Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: PinguVanEx » pn cze 06, 2011 19:25

Witam
Ostatni miesiac przekladalem silnik w moim golfie na jednostke 1.6 AEE.
Niestety po 1 odpaleniu zaczely pojawiac sie problemy, mianowicie jak jechalem i przekroczylem ok. 2500 obrotow zaczela mi mruga i pikac kontrolka cisnienia oleju. Zgasilem silnik sprawdzilem olej, ktorego nie ubylo, odpalilem auto i normalnie dopoki nie przekroczylem znowu 2500 obrotow. Nie wazny jest bieg, na jalowym jak dam tez powyzej 2500 obrotow ta sama reakacja.
Kupilem czujnik ( znalazlem tylko 1 niebieskie, nie wiem czy jest ich wiecej w tym silniku, moze ktos ma informacje ), nowe filtry manna i zmienilem olej na mineralny ( 10km predzej wlalem polsyntetyk ), niestety nic to nie dalo, ciagle tak samo.
Odlaczylem calkowicie wtyczke od czujnika, po przekreceniu stacyjki mrugala kontrolka cisnienia, natomiast po wlaczeniu silnika kontrolka zgasla i tak samo sie zachowywala jak za 1 razem czyli po 2500 obrotow znow mrugala i brzeczala.
Postanowilem zrobic jeszcze jeden zabieg mianowicie wtyczke od czujnika podlaczylem do masy. Teraz odrazu po odpaleniu kontrolka mruga a po przekroczeniu 2500 obrotow ta sama reakacja co wczesniej.
Nie wiem juz o co chodzi, wyczytalem w sieci ze jak da sie mostek to sie oszuka instalacje a tu taka niespodzianka.
Kupilem silnik bo sprzedajacy ( z forum ) mowil ze jest w idealnym stanie, a jak czytalem inne posty to ludzie pompe i panewki wtedy robia.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: stonefree » pn cze 06, 2011 21:28

Zacznij od pomiaru ciśnienia oleju kolego.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: PinguVanEx » wt cze 07, 2011 00:58

a moze to tez byc wina zegarow ?


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: Paweł Marek » wt cze 07, 2011 09:07

Zmierz ciśnienie potem dopiero elektryka. Czujniki sa zawsze dwa, możliwe że szwankuje wysokociśnieniowy (ma się zwierać po odpaleniu silnika) lub jego kabel ale to potem sprawdzisz. Licznika nie masz co podejrzewac jeśli wcześcniej było ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: PinguVanEx » wt cze 14, 2011 14:42

Zalatwilem sobie w koncu manometr do oleju ( troche stary ale to chyba nie ma roznicy ), poniewaz posiadam tylko jeden czujnik cisnienia oleju to nie mialem innej opcji gdzie go wkrecic, a wiec na rozgrzanym silniku przy 2000 obrotow manometr pokazywal mi cisnienie 3,9 kG/cm2 ktos wie moze czy to dobrze czy zle ?


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 16:13

PinguVanEx pisze:a wiec na rozgrzanym silniku przy 2000 obrotow manometr pokazywal mi cisnienie 3,9 kG/cm2 ktos wie moze czy to dobrze czy zle ?
PinguVanEx, kg/cm2 to jednostki atmosfery technicznej. A jedna atm to prawie to samo co jeden bar. Zatem masz przy 2000 3,9bar.

Już Ci w innym poście pisałem, że dla AEE nominalne ciśnienie oleju przy 2000 to 2,0 bara. Tyle że nie ma tragedii, bo ciśnienie max dla AEE to 7,0bar (wszystko wg danych, które ja posiadam). No i rzecz podstawowa - kontrolka od ciśnienia oleju to sygnalizacja zbyt niskiego, a nie zbyt wysokiego ciśnienia.

Z tego co przeczytałem, to mi wynika, że zapalanie się tej kontrolki cisnienia oleju powyżej 2500obr jest nijak u Ciebie uwarunkowane tym czujnikiem w głowicy. Myślę zatem, że można śmiało usterkę samego czujnika wykluczyć.

Jeszcze jedno. W pompie oleju (lub może w AEE gdzieś indziej) jest regulator ciśnienia oleju. Jego usterka tez może powodować zbyt niskie (zapalanie się kontrolki konewki) lub zbyt wysokie ciśnienie oleju. Tylko, że - jak już napisałem - Ty masz sygnalizację zbyt niskiego ciśnienia (kontrolka konewki), a zmierzyłeś zbyt wysokie. :kac:

Wszystko zmierzać się wydaje ku elektronice, kabelkologi lub ku niewiarygodnie ukrytemu drugiemu czujnikowi cisnienia oleju.

ps
a zadzwoń do jakiegoś ASO VW i powiedz, że chcesz wymienić czujniki ciśnienia oleju. Zapytaj wtedy, czy są w AEE 2sztuki czy jedna, bo nie wiesz ile masz zamówić. Choć oni też sprawdzaja na podstwaie ETKA - a z niej wg mnie wynika, że są 2 sztuki.


aha, zmierz cisnienie powyżej tych 2500 obrotów.
Ostatnio zmieniony wt cze 14, 2011 16:29 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: PinguVanEx » wt cze 14, 2011 16:28

rozmawialem z osoba z allegro ktora zajmuje sie regeneracja silnikow i regenerowal AEE, znalazl tylko 1 czujnik, a caly silnik byl rozkrecony.
Czyli w sumie jest wszystko ok i autem mozna normalnie jezdzic ?

sprzet juz odlaczony, ale sprawdzalem co sie dzieje powyzej 2500-3000 obrotow, cisnienie powoli roslo, maksymalnie bylo ok. 4,3 podczas pomiaru, a najmniej cos ok. 2 ( na jalowym )


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 16:33

PinguVanEx pisze:Czyli w sumie jest wszystko ok i autem mozna normalnie jezdzic ?
wg mnie jak najbardziej.
Zapalanie się tej kontrolki, ma sygnalizować możliwość zbyt niskiego poziomu oleju - że trzeba dolać. A Ty masz i olej i ćiśnienie oleju masz wręcz wysokie a nie niskie. Silnika zatem nie zatrzesz.
Coś faktycznie moim zdaniem jest nie tak z elektroniką lub przewodami, lutami.


no ale moment. Teraz skojarzyłem, że jeśli wymieniałeś silnik, to przecież cała inna elektronika - mam tu na myśli deskę rozdzielaczą - zostały z poprzedniej wersji. No coś jest w zegarach nie kompatybilne ze sterownikiem od nowego silnika.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: PinguVanEx » wt cze 14, 2011 16:47

tez juz o tym myslalem, wymienilem wszystkie wiazki pod maska, a nie w srodku a zegary byly zmieniane w tamtym silniku i byly ok ale tamten silnik mial 2 czujniki a ten ma 1 i sadze ze brakuje mu poprostu jakiegos impulsu, ale wolalem sprawdzic cisnienie.
Niedawno czyscilem smoka, wymienilem filtry na manna i mam nowy olej 10w40.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: denisz » wt cze 14, 2011 17:38

nie sklejam...
to jakie w końcu masz zegary obecnie - ze starego silnika, czy wymieniłeś razem z silnikiem zegary? Czyli czy masz zegary, które są oryginalnie przy AEE?

po co zmieniłeś olej na mineralny? Teraz powinieneś już do końca zostać przy mineralnym.



Awatar użytkownika
PinguVanEx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: pn kwie 27, 2009 13:33
Lokalizacja: Wlkp

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: PinguVanEx » wt cze 14, 2011 17:51

15w40 to mineralny ;) a 10w40 to polsyntetyk
Odnosnie zegarow to taka historia, jak mialem stary silnik nie mialem obrotomierza, kupilem zegary z anglika i nie bylo zadnych problemow i te zegary z anglika zostaly z nowym silnikiem. Dodam ze stary silnik mial 2 czujniki a nowy tylko 1.


Golf III Tuned by Pingu -> viewtopic.php?f=88&t=324862" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: denisz » śr cze 15, 2011 22:31

PinguVanEx pisze:15w40 to mineralny ;) a 10w40 to polsyntetyk
no ale w pierwszym poście napisałeś, że zmieniłeś olej na mineralny, a wcześniej miałeś półsyntetyk...
teraz piszesz, że masz zalany półsyntetyk... znowu nie sklejam :crazy:

dodano po fakcie: UWAGA! moje poniższe rozważania są BŁEDNE!
Ok, chyba posklejałem ten Twój problem z kontrolką konewki - pooglądałem trochę schematów elektrycznych. Moim zdaniem (graniczącym z pewnością) problem nie jest w tym, że teraz brakuje Ci "impulsu" z jednego czujnika, jak napisałeś.
Wyjaśnię o co mi chodzi.


Jeśli są w danym silniku dwa czujniki ciśnienia oleju, to zawsze jeden jest zwierny-niebieski (w stanie spoczynku jego pin jest zwarty z masą silnika), a drugi rozwierny-biały (w stanie spoczynku jego pin "wisi" - nie jest zwarty z masą silnika). Musi tak być aby odróżnić te dwa sygnały od siebie.
Ty masz tylko jeden czujnik - niebieski, czyli zwierny.

I teraz tak: jakby zakładać, że do jakiegoś pinu złącza zegarów nie jest podłączony "sygnał" z drugiego czujnika, który nie występuje w AEE, to wychodzi z tego, że nie byłby podłączony "sygnał" z czujnika rozwiernego-białego.
Czujesz już o co chodzi?
Nie może być tak, że brakuje Ci teraz sygnału z drugiego czujnika, bo jakby tak było to kontrolka konewki nie miałaby prawa się zapalać - bo brak sygnału na tym pinie oznacza stan spoczynku (bezalarmowy) - bo drugi czujnik jest rozwierny.


Problem jest zatem dokładnie odwrotny. Na tym pinie zegarów, do którego w poprzednim silniku był podłączony kabelek od czujnika rozwiernego jest teraz podłączony jakiś kabelek, który ma zwarcie do jakiejś masy.
Dlaczego tak się stało: wymieniłeś wiązki pod maską, a wiązki pod deską rozdzielczą zostały stare. Na którymś połączeniu wtyczkowym łączącym wiązkę spod maski z wiązką spod deski rozdzielczej jest niezgodność wersji silnika. Czyli z wiązki spod maski, jakimś kabelkiem idzie jakiś sygnał poprzez wiązkę spod deski do pinu zegarów czujnika rozwiernego - a ten pin ma być wolny!

Co trzeba zrobić. Znaleźć schemat elektryczny do silnika który był poprzednio - konkretnie schemat "Instrument Cluster" - tak się nazywa schemat połączeń do pinów zegarów. W schemacie namierzasz, na którym pinie zegarów/skrzynki bezpieczników idzie przewód od czujnika rozwiernego i po tym kabelku dojdziesz, gdzie ten idzie.
Możesz też znaleźć jedynie rozpiskę pinów zegarów, które masz - po tym też dojdziesz, na który pin idzie "sygnał" z czujnika rozwiernego.


Z tego co mi się udało ustalić to:
jeśli masz zegary na dwa wtyki to: sygnał z czujnika rozwiernego to pin nr 10 (idzie on do skrzynki bezpieczników na złącza G2/10 i U1/3)
jeśli masz zegary na jeden wtyk to: sygnał z czujnika rozwiernego to pin nr 8
są to dane ogólne - myślę, że tyczą się one wszystkich wersji golfów MK3.

Napisz czy coś z tego wyszło. Jestem ciekaw czy dobrze wydedukowałem czy bzdury napisałem.

ps
ta moja teoria ma swoje potweirdzenie: kontrolka zapala sie dokładnie i zawsze po przekroczeniu 2500 obrotów. To jest dziwna prawidłowość.
Wynika z tego, zę idzie na ten pin, który powinien być wolny jakiś sygnał, który "wytwarza masę" dokładnie przy 2500obrotów. Warto się zatem temu przyjrzeć, bo wg mojej teori jakiś sygnał z innego czujnika idzie tam gdzie nie trzeba. Skoro tak to, nie może tak zostać.
Ostatnio zmieniony czw cze 16, 2011 00:03 przez denisz, łącznie zmieniany 3 razy.



DaroW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 28, 2010 19:25
Lokalizacja: okol. Czewy

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: DaroW » śr cze 15, 2011 22:40

Załóż 2 czujniki, tak jak było w starym silniku i nie będzie piszczeć po przekroczeniu 2500 obr/min.



denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Problem z cisnieniem oleju, kontrolka mruga, piszczy ...

Post autor: denisz » śr cze 15, 2011 22:48

DaroW pisze:Załóż 2 czujniki, tak jak było w starym silniku i nie będzie piszczeć po przekroczeniu 2500 obr/min.
a gdzie ma ten drugi czujnik wkręcić? Właśnie o to chodzi, że zmienił na silnik oryginalnie "jednoczujnikowy" i nie wiadomo teraz jaki idzie sygnał na ten pin zegarów od drugiego czujnika.
Nie wiadomo póki co nawet, gdzie ten pin i jakie przewody do niego obecnie idą - czyli nie wiadomo gdzie co robić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości