1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
denisz, rozumiem zaraz jadę więc będę wiedział, ale tak na wszelki wypadek podam Ci oznaczenie silnika 1.4l 16V AHW.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
błąd adaptacji przepustnicy wychodzidenisz pisze:Dana część może po prostu nie mieć już swoich parametrów i tego sterownik już wiedział nie będzie.
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
byłem i znowu kupa, mechanik przypuszcza przepustnicę, błąd na kompie 00282 Trottle valve positioner - V60 test tego nic nie dawał przepustnica nie odpowiadała, po rozkręceniu i przyłożeniu było OK, ale potem znowu nic, jest zrobiona teraz prowizorka w postaci tego ,że rozebrana jest ta plastikowa obudowa od przepustnicy i w plastikowe kółko jest wkręcony wkręt aby silnik był na wyższych obrotach i nie gasł, silnik na jałowym teraz faluje od 1000 do ok 2000, szukam przepustnicy bo z obecna i tak już nic nie da się zrobić
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
problem jest właśnie tam, gdzie mówiłem._Lucas_ pisze:błąd na kompie 00282 Trottle valve positioner - V60
Tylko, że Ty masz taką przepustnicę, w której element regulacji biegu jałowego jest zintegrowany w całym zespole przepustnicy (nie stanowi oddzielnej części). Tam w środku (pod tym plastikiem) jest coś na kształt silniczka krokowego (nie jest to w rzeczy samej krokowiec)
Ja kiedyś swoją przepustnicę rozebrałem i porobiłem fotki. Tu masz zdjęcie mojej przepustnicy, która jest bardzo podobna do Twojej - w prawym dolnym rogu jest owy silniczek elektryczny.
Myśle, że możesz przyjrzeć się tym wnętrzościom Twojej przepustnicy (ten czarny plastik osłaniający te wnętrzości po odkręceniu śrub trzyma się jeszcze na jednym platikowym nicie - trzeba go po prostu wyrwać, bo do niczego ten nit potrzebny nie jest). Może coś tam da się naprawić - np. wyczyścić, posmarować, może coś się poluzowało. Ale jeśli przyczyna nie będzie widoczna, bo np. elektronika tego silniczka padła, to już wtedy tylko nowa przepustnica.
tylko taka - nie wymieniasz byle części. Inny numer oznacza po prostu inną przepustnicę (może bardzo podobną, ale coś je zawsze będzie różnić)._Lucas_ pisze:mam nr. przepustnicy, 030 133 064 F czy mam szukać przepustnicy tylko z takim numerem czy jeszcze jakieś pasują?
Ważne:
- a czy robiłeś adaptację przepustnicy (prawdopodobieństwo jest małe, ale może adaptacja coś pomoże)
- podaj KONIECZNIE komentarz do błędu 00282
ps
jak będziesz chciał to napiszę Ci jak masz tą przepustnicę pomierzyć miernikiem
i jeszcze jedno: znam przypadek, że ktoś kto miał również problemy z obrotami i gaśniećiem po wyczyszczeniu i nasamrowaniu tego i owego w tych wnętrzościach pozbył się problemu.
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
denisz, dzięki wielkie za odpowiedź, jak pisałem wyżej przepustnicy już nie da się naprawić, bo jak masz te zdjęcie swoje i masz te plastikowe kółko zębate, to w ten brązowy plastik jest już wkręcony prowizorycznie wkręt aby trzymać otwartą przepustnicę aby silnik mi nie gasł. Przepustnica zamówiona z ebayu i już jedzie do mnie, koszt 53 funty z przesyłką oryginalna z numerem 030 133 064 F czyli dokładnie taka jak moja.
Komentarz do błędu 00282 to Output Open i nic więcej nie mam, skan był robiony komputerem "uniwersalnym" firmy LAUNCH X431, przy wyciągnięciu wtyczki z kablami od przepustnicy dochodziły jeszcze błędy 00518, 00530 i G69 i G88 ale to tylko kiedy wtyczka była wyciągnięta więc to raczej normalne. Był jeszcze drugi kod ale to już inna bajka bo 01316 a przyczynę tego znam, bo przy zmianie sprężyn kolega zapomniał wcisnąć przewód od absu, i jak jeździłem to tarł kabel o oponę i przetarł,
Dzięki jeszcze raz Wam, jak dojdzie przepustnica i ją zamontuję dam znać czy pomogło.
P.S jak chcesz to możesz napisać jak się sprawdza, jak dojdzie używka i będzie coś nie tak to będę wiedział czy jest sprawna czy nie.
Komentarz do błędu 00282 to Output Open i nic więcej nie mam, skan był robiony komputerem "uniwersalnym" firmy LAUNCH X431, przy wyciągnięciu wtyczki z kablami od przepustnicy dochodziły jeszcze błędy 00518, 00530 i G69 i G88 ale to tylko kiedy wtyczka była wyciągnięta więc to raczej normalne. Był jeszcze drugi kod ale to już inna bajka bo 01316 a przyczynę tego znam, bo przy zmianie sprężyn kolega zapomniał wcisnąć przewód od absu, i jak jeździłem to tarł kabel o oponę i przetarł,
Dzięki jeszcze raz Wam, jak dojdzie przepustnica i ją zamontuję dam znać czy pomogło.
P.S jak chcesz to możesz napisać jak się sprawdza, jak dojdzie używka i będzie coś nie tak to będę wiedział czy jest sprawna czy nie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Problem chyba rozwiązany, wymiana przepustnicy pomogła, adaptacji kompem nie robiłem bo nie ogarnąłem jeszcze dobrze VAG-COM'a bo kupiłem sobie kabel i dziś przyszedł, przy okazji zmieniałem akumulator więc możliwe ,że komp się zresetował i sam ustawił poprawne wartości póki co jest OK Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
P.S Obroty pracują równiutko, na biegu jałowych na 750
P.S Obroty pracują równiutko, na biegu jałowych na 750
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
kurcze zapomniałem, że obiecałem tu napisać jak sprawdzić miernikiem przepustnicę. Ale widzę, że już nie muszę_Lucas_ pisze:Problem chyba rozwiązany, wymiana przepustnicy pomogła,
Dopiero teraz doczytałem, że już wcześniej pisałeś, że dostałeś się do tych wnętrzości przepustnicy._Lucas_ pisze:ak pisałem wyżej przepustnicy już nie da się naprawić, bo jak masz te zdjęcie swoje i masz te plastikowe kółko zębate, to w ten brązowy plastik jest już wkręcony prowizorycznie wkręt aby trzymać otwartą przepustnicę aby silnik mi nie gasł.
A ja bym ciągle miał cień nadziei, że może da się ją naprawić. Jeśli po wkręceniu tego wkrętu nic nie popękało to można jeszcze próbować ją reanimować. Może tylko jest brud w elementach ruchomych, który powoduje, że mechanika tych zębatek się się zacina. Może wystarczy naoliwić elementy ruchome - olejem silikonowym. Może sprężyna jest do bani. A może zwykła adaptacja tej starej przepustnicy pomoże... Jest nadzieja. Możesz mieć drugą przepustnicę w zapasie lub jedną sprzedać - ja bym się pobawił w doktora.
Oczywiście nic nie da się zrobić jeśli okaże się, że silniczek jest skopany - z tego co pamiętam, to jego nie da się z tej przepustnicy wyciągnąć bez trwałego uszkodzenia innych części.
ps
jak opanujesz już Vag-com to podłącz tą starą przepustnice i sprawdź błędy i napisz jaki wyskakuje błąd przepustnicy i z jakim komentarzem.
Na tym innym programie diagnostycznym miałeś komentarz - Output Open - co sugeruje, że może jest tylko jakieś rozwarcie w kostce starej przepustnicy i może dlatego elektronika nie mogła jej wyregulować. Na Vag-Com komentarze są sesnowniejsze i powiedzą coś więcej.
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Witam,
nie chce otwierać nowego wątku.
Mam podobne problemy z moim samochodem. Silnik ten sam 1.4 16v AHW.
Miałem problemy z obrotami na jałowym. Przed czyszczeniem przepustnicy nie miało to znaczenia czy zimny czy ciepły, zawsze po zrzuceniu na luz obroty spadały do ok 550-600 i tak sie trzymały -telepało lekko budą. Po odpaleniu od razu miał tak niskie obroty, przy skręcie kierownica -gasł.
Po podpięciu VAG miałem 1 błąd - niestety w chwili obecnej nie jestem w stanie przypomnieć sobie numeru. Odpowiadał na pewno za przepustnicę.
Wykręciłem przepustnicę, dokładnie ją wyczyściłem (aż miło było patrzeć) wpiąłem ją ponownie i chciałem zaadaptować- niestety bez rezultatu - pojawił się dodatkowy błąd, którego nie dało się już usunąć - numeru nie pamiętam ale chodziło o brak nastaw podstawowych (lub podobnie brzmiało).
Od tamtej pory samochód na zimnym zapala ale od razu gaśnie, jak przytrzymam obroty to oczywiście pracuje bez problemu. Po chwili (rozgrzaniu) pracuje równo, obroty spadają do ok 780-800 obrotów i trzymają się tak. Jak zgaszę i odpalę na ciepłym - bez problemu utrzymuje obroty i nie gaśnie.
Przy przyspieszaniu -nie przerywa, równo się wkręcam - zero jakichkolwiek objawów (poza brakiem KM ).
Wydaje mi się, że problem nadal tkwi w przepustnicy, ale nie wiem czy ryzykować szukać używanej (nie ma gwarancji, że będzie dobra) czy zamiennik nowy.
Kable i świece są nowe.
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.
nie chce otwierać nowego wątku.
Mam podobne problemy z moim samochodem. Silnik ten sam 1.4 16v AHW.
Miałem problemy z obrotami na jałowym. Przed czyszczeniem przepustnicy nie miało to znaczenia czy zimny czy ciepły, zawsze po zrzuceniu na luz obroty spadały do ok 550-600 i tak sie trzymały -telepało lekko budą. Po odpaleniu od razu miał tak niskie obroty, przy skręcie kierownica -gasł.
Po podpięciu VAG miałem 1 błąd - niestety w chwili obecnej nie jestem w stanie przypomnieć sobie numeru. Odpowiadał na pewno za przepustnicę.
Wykręciłem przepustnicę, dokładnie ją wyczyściłem (aż miło było patrzeć) wpiąłem ją ponownie i chciałem zaadaptować- niestety bez rezultatu - pojawił się dodatkowy błąd, którego nie dało się już usunąć - numeru nie pamiętam ale chodziło o brak nastaw podstawowych (lub podobnie brzmiało).
Od tamtej pory samochód na zimnym zapala ale od razu gaśnie, jak przytrzymam obroty to oczywiście pracuje bez problemu. Po chwili (rozgrzaniu) pracuje równo, obroty spadają do ok 780-800 obrotów i trzymają się tak. Jak zgaszę i odpalę na ciepłym - bez problemu utrzymuje obroty i nie gaśnie.
Przy przyspieszaniu -nie przerywa, równo się wkręcam - zero jakichkolwiek objawów (poza brakiem KM ).
Wydaje mi się, że problem nadal tkwi w przepustnicy, ale nie wiem czy ryzykować szukać używanej (nie ma gwarancji, że będzie dobra) czy zamiennik nowy.
Kable i świece są nowe.
Dzięki za wszelkie sugestie i pomoc.
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Sprawdź vagiem jakie temp widzi sterownik silnika na zimnym silniku. Byc może nie załacza ci "ssania" tzn nie wzbogaca bardziej mieszanki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości