Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Auto jak w temacie, silnik AVF/131KM. Jak rano odpalam, to puści niebieskiego bąka, przy ruszaniu leko dymi na niebiesko. Jak się jedzie za autem kilkast metrów widać niebieski obłoczek z wydechu. Jak sie nagrzeje problem ustępuje, jedynie przy każdym odpaleniu walnie niebieskim obłoczkiem. Jak na postoju ostro depnę w pedał tak do 4000rpm to walnie z wydechu szaro niebieskim dymem. Auto ma przejechane 170000km, olej i płyn chłodniczy w normie, spalanie równiez w normie. Ostatni zaczął łapać tryb awaryjny, ale po wymianie N75 jest ok.Mam już dośc lokalnych mechaników każdy mówi co innego. Lokalny serwis Bosch twierdzi, że przyczym może być od liku i nie podejmie sie naprawy tej usterki. Oczywiscie wszystkie parametry pracy silnika na VAG-u w normie. Co to może być? Jak usunąc usterkę bez wymiany połowy części z silnika? .
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Jesli masz w szystko w normie pompki rowno daja to masz wiekszy przebieg silnika turbo moze pada
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Re: Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
1 - powód - Może byc zła synchronizacja wtrysku na VAGU sprawź Blok 4 pozycja 4 - odchył im blizej zera tym lepiej. U mnie jest 0,6 można powiedzieć że jest bardzo dobrze.
2 - powód - uszczelniacze do wymiany
3 - pierścienie do wymiany.
Ja bym szukał w tym kierunku.
2 - powód - uszczelniacze do wymiany
3 - pierścienie do wymiany.
Ja bym szukał w tym kierunku.
( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC
1Z +
AVF + BRD + FMIC
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Przebieg na 1000% pewny. Może to i turbina, ale jak na 100% postawic diagnozę bez podstawiania jej?Synchronizacja rozrządu idealnie ustawiona na 0. O jakich uszczelniaczach mówimy? Pierścienie przy ty przebiegu raczej niemożliwe.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Chodzi o uszczelniacze na zaworach . Jak ze stanem oleju czy dolewasz coś od wymiany do wymiany. ?
A jeżeli auto było sprowadzone to 100% pewności nie ma co do przebiegu wiem coś o tym bo 4 lata sprowadzałem auta i czasem kupywałem z cofniętym licznikiem a z wyglądu ideał dopiero w polsce po Vinie okazywało się jest o 100tyś więcej lub historia czysta.
Turbo może padać to fakt w moim AVF było wymienione przy 190 tyś tez był sprowadzony , tylko ze akurat wymieniał to niemiec Auto teraz ma 220 tyś i chodzi jak nowe.
Mozesz najszybszym sposobem sprawdzic turbinę :
Odkęć przy turbinie rurę wylotową tą na której jest złączka elastyczna i palcem wyczujesz czy turbo zalane czy suche.
A jeżeli auto było sprowadzone to 100% pewności nie ma co do przebiegu wiem coś o tym bo 4 lata sprowadzałem auta i czasem kupywałem z cofniętym licznikiem a z wyglądu ideał dopiero w polsce po Vinie okazywało się jest o 100tyś więcej lub historia czysta.
Turbo może padać to fakt w moim AVF było wymienione przy 190 tyś tez był sprowadzony , tylko ze akurat wymieniał to niemiec Auto teraz ma 220 tyś i chodzi jak nowe.
Mozesz najszybszym sposobem sprawdzic turbinę :
Odkęć przy turbinie rurę wylotową tą na której jest złączka elastyczna i palcem wyczujesz czy turbo zalane czy suche.
( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC
1Z +
AVF + BRD + FMIC
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Nie wiem jak ze zużyciem oleju, ponieważ auto mam od miesiąca i zrobiłem dopiero 1400km. Na miarce niby nic nie ubyło. Co do przebiegu: auto ma historie w bazie VW i przebieg raczej pewny. Być może Niemiec pozbył się go ze względu na ten defekt, ogólnie auto idealne pod względem blacharsko-lakierniczym. Układ jezdny i zawieszenie w idealnym stanie. I nie kupiłem go po okazyjnej cenie, cena z górnego pułapu za rocznik 2005. Jeśli okaże się turbo to jestem w stanie wydać na nowe oryginalne i mieć święty spokój. Tylko, że nikt nie jest w stanie postawić jednoznacznej i pewnej diagnozy.
- PacekPlacki
- Mały gagatek
- Posty: 100
- Rejestracja: pn sie 28, 2006 21:29
- Lokalizacja: PŁOCK
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
" Odkęć przy turbinie rurę wylotową tą na której jest złączka elastyczna i palcem wyczujesz czy turbo zalane czy suche "
Uszcelniacze tegoii nie sprawdzić bez rozbierania.
U ciebie wygląda to tak że przy zimnym silniku kopci na niebiesko jak się rozgrzeje przestaje.
Przy ciepłum silniku uszczelniacz sie rozszerza i uszczelnia zawór . Na zimnym może nie dokońca spełniac swoje właściwości. Wina kopcenia może byc spowodowana 1 uszczelką ale przy wymianie lepiej wyminić wszystkie mały koszt uszczelniaczy większy robocizny. Trzeba ściągać głowicę co wiąże sie z wymianą uszczelnki . Chyba że znajdziesz Magika który zrobi to bez demontarzu Głowicy.
Uszcelniacze tegoii nie sprawdzić bez rozbierania.
U ciebie wygląda to tak że przy zimnym silniku kopci na niebiesko jak się rozgrzeje przestaje.
Przy ciepłum silniku uszczelniacz sie rozszerza i uszczelnia zawór . Na zimnym może nie dokońca spełniac swoje właściwości. Wina kopcenia może byc spowodowana 1 uszczelką ale przy wymianie lepiej wyminić wszystkie mały koszt uszczelniaczy większy robocizny. Trzeba ściągać głowicę co wiąże sie z wymianą uszczelnki . Chyba że znajdziesz Magika który zrobi to bez demontarzu Głowicy.
( JAK NIE KOPCI TO NIE JEDZIE ) :)
1Z +
AVF + BRD + FMIC
1Z +
AVF + BRD + FMIC
- tomassss24
- Użytkownik
- Posty: 370
- Rejestracja: czw sty 17, 2008 20:11
- Lokalizacja: Trzebiatów Zachodniopomorskie
- Kontakt:
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Kolega ma Audi A3 z tym samym silnikiem ma przejechane 260tys km i nie ma mowy o niebieskim dymku przebieg orginalny bo byl wyciągany komputer i sprawdzony . Mi sie wydaje ze auto ma wiecej przejechane bo wszystkie auta smmigaja do 300tys z tym silnikiem bez problemu . A jak wiadomo auta sprowadzane prrzewaznie tyle wzystkie mają .
Dlatego radził bym sprawdzic turbo i inne rzeczy a na koniec pierscienie jesli pali olej .
Dlatego radził bym sprawdzic turbo i inne rzeczy a na koniec pierscienie jesli pali olej .
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
W dniu dzisiejszym została sprawdzona turbina i jest ok, mechanik stwierdził, że problem tkwi w samym silniku. I tutaj propozycja, że zacznie od wymiany uszczelniaczy zaworowych i oringów na pompkach. Pytam się go, czy to na pewno pomoże, on na to, że 100% gwarancji nie daje . Powiedzćie czy pomiar kompresji robi się na zimnym, czy na rozgrzanym silniku? Gość twierdzi, że na zimnym. A może problemem są same pompowtryskiwacze?
Passat B5 FL-1,9TDI dymi z rana na niebiesko.
Problem dalej nie rozwiązany. Może znacie jakiegoś kumatego speca od TDI na podkarpaciu? Normalnie ręce opadają .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 73 gości