Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
boneksl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: sob sty 26, 2008 18:18
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

Post autor: boneksl » wt cze 14, 2011 23:54

Koledzy !

Od dawna borykałem się z problemem braku ciśnienia w moim 1.9 tdi ALH. Silnikiem telepało przy gaszeniu, nie chodziło turbo ,twardy pedał hamulca itd.

Wymieniłem wszelkie przewody na nowe ,wraz z zaworkami n75 i n18. Okazało się że wejście do pompy WAKU jest luźne i ucieka tam ciśnienie.

Okleiłem je taśmą izolacyjną i auto wyraźnie odżyło ale... jadąc sprzęgło zrobiło się miękkie i nie mogłem wrzucać biegów . W momencie ,w którym nogą wypchnąłem je do góry wszystko wróciło do normy.
Dziś wymieniłem pompę ciśnienia i auto dostało drugie życie. Silnik zaczął normalnie pracować i gasnąć (bez telepania).
Zadowolony wyjechałem na ulicę wrzuciłem 1 ,2 i kwas. Pedał sprzęgła został w podłodze ,zjechałem na pobocze i zobaczyłem wyciek pod autem. W okoliach wysprzęglika (przewód -> wysprzęglik) leciał płyn hamulcowy .
Gdy kolega wcisnął pedał sprzęgła z miejsca łączenia przewodu z wysprzęglikiem leciała fontanna.
Zdjąłem pierścień zabezpieczający i wyciągnąłem przewód (nie zauważyłem tam orignów ,a powinny być 2 )
Dodam ,że auto miało przekładkę automat-> manual ,więc nie wykluczam błędu mechaników.

Próbowałem wstawić zastępcze oringi ale albo są za duże ,albo przewód nie wchodzi do końca w wysprzęglik i nie da się założyć zabezpieczenia.

Koledzy skąd wziąć takie oringi? czy są jakieś zestawy naprawcze ?



Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

Post autor: Tommi029 » śr cze 15, 2011 01:00

Szukaj oringu 9.25x6.07x1.78 lub zbliżonego, znajdziesz w hurtowniach technicznych.
Albo zamów w sklepie nr OE 02F141143A.



Awatar użytkownika
boneksl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 192
Rejestracja: sob sty 26, 2008 18:18
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Re: Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

Post autor: boneksl » śr cze 15, 2011 13:50

Tam idzie 1 oring?



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

Post autor: mk4tdi » pn maja 11, 2015 10:27

Odkopię. W moim ALH zaczyna puszczać wysprzęglik, przy ruszaniu poszarpuje. Płynu trochę ubyło i zaczyna robić się mokro pod wysprzęglikiem. Wygląda jakby płyn wydostawał się na łączeniu wysprzęglika ze skrzynią. Tam wymienia się jakieś oringi czy tylko cały wysprzęglik?


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

Post autor: daniel.wwe » pn maja 11, 2015 10:51

W IC niby jest jakiś zestaw naprawczy
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... zegla.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy to zdaje egzamin nie wiem, ale skoro jest to pewnie zdaje


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: Oring wysprzęglika - Leje się płyn hamulcowy

Post autor: mk4tdi » pn maja 11, 2015 12:58

Dzieki :pub: czyli w tym wysprzegliku nic wiecej nie moglo sie zrypac tylko te uszczelki/oringi i po ich wymianie wszystko wroci do normy? No bo nowy wysprzeglik ~200zl a zestaw naprawczy duzo taniej, a innych objawow zuzytego wysprzeglika nie ma oprocz tego ze plyn zaczyna uciekac, najprawdopodobniej na laczeniu wysprzeglik - skrzynia


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości