[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » wt cze 07, 2011 19:29

denisz wielki dziekuje za tak obszerna wiedze :) jutro postaram sie za to zabrac i ogarnac i wtedy odp co i jak u mnie sie tam dzieje :)


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » wt cze 07, 2011 19:42

ok.

Pamiętaj o podanie komentarzu do błędu 515, bo to istotne.

Jak ustawić rozrząd na znakach to rozumiem, że wiesz... czy też pisać?
A jak zrobić adaptację przepustnicy też wiesz?



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » wt cze 07, 2011 20:48

Adaptacje juz robilem rok temu mam to gdzies zapisane, Ale jesli mozesz przypomnij mi o tych znakach bo gdzies zgubilem material a ost. sie szkolilem z rok temu wiec pamiec troche zanikla.

A spytam jeszcze jedno jak juz tak piszemy. Rok temy wymienialem sonde na jakis oxygen wyskakiwal mi blad nr 00537 - lambda (OXYGEN SENSOR) regulation
19-10 lower limit - intermittent. Dowiedzialem sie ze powodem jest to ze zrobilem pare cm za dlugi kabel. Ale postanowilem wrocic spowrotem do ORI sondy jaka byla wczesniej i zrobilem prawidlowa dlugosc kabla tyle ze teraz wiadomo sa poskrecane i izolacja. Co prawda zaden blad juz mi nie wyskakuje. Myslisz ze jest wsz. OK z nia ? Czy warto kupic nowa Boscha chodz by nawet na przebieg KM i lata ??


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » śr cze 08, 2011 01:46

KEFRZYSKI pisze: Ale jesli mozesz przypomnij mi o tych znakach bo gdzies zgubilem material a ost. sie szkolilem z rok temu wiec pamiec troche zanikla.
- Ściągasz górną osłonę paska rozrządu - trzyma się na 2 zatrzaskach - żaden problem ściągnąć. Założyć z powrotem też, ale jest dość ciasno.
Na kole zębatym wałku rozrządu jest rowek oznaczony "OT". Na plastikowej obudowie za tym kołem jest strzałka oznaczona również "OT". Ta strzałka ma się pokryć z owym rowkiem.
- Odkręcasz taki plastikowy korek w obudowie skrzyni biegów - pod korkiem jest otwór, przez który widać koło zamachowe (może przydać się latarka).
Na kole zamachowym jest w pewnym miejscu rowek. A w tym otworze jest taka wystająca strzałka - trójkąt. Rowek na kole ma się pokryć z ostrzem tego trójkąta.
Na tej fotce zobaczysz gdzie co i jak:
Obrazek

- Teraz pchasz auto (potrzebne będzie maksymalnie tylko 2 metry pchania) na 5-tym biegu (do przodu lub do tyłu - bez znaczenia) do momentu aż znaki "OT" na kole zębatym wałku rozrządu się pokryją (nie pchaj gwałtownie, bo i tak to wszystko będzie się obracać raczej skokowo niż płynnie).
- Jak się pokryją "OT", to sprawdzasz, czy znaki na kole zamachowym też są pokryte.
- Jeśli nie, to pchasz dalej auto, aby koło zebate wałku rozrządu wykonało jeszcze jeden obrót - bo na jeden obrót wałku rozrządu przypada pół obrotu koła zamachowego.
- Jak te 4 znaki są pokryte (koło wałku rozrządu na znakach i koło zamachowe na znakach), to zaciągasz ręczny, żeby podczas dalszych prac auto się nie ruszało.

Rozrząd masz wtedy na znakach i możesz działać z aparatem zapłonowym.
Pamiętaj, środek palca ma być wtedy idealnie w linii z oryginalnym rowkiem na obwodzie obudowy aparatu zapłonowego. Przed ustawieniem palca sprawdź dla pewności czy rozrząd jest ciągle na znakach - czy nic się nie poruszyło.
KEFRZYSKI pisze:Rok temy wymienialem sonde na jakis oxygen wyskakiwal mi blad nr 00537 - lambda (OXYGEN SENSOR) regulation
19-10 lower limit - intermittent. Dowiedzialem sie ze powodem jest to ze zrobilem pare cm za dlugi kabel.
No ja rozumiem, że kilka metrów dłuższy przewód może mieć znacząco wyższą rezystancję ale parę centymetrów więcej? Lambda jednak generuje niskonapięciowe sygnały ale myślę, że i tak kilka centymetrów nie robi różnicy.
KEFRZYSKI pisze:Co prawda zaden blad juz mi nie wyskakuje. Myslisz ze jest wsz. OK z nia ? Czy warto kupic nowa Boscha chodz by nawet na przebieg KM i lata ??
Kefrzyski, jak nie masz błędu od lambdy, to co ja mogę powiedzieć??? Mogę Ci tylko powiedzieć, że aby się dowiedzieć czy lambda ma jeszcze dobre parametry to trzeba ją sprawdzić w warsztacie, który ma do tego specjalny tester.
Poza tym sonda musi być dobrana pod model auta - może ta, którą założyłeś rok temu, generowała błąd właśnie dlatego, że była nie właściwa, a nie dlatego że kabelki były za długie.


I sprawdź przewody, styki, wtyczki od czujnika prędkości na drodze do komputera. Jak przy drugim czujniku masz ten sam błąd to wina jest zapewne w kabelko - wtyczkologii.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » śr cze 08, 2011 22:03

denisz wielki dziekuje. Wezme sie za to w nastepny tydzien bo no praca wzywa :) Ale przy okazji doczytalem na innym forum ze jak jest zle ustawiony zapłon w AFT to wlasnie wywala blad czujnika halla jak mi i przerywa tak jak mi przy 5000 obr/min to prawda ??


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » czw cze 09, 2011 00:00

KEFRZYSKI pisze:Ale przy okazji doczytalem na innym forum ze jak jest zle ustawiony zapłon w AFT to wlasnie wywala blad czujnika halla jak mi i przerywa tak jak mi przy 5000 obr/min to prawda ??
Ty czytasz co ja piszę? Po co szukasz na innych forach, jak tu masz wszystko napisane.
Przecież już pisałem, że Hall w aparacie może być absolutnie dobry mimo, że Vag pokazuje jego błąd - bo winny tu może być źle ustawiony zapłon (Hall wtedy nie wydala z pomiarem poza jego "polem widzenia", wynikającym z niewłaściwego ustawienia palca i generuje błąd).
Dlatego też ważne jest żebyś podał komentarz do błędu 515.

Jak jest błąd Halla w aparacie zapłonowym, to sterownik przechodzi wtedy w tryb awaryjny - taki tryb, aby mimo usterki auto jeździło. Trybu tego pozbędziesz się tylko wtedy jak nie będziesz miał tego błędu. W trybie awaryjnym zawsze następuje odcięcie zapłonu przy 5000obr/min.
Tłumaczę od początku, że to jest przyczyną Twojego większego spalania - też już pisałem, że sam fakt pracy w trybie awaryjnym oznacza większe spalanie (bo tryb awaryjny jest dlatego, że cosik nie działa tak, jak ma działać)


Zbiorę może wszystko do kupy i przeczytaj dokładnie: ja też miałem błąd 515. Przyczyną okazał się źle ustawiony zapłon (Hall był OK). Po ustawieniu zapłonu (błąd 515 skasowałem i więcej się nie pojawił) spalanie spadło mi aż o 2l/100km.
Ty masz ten sam błąd - i tu bez znaczenia dla faktu większego spalania jest, czy faktycznie Hall jest do bani, czy może tylko ustawienie palca rozdzielacza.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » czw cze 09, 2011 19:44

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
Taki dokladny jest opis bledu


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » czw cze 09, 2011 20:54

KEFRZYSKI pisze:0515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
i to właśnie nie wyklucza źle ustawionego zapłonu, a nie uszkodzenia tego czujnika.

Hall generuje błąd, bo jak widzisz jego "sygnały są poza specyfikacją". Może to być zatem przypadek, o którym pisałem: Hall nie wydala z pomiarem poza jego "polem widzenia", wynikającym z niewłaściwego ustawienia palca i generuje błąd. I do tego ten błąd pojawia się sporadycznie (Intermittent), a nie ciągle - "Intermittent" - czyli "sporadycznie" - raczej nie występuje dla przypadku jak Hall jest trwale uwalony.

Nie przesądza to zupełnie sprawy, że Hall jest na 100% dobry, ale jest to kolejne mocne potwierdzenie prawdopodobiństwa tego, że masz źle ustawiony zapłon - palec rozdzielacza.
Vag - grupa 007, klucz 13 i jedziesz z tym koksem. Może strzelisz gola. Na mój nos jesteś sam na sam z bramkarzem.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » czw cze 09, 2011 21:09

Dobra jestem kapany w goracej wodzie na szybko pokrecilem aparatem na odpalonym w lewo az zgaslo mu sie :/ przekrecilem w odwrotna strone troche lekko odpalilem auto i co ?? obroty kreca sie do konca czyli tak jak w AFT powinny przejechalem sie no i calkowicie inny zryw auta :D Ale mysle ze moga byc jakies mm w obrocie aparatu by ewentualnie za duzo nie palil tak ?? Przyznam robilem to bez VAGa bo zmeczony jestem po 12h pracy...


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » czw cze 09, 2011 21:15

A mówiłem, że strzelisz gola... :bajer:
W zasadzie już jest pewność, że miałeś źle ustawiony zapłon. Rozumiem, że błąd 515 usunąłeś, skoro kręci Ci powyżej 5000.
KEFRZYSKI pisze:Przyznam robilem to bez VAGa bo zmeczony jestem po 12h pracy...
Chłopie, sprawdź to na Vagu! Miej pewność. Nic "na czuja" w ustawieniu zapłonu!
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 21:19 przez denisz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » czw cze 09, 2011 21:19

dobra jedno juz wiemy jakies postepy zrobione na wariata :P OK reszta postepow na spokojnie w sobote wezme kompa do garazu podlacze i sprawdze. Dzis juz brak sil jutro znow praca :) Co do błedu nic nie usuwalem sam zaczal poprostu krecic...


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » czw cze 09, 2011 21:22

KEFRZYSKI pisze:Co do błedu nic nie usuwalem sam zaczal poprostu krecic...
a to dziwne...
Bo jak nie usunąłeś błędu to on ciągle w sterowniku jest, więc tym samym powinien być ciągle w trybie awaryjnym...
hmmmm....



Awatar użytkownika
KEFRZYSKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 484
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 23:47
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

[MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: KEFRZYSKI » czw cze 09, 2011 21:52

dobra zagadka wiem :) w sobote podlacze VAG zobaczymy co tam cyferki wyswietla itp :) Fakt ze cieszy mnie mysl ze krok wielki do przodu odkad kupilem to auto nie wiedzialem co mu dolega mechanicy wymyslali rozne bajki :/


Mój MK3 VR6 USA
viewtopic.php?f=88&t=561736&p=6644026#p6644026" onclick="window.open(this.href);return false;

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: [MK3] 1.6AFT duze spalanie.

Post autor: denisz » czw cze 09, 2011 22:28

KEFRZYSKI pisze:dobra zagadka wiem :) w sobote podlacze VAG zobaczymy co tam cyferki wyswietla itp :) Fakt ze cieszy mnie mysl ze krok wielki do przodu odkad kupilem to auto nie wiedzialem co mu dolega mechanicy wymyslali rozne bajki :/
podejrzewam, że wiele mechaników jest jeszcze w czasach, w których nie było licznie czujników położenia wału korbowego w silnikach. Tym samym myślą, że jedynym czujnikiem położenia jest w aucie czujnik położenia wałku rozrządu (Hall w aparacie zapłonowym) i kąt zapłonu należy ustawić samemu. A w AFT tak nie jest i zapłon ustawia się inaczej, o czym już wiesz. :bigok:

Jak ten zapłon ogarniesz, to naprawdę warto jeszcze przyjrzeć się tym kabelkom i wtyczkom od czujnika prędkość. Wg mnie problem jest tylko tam (coś nie styka, kabelek naderwany itp), a nie w czujniku prędkości.
Ostatnio zmieniony czw cze 09, 2011 22:34 przez denisz, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości