1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: RSRoss » śr cze 08, 2011 23:38

Zrobilem przegląd dolotu - wyczyscilem caly IC zalepiony brudem pozniej w rece wpadla mi obudowa filtra powietrza. Cale powietrze ktore trafia przed filtr do obudowy przeciska się przez rure fi ok 45mm. Pomyslalem, ze to troche malo zwlaszcza, ze cisnienie doladowania podniesione jest o 30%. Na dolnej czesci obudowy znajduje się zaslepiony otwor fi ok 45mm.

Wyciolem go.

Zmienil sie dzwiek silnika, jest bardziej basowy i burczący, ale nie podoba mi się...

Myslicie, ze to przez efekt tego dodatkowego otworu czy w silniku z turbina to nie ma zanaczenia i zbiegiem okolicznosci rozszczelnil sie gdzies wydech, moze uszczelka kolektora? ... Moze juz ktos mial z tym doswiadczenie?

Nie mam pomyslu jak to zalepić dla sprawdzenia, a wydawanie 100zl na inna obudowe dla sprawdzenia to troche za duzo...



Awatar użytkownika
biercok mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: śr wrz 22, 2010 10:12
Lokalizacja: Andrychów k. Wadowic

1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: biercok mkII » czw cze 09, 2011 17:32

Z tego tematu sie dowiesz dlaczego Ci sie zmienil dzwiek. Warto poczytac bo ciekawy. Pozdrawiam.

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... 60#p433573" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: RSRoss » pt cze 10, 2011 10:20

dzięki, przejrzałem temat.

Przed wycinaniem otworu wiedziałem, że w dolocie są zjawiska falowe a co za tym idzie może zmienić się dźwięk... ALE byłem przekonany, że w silniku z turbiną nie - w końcu zasysa powietrze jak odkurzacz... Teoria swoją drogą, a życie swoją :) chyba, że o czymś nie wiem



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: Shmatan » pt cze 10, 2011 15:31

A ode mnie rada - przez nowy otwór silnik ciągnie ciepłe powietrze z komory - trzeba by teraz pod tą dziurę puścić jakiś wlot zimnego powietrza z grilla/kratek



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: Adamm » sob cze 11, 2011 16:26

Shmatan, i co z tego ze ciagnie cieple powietrze? po to ma intercooler :P

i tak w turbinie nagrzewa sie do duzo wiekszej temperatury niz panuje w komorze silnika


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

1Z modyfikacja obudowy filtra powietrza - dzwiek

Post autor: RSRoss » sob cze 11, 2011 16:42

jednak zjawiska falowe też występują! wystarczy odpiąć rurę ssącą z obudowy przepływki i przystawić kartę papieru. Przypuszczam, że to głównie na biegu jałowym i na niskich obrotach kiedy doładowanie jest małe ok 0.3 bara. Turbina tłumi ale nie do końca....

Rozwiązałem to tak, że nawiercone w dnie otwory zakleiłem taśmą zbrojoną Pattex'a a otwór z boku wyposażyłem w gumowy pierścień a w niego włożona rurka pcv docięta na dłogość ori rurki zasysającej powietrze do filtra.

I teraz przy 2000 nic nie buczy a przed turbiną nie ma wąskiego gardła :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 30 gości