1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Opisze najpierw problem, kilka dni temu założyłem letni felunek i zauważyłem ,że dojeżdżając do ronda czy zwalniając czasem obroty spadają dość nisko do 600', dzisiaj pojechałem, zrobiłem raptem 25km i tuż przed końcem podróży zaczął mi gasnąć na jałowym czekając na światłach, dojechałem do parkingu i obroty spadły do 400' a nawet trochę poniżej, i po odpaleniu raz gaśnie a raz trzyma bardzo niskie obroty ok 400' ,że wystarczy ,że skręcę lekko kierownicę i silnik gaśnie,
filmik poniżej co to może być? Auto ma najechane 140 tys. mil czy to już jego koniec? Dodam ,że od dłuższego czasu nie działa mi także wskaźnik temperatury, tzn raz działa a raz nie działa, nie wiem co myśleć, dziwne objawy zaczęły się po zmianie felg, znacznie cięższych od fabrycznych stalówek, a może to już koniec silnika? Doradźcie Panowie.
http://imageshack.us/clip/my-videos/833/pbl.mp4/
P.S Obudowę filtra ściągnąłem bo chciałem zobaczyć w jakiej jest kondycji. Klekotanie było już jak kupiłem, wymiana kompletu 16 popychaczy hydraulicznych a także dźwigienek nic nie pomogła, rozłożyłem ręce i dałem sobie spokój z tym klekotaniem.
filmik poniżej co to może być? Auto ma najechane 140 tys. mil czy to już jego koniec? Dodam ,że od dłuższego czasu nie działa mi także wskaźnik temperatury, tzn raz działa a raz nie działa, nie wiem co myśleć, dziwne objawy zaczęły się po zmianie felg, znacznie cięższych od fabrycznych stalówek, a może to już koniec silnika? Doradźcie Panowie.
http://imageshack.us/clip/my-videos/833/pbl.mp4/
P.S Obudowę filtra ściągnąłem bo chciałem zobaczyć w jakiej jest kondycji. Klekotanie było już jak kupiłem, wymiana kompletu 16 popychaczy hydraulicznych a także dźwigienek nic nie pomogła, rozłożyłem ręce i dałem sobie spokój z tym klekotaniem.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
Re: 1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Poczytaj na forum o brudnej przepustnicy w silnikach 1,4
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Co do przepustnicy to ją przemywałem ostatnio, nie za mocno ale to zrobiłem fakt nie wymontowywałem jej całej po prostu wsadziłem szmatkę i wyczyściłem, myślisz ,że problem jest w przepustnicy?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Lipa straszna, samochód jest unieruchomiony, przy zmianie biegu, lub próbie ruszenia połączonej ze skrętem kół auta od razu gaśnie.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
- Arkadiush
- Forum Master
- Posty: 1672
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 16:39
- Lokalizacja: Hamburg/Szczecin
- Kontakt:
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Podłączyłeś pod komputer? Poczytaj trochę na temat tych czujników g40 i g28, może masz podobne objawy...
Jeżeli chodzi o felgi, to raczej zmiana felg nie jest przyczyna, czasem w samochodzie po wymianie czegos, psuje sie cos inne i jest to tylko zbieg okoliczności...
Jeżeli chodzi o felgi, to raczej zmiana felg nie jest przyczyna, czasem w samochodzie po wymianie czegos, psuje sie cos inne i jest to tylko zbieg okoliczności...
MERCEDES BENZ SL 500 R129 V8
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Samochód u mechanika, zobaczymy jutro co będzie, mówił coś o czujniku obrotów, czujniku pedału gazu, i jakiś czujnik wału jutro dopiero będzie miał kompa ,żeby zobaczyć jakie błędy wyświetli.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
- Arkadiush
- Forum Master
- Posty: 1672
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 16:39
- Lokalizacja: Hamburg/Szczecin
- Kontakt:
Re: 1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
No to g40 i g28 wiec groszowe sprawy jak to jest to_Lucas_ pisze:Samochód u mechanika, zobaczymy jutro co będzie, mówił coś o czujniku obrotów, czujniku pedału gazu, i jakiś czujnik wału jutro dopiero będzie miał kompa ,żeby zobaczyć jakie błędy wyświetli.
MERCEDES BENZ SL 500 R129 V8
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Oddałem wczoraj samochód innemu mechanikowi niż zazwyczaj i już czuje ,że zrobiłem błąd, gość albo jakiś niedorzeczny albo nawet dziś nie sprawdził i mi wkręca różne rzeczy, niby wyskoczył RPM Sensor, na chłopski rozum jest to czujnik obrotów ale czujników jest kilka z tego co widziałem, a na googlach nie zbyt dużo informacji jest na temat RPM Sensor, częściej się trafia Engine Speed Sensor, najwięcej tematów znalazłem na temat czujnika wału korbowego w Golfach 1.4l mechanik gadał ,że "TEN" czujnik sam nie wie dokładnie jaki jest polski odpowiednik RPM Sensor na szrocie kosztuje 50f, a nowy koło 300f, szukałem różnych czujników i cenny nie były wyższe niż 300zł za czujnik wału korbowego, może mi ktoś wyjaśnić coś więcej na temat czujników? Jakie rodzaje są w golfie 1.4l? Ten mechanik mnie doprowadza do gorączki, jak jutro tego nie zrobi wracam do swojego mechanika
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
- Arkadiush
- Forum Master
- Posty: 1672
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 16:39
- Lokalizacja: Hamburg/Szczecin
- Kontakt:
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Czujnik na walku (g40) to ten drozszy, ja za swoj firmy bosch dawalem 220zl, wymiana go jest bardziej skomplikowana niz w przypadku tego drugiego czujnika, koszt wymiany u mechanika to 150zl. Tylko bardo duzo mechanikow myli sie bo te dwa czujniki maja podobne nazwy i tak bylo w moim przypadku, mechanik wskazal na ten a okazalo sie ze to g28. tak on wyglada i jest przy pasku rozrzadu:
A czujnik (g28) wyglada tak i na 99,9% to ten czujnik masz do wymiany, wymiana go to 15min roboty, wystarczy podniesc auto, i tam w okolicach filtra oleju znajduje sie ten czujnik. Mechanik za wymiane wzial 40zl, a zamiennik mozna kupic juz od 40zl:
ps. Po wymianie autko bedzie chodzic jak nowe, wiec nie martw sie ze to juz koniec tego silnika
A czujnik (g28) wyglada tak i na 99,9% to ten czujnik masz do wymiany, wymiana go to 15min roboty, wystarczy podniesc auto, i tam w okolicach filtra oleju znajduje sie ten czujnik. Mechanik za wymiane wzial 40zl, a zamiennik mozna kupic juz od 40zl:
ps. Po wymianie autko bedzie chodzic jak nowe, wiec nie martw sie ze to juz koniec tego silnika
MERCEDES BENZ SL 500 R129 V8
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
_Lucas_, a jak ogólnie Ci jeździ auto? Jeśli nie masz problemów podczas jazdy - nie szarpie, nie trzęsie, jest właściwa moc i przyspieszenie - to wymiana czujników położenia (Halle) będzie wyłącznie zbędnym wydatkiem.
Najpierw bym przede wszystkim sprawdził, czy są błędy na Vagu. Później przyjrzał się przepustnicy - nie chodzi mi o jej czystość, a o jej zespoły: silnik krokowy, czyli nastawnik biegu jałowego. Nie znam Twojego silnika, więc możesz mieć zamiast silniczka krokowego zawór regulujacy przepływ powietrza biegu jałowego. To wg mnie na 90% Twój problem.
Pamiętaj: jak problemy masz tylko na biegu jałowym, to zostaw te Halle w spokoju.
Najpierw bym przede wszystkim sprawdził, czy są błędy na Vagu. Później przyjrzał się przepustnicy - nie chodzi mi o jej czystość, a o jej zespoły: silnik krokowy, czyli nastawnik biegu jałowego. Nie znam Twojego silnika, więc możesz mieć zamiast silniczka krokowego zawór regulujacy przepływ powietrza biegu jałowego. To wg mnie na 90% Twój problem.
Pamiętaj: jak problemy masz tylko na biegu jałowym, to zostaw te Halle w spokoju.
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Arkadiush, Dzięki wielkie za ładne przedstawienie tematu, ceny tych czujników i tak są małe w porównaniu do tego KOMPETENTNEGO MECHANIKA u którego zostawiłem auto na dwa dni, dziś znowu była inna bajka tym razem coś z Throttle body czyli przepustnicą, niby cały dzień jeździł na szroty i nic nie znalazł bo nie było niby Golfów, a ja śmiem podejrzewać ,że nawet dupska nie ruszył z domu, na ebayu też niby szukał i była tylko jedna i to do Golfa 1.6 a gXwno prawda, w 10 sek znalazłem 15 przepustnic do mojego Golfa, wziął tylko pieniądze niby za fatygę, a ja mam gdzieś jego fatygę bo do tej pory nic się nie dowiedziałem od niego, ani numerów błędów nie pamięta ani nic, dzwoniłem dziś do swojego mechanika jutro jadę na kompa i zobaczymy co wykaże, ten PSEUDO MECHANIK jak odjeżdżałem podciągnął linkę żeby silnik pracował na wyższych obrotach i nie gasł, na długo to nie pomogło dojechałem do pierwszego skrzyżowania i już zgasł więc musiałem wracać do domu ok 10km sposobem nieco innym niż zazwyczaj, dojeżdżając do ronda czy świateł gdzie konieczne było zatrzymanie pojazdu, wrzucałem dużo wcześniej luz przytrzymując pedał gazu i lewą nogą hamując, trzymając cały czas lekko wciśnięty pedał gazu,
Arkadiush, ostatnio wymieniałem olej z filtrami i wiem ,że właśnie w tamtych okolicach polał się olej może przez to wariuje mi auto?
denisz, nie szarpie, nie trzęsie, silnik pracuje równo z wciśniętym lekko pedałem gazu tak ,żeby obroty było chociaż na poziomie 600' na 400' pracuje jakby miał zaraz wyskoczyć, widać ,że się dławi i ciężko pracuje, nie wiem czy mam silniczek krokowy czy zawór, pamiętam ,że przy zmianie filtra stożkowego na standard przetarłem ściereczką jej boki bez demontażu, przeczyściłem ją w marcu, a tak wygląda teraz filtr powietrza też jest na aucie od marca. zdjęcia poniżej.
jutro z rana czeka mnie kolejna 10km podróż w męczarniach do mechanika, tam wrzuci go na kompa, bo ten pseudo mechanik to porażka totalna, miał szczęście ,że ten do którego zawsze jeżdżę pojechał akurat na zawody...
Arkadiush, ostatnio wymieniałem olej z filtrami i wiem ,że właśnie w tamtych okolicach polał się olej może przez to wariuje mi auto?
denisz, nie szarpie, nie trzęsie, silnik pracuje równo z wciśniętym lekko pedałem gazu tak ,żeby obroty było chociaż na poziomie 600' na 400' pracuje jakby miał zaraz wyskoczyć, widać ,że się dławi i ciężko pracuje, nie wiem czy mam silniczek krokowy czy zawór, pamiętam ,że przy zmianie filtra stożkowego na standard przetarłem ściereczką jej boki bez demontażu, przeczyściłem ją w marcu, a tak wygląda teraz filtr powietrza też jest na aucie od marca. zdjęcia poniżej.
jutro z rana czeka mnie kolejna 10km podróż w męczarniach do mechanika, tam wrzuci go na kompa, bo ten pseudo mechanik to porażka totalna, miał szczęście ,że ten do którego zawsze jeżdżę pojechał akurat na zawody...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Mój 1.4l Red MK4 << click HERE >>
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
RECARO SEATS, 18 ALLOYS, LOWERING SPRINGS AND MORE
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
jak wyskoczą błędy to spisz je i wrzuć tutaj - nie kupujcie nic na pałę - bo może to być naprawdę błacha sprawa. Aha - niech skasuje błędy odpali auto i po chwili sprawdzi jakie się pojawią bo część błędów może byc wynikiem usterki jednego czujnik a co pociągnęło błedy innych rzeczy_Lucas_ pisze:jutro z rana czeka mnie kolejna 10km podróż w męczarniach do mechanika, tam wrzuci go na kompa
Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR , A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5
- Arkadiush
- Forum Master
- Posty: 1672
- Rejestracja: sob wrz 20, 2008 16:39
- Lokalizacja: Hamburg/Szczecin
- Kontakt:
Re: 1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
Nie to raczej nie powinno byc przyczyna, tak jak ci pisałem, te dolegliwości ktore opisales to najprawdopodobniej te czujniki ale najważniejsza rzecz to podłączyć pod kompa wtedy będziesz wiedział (bez kompa nawet nie bierz sie za wymianę czesci bo nie warto), jak komp nie wykaże żadnych błędów to bym sie zaczął martwic bo wtedy to juz zaczyna sie metoda prób i błędów... Moze to byc doslownie wszystko, mozesz miec gdzies dziure na tym dolocie od filtra (najczęściej w okolicy kolanka) i moze lapac lewe powietrze, moze byc cos z przepustka, swiec/przewody itp. Ale najpierw sprawdz wszystko pod kompem._Lucas_ pisze:
Arkadiush, ostatnio wymieniałem olej z filtrami i wiem ,że właśnie w tamtych okolicach polał się olej może przez to wariuje mi auto?
MERCEDES BENZ SL 500 R129 V8
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
viewtopic.php?f=89&t=190930&start=0
[I][I][I][I][I][I][][][][] - 60% UKOŃCZONE MK4
1.4l - Problem z silnikiem, niskie obroty, gaśnie VIDEO.
zdania są podzielone.
_Lucas_, jakbyś miał problemy z zapłonem (bo przecież G40 i G28 ściśle za zapłon odpowiadają) to byś miał problemy cały czas (szarpanie, trzęsienie, brak mocy i przyspieszenia, większe spalanie i przede wszystkim odczuwalnie gorsza jazda (na biegu) na niskich obrotach), a nie tylko na biegu jałowym. Te czujniki przecież pracują cały czas, a nie tylko na biegu jałowym (świece i przewody WN również) .
moje zdanie: na 90% regulacja biegu jałowego (silniczek krokowy lub zawór) - podaj symbol silnika a napiszę Ci co masz.
10% zostawiam - jak już ktoś napisał - na nieszczelności w dolocie. Choć z tego co czytam, to obroty Ci nie falują, więc prawdopodobieństwo nieszczelności tu wg mnie spada. Powiedzy zatem, że ja stawiam 95% na tą regulację biegu jałowego.
ps
jest możliwość, że błędów silniczka krokowego lub zaworu możesz nie mieć mimo, że te nie będą działać dobrze. Nie każda usterka jest "obsługiwana błędowo przez sterownik". Dana część może po prostu nie mieć już swoich parametrów i tego sterownik już wiedział nie będzie.
_Lucas_, jakbyś miał problemy z zapłonem (bo przecież G40 i G28 ściśle za zapłon odpowiadają) to byś miał problemy cały czas (szarpanie, trzęsienie, brak mocy i przyspieszenia, większe spalanie i przede wszystkim odczuwalnie gorsza jazda (na biegu) na niskich obrotach), a nie tylko na biegu jałowym. Te czujniki przecież pracują cały czas, a nie tylko na biegu jałowym (świece i przewody WN również) .
moje zdanie: na 90% regulacja biegu jałowego (silniczek krokowy lub zawór) - podaj symbol silnika a napiszę Ci co masz.
10% zostawiam - jak już ktoś napisał - na nieszczelności w dolocie. Choć z tego co czytam, to obroty Ci nie falują, więc prawdopodobieństwo nieszczelności tu wg mnie spada. Powiedzy zatem, że ja stawiam 95% na tą regulację biegu jałowego.
ps
jest możliwość, że błędów silniczka krokowego lub zaworu możesz nie mieć mimo, że te nie będą działać dobrze. Nie każda usterka jest "obsługiwana błędowo przez sterownik". Dana część może po prostu nie mieć już swoich parametrów i tego sterownik już wiedział nie będzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości