Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » wt cze 07, 2011 20:41

Tak jak w temacie: jak włączyć światła awaryjne omijając włącznik na kierownicy? Chce dorobić dodatkowy włącznik awaryjnych ale nie wiem w jakie kable go wpiąć (które trzeba zewrzeć). Nie mogą dobrać się do włącznika na kierownicy żeby zobaczyć jakie kolory kabli do niego dochodzą i jestem w kropce. Jest sporo wtyczek pod kierownicą, myślę że może być to kostka oznaczona SLD1 do której dochodzi 7 kabli:
1 brązowo-niebieski
2 czarno-biały z zielonymi pasami
3 czarno-biały
4 szaro-czarny
5 szary
6 szaro-czerwony
7 niebiesko-zielony
Po odłączeniu tej kostki przycisk awaryjnych nie działa wiec to powinno być gdzieś tam. Pomóżcie proszę!



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: Zico63b » wt cze 07, 2011 21:53

Na kierunkowskazy wychodzą z włącznika awaryjnych przewody czarno-zielony (prawe) i czarno-biały (lewe). Po podpięciu plusa w te przewody - lampy zaświecą. Tylko włącznik fabryczny MUSI być wówczas wyłączony.



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Re: Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » wt cze 07, 2011 22:36

No właśnie, znalazłem przewody które jak zewrę to włączają wszystkie kierunki, ale faktycznie oprócz tego włącznik fabryczny musi być włączony - ale dlaczego? Nie da się tego jakoś ominąć? Chciałbym włączać awaryjne bez używania oryginalnego włącznika. Jak go "oszukać"?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: Zico63b » wt cze 07, 2011 23:25

Trochę nie zrozumiałem intencji Kolegi, wyjaśnionych w poprzednim poście. Myślałem, że chodzi o podpięcie czegoś w rodzaju powiadamiania awaryjnymi z centralnego.
Jeśli jednak chodzi o zwykłe zdublowanie włącznika, by np. "podziękować" na drodze a dostęp za kierownicę nie jest wygodny - to inaczej:
Musi być włącznik mający dwie niezależne pary styków i zasilanie jego podpiąć pod wspomniany już czarno-biało-zielony a wyjścia do podanych przeze mnie.
Coś takiego:
Obrazek



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Re: Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » wt cze 07, 2011 23:43

Intencje zostały zrozumiane w 100% - chodzi właśnie o lepszy dostęp do włącznika żeby podziękować na drodze. Umiejscowienie na kierownicy jest bardzo niewygodne. Czekam zatem na szkic bo na razie to jestem trochę zakręcony i nie bardzo wiem co gdzie do czego :otepienie:



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » wt cze 07, 2011 23:48

A możesz mi te kabelki na schemacie przyporządkować do cyferek które opisałem powyżej? (1-7) Bo kolorki się nie do końca zgadzają a nie chciałbym czegoś schrzanić...



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: Zico63b » śr cze 08, 2011 00:06

Wejście to kabelek numer 2;
Wy 1 to kabelek numer 3;
Wy 2 to kabelek, którego nie ma w spisie gdyż jest w innej wtyczce przy manetkach.



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » śr cze 08, 2011 16:02

A co by się stało jakbym zastosował zwykły włącznik, taki dla 1 pary, tzn bez rozdzielania sygnału? Albo zwykły włącznik a na jednym z wyjść wpiąłbym diodę prostowniczą 12V żeby sygnał nie cofał się i nie przechodził na drugi przewód? Może tak być?



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: Zico63b » śr cze 08, 2011 16:31

Rozwiązanie pierwsze odpada: po włączeniu kierunkowskazów - świeciłyby obie strony!
Rozwiązanie drugie jest analogią do podłączania sterowników alarmu czy centralnego z jednym jedynie wyjściem i można to zrobić, wykorzystując ten rysunek:
Obrazek
Jako "ze sterownika" tu należy rozumieć "z włącznika dodatkowego". Jako diody mogą być każde prostownicze diody o prądzie przewodzenia 4÷5 Amper, napięcie dowolne bo i tak najmniejsze na rynku są na chyba 50V.



Awatar użytkownika
sokol26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: czw sie 26, 2010 23:05
Lokalizacja: Głowno (łódzkie)
Kontakt:

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: sokol26 » śr cze 08, 2011 16:57

Nie łatwiej byłoby dać drugi przełącznik równolegle do pierwszego? Wtedy działałyby niezależnie, musiałby być włączony co najmniej jeden z nich żeby awaryjne migały



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » czw cze 09, 2011 20:09

Grzebałem przed chwilą przy aucie chcąc wykorzystać wszystkie wskazówki i sprawa wygląda tak: po pierwsze przy opisie kabelków w pierwszym poście pomyliłem się i nr 7 ma kolor czarno-zielony a nie niebiesko-zielony i to pewnie o ten kabelek chodziło. Tak wiec Wy2 podłączyłem właśnie pod nr 7 a Wy1 pod nr 3. I tak właśnie powinno być bo wtedy wszystko działa, tzn. po wciśnięciu "mojego-nowego" przycisku wszystkie kierunki migają, ALE wtyczka o której piszę (SLD1) musi być wypięta, a oryginalny guzik awaryjnych musi być wciśnięty! Wtedy tylko mój guzik reaguje. Z tego wynika ze pomimo poprawnych podłączeń, jest jeszcze jakiś czujnik-zabezpieczenie "wciśniętego guzika oryginalnego". Trzeba to jakoś oszukać-ominąć ale nie wiem jak. Jak guzik oryginalny nie jest włączony to nic nie działa i koniec. Co to może być? Chciałem się dobrać do oryginalnego włącznika ale bez rozbierania elementów deski rozdzielczej lub kierownicy chyba nie da rady. Wiecie jakie konkretnie kabelki do niego dochodzą??



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: Zico63b » czw cze 09, 2011 22:42

Wszystko jest dobrze: wystarczy włączyć zapłon, a przecież jadąc zapłon jest włączony. Jeśli przycisk jest niewciśnięty - przerywacz działa z zaplonem; jeśli jest wciśnięty - działa zawsze, nawet bez kluczyka.



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Re: Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » pt cze 10, 2011 06:51

Teraz rozumiem!!! Spróbuje jeszcze raz i dam znać czy wyszło!



Awatar użytkownika
pablo-pablo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
Lokalizacja: Sopot

Jak uruchomić światła awaryjne poza włącznikiem

Post autor: pablo-pablo » ndz cze 12, 2011 08:49

Wszystko śmiga jak należy - Zico63b dziękuje bardzo za pomoc!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości