MKII 1.6td Szarpanie na jałowym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

wszebor1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 09:23
Lokalizacja: Szczytno

MKII 1.6td Szarpanie na jałowym

Post autor: wszebor1 » wt cze 13, 2006 10:36

Byłem na dniach u mechanika, który miał wyregulować i sprawdzić silnik. Silnik był mulasty (1v) i lekko wchodził w drgania na postoju. Po jego robocie silnik wyraźnie łatwiej wchodzi na obroty, lecz pojawiło się szarpanie, którego cięźko zdzierżyć przy nagrzanym silniku, a przy zimnym jest nie do zniesienia. Poza tym przy starcie ostro kopci, tak jakby nie palił na 1 gar. Mechanik przeczyścił jeden wtryskiwacz - podobno zanieczyszczony, oraz sprawdził świece, poduszki, wyregulował pompę wtryskową. Laik jestem, czego może to być powodem? Czy możliwe jest, że źle podłączył rurki z pompy do wtryskiwaczy? Do cylindra pierwszego dochodzi rurka z "A", a reszta już nie bardzo po kolei. Czy może tak być, czy też musi być A-pierwszy, B-drugi, itd.? Czy też wtryskiwacz skopany?



zbycho_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 11:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: zbycho_s » wt cze 13, 2006 12:59

Z regóły przewody wysokociśnieniowe są tak wyprofilowane, że pasuja tylko do jednego wtrysku. Może to być lejący wtryskiwacz, lub za niskie obroty silnika.


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » wt cze 13, 2006 21:18

Albo pompa zle ustawiona.



wszebor1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 09:23
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wszebor1 » wt cze 13, 2006 22:47

damian24 pisze:Albo pompa zle ustawiona.
Na co konkretnie zwrocic uwage? I czy jest cokolwiek mozliwe do zrobienia bez obrotomierza?



zbycho_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 11:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: zbycho_s » śr cze 14, 2006 08:04

Bez obrotomierza to tylko na słuch (sposób domowy). Rozgrzej silnik do 90 st. i wtedy próbuj wkręcać śrubę ze sprężyną przy pompie. Ona jest w miejscy mocowania linki od ciędna (ssania) przyśpieszenia (oczywiście cięgno przyśpieszenia musi być schowane). Jeżeli to nie poskutkuje to niech Ci mechanik od pomp sprawdzi pompę, bo może wymagać regulacji i na pewno będzie miał obrotomież to Ci ustawi obroty. W dieslu sygnał obrotów podawanu jest z alternatora o ile pamiętam to chyba złącze "W" w alternatorze. Jakbyś miał dostęp do takiego obrotka to możesz sam ustawić. Obroty minimalne na rozgrzanym silniku to ok. 950, a na ssaniu ok 1050 obr./min.

Pozdrawiam

ps. wymieniłbym końcówkę tego czyszczonego wtryskiwacza ok 65 zł skoro już Ci go czyścił, bo taki objaw kopcenia to wtryskiwacz.



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw cze 15, 2006 09:48

Ja bym sprawdził wszystkie wtryskiwacze. Nigdy nie słyszałem o czyszczeniu wtryskiwacz w mk2 albo próba regulacji albo wymiana końcówki wtrysków (proponuje BERU dobre są). Co do kopcenia odpal samochód niech sie rozgrzeje i wciśnij gaz tak 1\3 i zobacz czy kopci cały czas. Jak tylko w pierwszym momencie to za duża dawka paliwa jest ustawiona ale tak może być. Ale jak kopci cały czas to sprawdz wtryski. Zobacz też filtr powietrza. Co zmiane oleju (co 7500 tyś) powineś zmieniać filtr powietrza.


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » czw cze 15, 2006 12:59

jak szarpie na zimnym to moze byc zapłon,zobacz czy po wyciagnieciu przyspieszacza tez sa te same zachowania



wszebor1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 16, 2005 09:23
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: wszebor1 » ndz cze 18, 2006 12:08

Za samo szarpanie odpowiadały zbyt niskie obroty, wtryskiwacze dobre. Teraz z kolei obroty są raczej za wysokie, a poza tym chyba źle wyregulowana pompa, bo wyciągnięcie przyspieszacza nie daje chyba takiego przyrostu obrotów jak kiedyś. Albo po prostu nie są już tak zauważalne. Spróbuję zmniejszyć "na ucho" obroty, bo nie mam sprzętu do tego.



zbycho_s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 11:49
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: zbycho_s » ndz cze 18, 2006 19:35

Dzięki za punkta. :D

Pozdrawiam :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 102 gości