 3 wpinasz z nowej wiazki - to w sumie na tyle.

Jek masz pytania do zadawaj je w tym temacie na pewno ja, Ty i inni skorzystają ;)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Re: Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: Leszek Madison » pn sty 10, 2011 19:42

Powiem szczerze, że ta plątanina nie wygląda zbyt miło :kac: Ale życzę powodzenia autorowi tematu :okej:

Obrazek



Blotolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 12:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: Blotolf » pt maja 27, 2011 17:07

Witam z silnikiem jest coraz gorzej na tą chwilę mogę przeznaczyć na niego 2,5k (dużo roboty zrobię sam+ znajomy mechanik z dobrymi cenami :D dostęp do kanału także jest ) Jakiego silnika najlepiej szukać żeby nie było dużo rzeźby i chrzanienia się z elektroniką(golfina z 1993r Skrzynię mam z 2e, hamulce przód z cordoby gti tył będzie w najbliższym czasie). Szkoda mi tego golfa bo blacha zdrowa i jeździ mi się nim dobrze:) Pasowałoby mi jakieś 130+ KM(do zasuwania mam Yamaszkę z 147 konikami :-) ). Co radzicie?



Blotolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 12:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: Blotolf » sob maja 28, 2011 22:57

A jaki inny silnik mógłbym wsadzić bez takich problemów z obrotomierzem? 1.8&2.0 20V siadłyby bez problemów i dużej rzeźby??



Blotolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 12:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 9a

Post autor: Blotolf » śr cze 01, 2011 00:11

Powiem tak budżet wzrósł do 4500zł. Silnik zmieniam bo poprzedni dogorywa ale na ten sam bądź słabszy zmieniać nie będę bo szkoda mi czasu na to. Znalazłem zdrowego ABFa z całym kompletem i będę się brał za to na dniach. W związku z tym pytanie:
-czy wszystkie ABFy były z klimą? Jeśli tak to czy znajdę jakiś pasek pasujący jeśli tej klimy nie zamontuje?( na to już kasy braknie)



Blotolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn kwie 26, 2010 12:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

Post autor: Blotolf » śr cze 15, 2011 22:50

Witam, już doszedłem do tego czego chcę:) Jutro ląduje u mnie cały zestaw ABF. Jakie problemy mogą mi się pojawić przy przekładce?
Ostatnio zmieniony sob cze 18, 2011 17:41 przez Blotolf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toudi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1493
Rejestracja: śr lut 02, 2005 09:28
Lokalizacja: dabrowa gornicza
Kontakt:

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

Post autor: toudi » czw cze 16, 2011 20:05

Blotolf, a jakie mozesz miec klopoty jakon w seri wychodzil??? musiszpodpiac imo i cala instalacje.ja w przekladce scislem sie w przeszlo 3tys robiacsami zostawiajac skrzynie z mk2.
Leszek Madison pisze:W 1.8 i mniejszych silnikach jest pompa paliwa o ciśnieniu 1.2 Bar
hehehe...dobre.


[img]http://picasaweb.google.com/malecsc/Plaza#5541992316378824242[/img]

Awatar użytkownika
Leszek Madison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 279
Rejestracja: ndz lut 10, 2008 23:15
Lokalizacja: WZ

Mk3 Swap z 1.8 ABS na 2.0 ABF Update

Post autor: Leszek Madison » czw cze 16, 2011 23:58

toudi pisze:hehehe...dobre
i jakże prawdziwe



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości