Zrobilem przegląd dolotu - wyczyscilem caly IC zalepiony brudem pozniej w rece wpadla mi obudowa filtra powietrza. Cale powietrze ktore trafia przed filtr do obudowy przeciska się przez rure fi ok 45mm. Pomyslalem, ze to troche malo zwlaszcza, ze cisnienie doladowania podniesione jest o 30%. Na dolnej czesci obudowy znajduje się zaslepiony otwor fi ok 45mm.
Wyciolem go.
Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...
Myslicie, ze to przez efekt tego dodatkowego otworu czy w silniku z turbina to nie ma zanaczenia i zbiegiem okolicznosci rozszczelnil sie gdzies wydech, moze uszczelka kolektora? ... Moze juz ktos mial z tym doswiadczenie?
Nie mam pomyslu jak to zalepić dla sprawdzenia, a wydawanie 100zl na inna obudowe dla sprawdzenia to troche za duzo...
1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- biercok mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 575
- Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
- Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic
1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
Z tego tematu sie dowiesz dlaczego Ci sie zmienil dzwiek. Warto poczytac bo ciekawy. Pozdrawiam.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 60#p433573" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 60#p433573" onclick="window.open(this.href);return false;
1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
dzięki, przejrzałem temat.
Przed wycinaniem otworu wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją chyba, że o czymś nie wiem
Przed wycinaniem otworu wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją chyba, że o czymś nie wiem
1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
A ode mnie rada - przez nowy otwór silnik ciągnie ciepłe powietrze z komory - trzeba by teraz pod tą dziurę puścić jakiś wlot zimnego powietrza z grilla/kratek
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
Shmatan, i co z tego ze ciagnie cieple powietrze? po to ma intercooler
i tak w turbinie nagrzewa sie do duzo wiekszej temperatury niz panuje w komorze silnika
i tak w turbinie nagrzewa sie do duzo wiekszej temperatury niz panuje w komorze silnika
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek
jednak zjawiska falowe też występują! wystarczy odpiąć rurę ssącą z obudowy przepływki i przystawić kartę papieru. Przypuszczam, że to głównie na biegu jałowym i na niskich obrotach kiedy doładowanie jest małe ok 0.3 bara. Turbina tłumi ale nie do końca....
Rozwiązałem to tak, że nawiercone w dnie otwory zakleiłem taśmą zbrojoną Pattex'a a otwór z boku wyposażyłem w gumowy pierścień a w niego włożona rurka pcv docięta na dłogość ori rurki zasysającej powietrze do filtra.
I teraz przy 2000 nic nie buczy a przed turbiną nie ma wąskiego gardła
Rozwiązałem to tak, że nawiercone w dnie otwory zakleiłem taśmą zbrojoną Pattex'a a otwór z boku wyposażyłem w gumowy pierścień a w niego włożona rurka pcv docięta na dłogość ori rurki zasysającej powietrze do filtra.
I teraz przy 2000 nic nie buczy a przed turbiną nie ma wąskiego gardła
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości