Wtyczka kopułki

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
lukasz16d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 10, 2010 19:43
Lokalizacja: Gliwice

Wtyczka kopułki

Post autor: lukasz16d » pn cze 13, 2011 10:53

Witam. Mam pewien problem z moją mk3.
Podczas jazdy, czasami zaczyna samochodem szarpać (obroty spadają do zera), po czym autko gaśnie.
Po rozłączeniu przewodu prowadzącego do kopułki i ponownym podłączeniu wszystko wraca do normy.
Dodam, że czasami dzieje się to po przejechaniu 1km a czasami i po 100.
Wystarczy, że wymienię kopułkę i palec czy wina leży gdzieś indziej.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Wtyczka kopułki

Post autor: jhosef » pn cze 13, 2011 11:02

Cieżko powiedzieć co dokładnie go boli. Nikt tu nie ma szklanej kuli. kopułka z palcem to wydatek maksymalnie 50 zł więc chyba nie ma co się zastanawiać i wymienić. Zwłaszcza jeśli długo była nie ruszana to i tak by należało. Winne mogą być kable. Sprawdź czy końcówka dobrze łaczy. Spotkałem się też, że ktoś założył złą kopułkę np z fordów - kopułka jest prawie identyczna (ten sam system zapłonowy Bosch) ale miała inne podpięcie kabli, bez bolca. Chodziło to ale niewiele potrzeba aby się rozłączało.



Awatar użytkownika
lukasz16d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 10, 2010 19:43
Lokalizacja: Gliwice

Wtyczka kopułki

Post autor: lukasz16d » pn cze 13, 2011 17:11

Tak też zrobię i zobaczy się co będzie dalej.
Jeśli chodzi o złą kopułę, raczej wykluczam to, bo wcześniej nie miałem takich problemów.
Co do tej szklanej kuli... Przydałaby się :D :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wtyczka kopułki

Post autor: Paweł Marek » wt cze 14, 2011 11:46

lukasz16d pisze:Po rozłączeniu przewodu prowadzącego do kopułki
napewno chodzi o przewód zapłonowy od cewki czy wtyk od czujnika halla?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasz16d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 10, 2010 19:43
Lokalizacja: Gliwice

Wtyczka kopułki

Post autor: lukasz16d » wt cze 14, 2011 17:55

Nie, Nie, Nie.
Chodzi właśnie o ten wtyk a nie przewody zapłonowe.
Przepraszam, trochę nie do końca zrozumiale napisałem
Zaraz dam zdjęcie tego.

@edit.
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr cze 15, 2011 07:01 przez lukasz16d, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Wtyczka kopułki

Post autor: Paweł Marek » wt cze 14, 2011 22:35

Tak też pomyślałem że chodzi ci o czujnik halla. Tyle że w sumie już sam znalazłeś problem, trzeba tylko dojść czy wtyk nie styka czy to jest jednak uszkodzenie samego czujnika halla który od "poruszania" zaczyna działać. Zacznij od oględzin styków we wtyczce i kabelków do wtyczki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
lukasz16d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob lip 10, 2010 19:43
Lokalizacja: Gliwice

Wtyczka kopułki

Post autor: lukasz16d » pn cze 20, 2011 10:34

Po wymianie aparatu zapłonowego (wyszedł mnie dużo taniej niż sam czujnik halla) wszystko wróciło do normy.
Jeszcze pewnie będzie trzeba ustawić dokładniej zapłon bo czasami podczas zapalania 2-3 sekundy wkręca się na obroty ( chociaż czasami odpali ledwo przekręcając kluczyk)
Dziękuje bardzo za pomoc :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości