Witam wszystkich serdecznie,
podejrzewam, że problem jest prosty w rozwiązaniu.
Nie mogę otworzyć drzwi kierowcy z zewnątrz (ani klamką zewnętrzną, ani kluczem). Otworzyć je mogę natomiast od środka klamką wewnętrzną.
Zamek centralny działa bez problemu i zamyka samochód.
Domyślam się, że to zatrzask (od cięgna) w klamce, który przesunął się o kilka zębów (dobre pytanie z jakiego powodu) i cięgno nie odblokowuje zamka.
Zauważyłem, że ten zatrzask jest bardziej wsunięty, niż w innych drzwiach.
Poprawcie proszę, jeśli się mylę.
Naprawa:
1. zdjęcie osłonki wokół otworu na klucz,
2. wyjęcie obudowy cylinderka zamka (klamka w pozycji otwórz, lekkie odkręcanie śruby w boku drzwi - nie do końca, tak by pierścień nie wpadł do środka drzwi),
3. wyjmuję zatrzask, naciągam - wkładając kilka ząbków dalej.
Pytanie:
Muszę jeszcze jakąś sprężynę w środku drzwi naciągać specjalnym narzędziem?
Montaż obudowy cylinderka to proste jego włożenie i dokręcenie śruby?
P.S.: Ile orientacyjnie zapłacę za taką naprawę w warsztacie?
Naprawa klamki zewnętrznej
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Naprawa klamki zewnętrznej
Myślę że tu wszystko znajdziesz http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=255090" onclick="window.open(this.href);return false;
niealtaakir pisze:Muszę jeszcze jakąś sprężynę w środku drzwi naciągać specjalnym narzędziem?
tak...czasami bywają problemy ale ogólnie jest to prostealtaakir pisze:Montaż obudowy cylinderka to proste jego włożenie i dokręcenie śruby?
Naprawa klamki zewnętrznej
Dla potomności:
Brak większych problemów przy takiej małej naprawie.
Potrzebny jedynie klucz z końcówką T20.
Śrubę luzowałem ostrożnie, by pierścień nie wpadł do środka drzwi, choć trochę trzeba pokręcić.
W pewnym momencie cylinder lekko wychodzi z drzwi.
Przy wyciąganiu cylindra usłyszałem dźwięk, jak gdyby coś się zamknęło - zamek i centralny działa jednak normalnie.
W środku widać cięgno. Mało miejsca, ale da się wyciągnąć i włożyć do klamki.
Cylinder wszedł z powrotem bez problemu.
Naprawa zakończona sukcesem. Drzwi się otwierają klamką zewnętrzną.
P.S.: Ile zaoszczędziłem na naprawie?
Brak większych problemów przy takiej małej naprawie.
Potrzebny jedynie klucz z końcówką T20.
Śrubę luzowałem ostrożnie, by pierścień nie wpadł do środka drzwi, choć trochę trzeba pokręcić.
W pewnym momencie cylinder lekko wychodzi z drzwi.
Przy wyciąganiu cylindra usłyszałem dźwięk, jak gdyby coś się zamknęło - zamek i centralny działa jednak normalnie.
W środku widać cięgno. Mało miejsca, ale da się wyciągnąć i włożyć do klamki.
Cylinder wszedł z powrotem bez problemu.
Naprawa zakończona sukcesem. Drzwi się otwierają klamką zewnętrzną.
P.S.: Ile zaoszczędziłem na naprawie?
- guziolek
- Forum Master
- Posty: 1400
- Rejestracja: czw mar 11, 2010 14:31
- Lokalizacja: Lublin okolice
- Kontakt:
Naprawa klamki zewnętrznej
Zadzwoń gdzieś i zapytaj ile za to krzykną (moim zdaniem nie mniej niż 50pln, bo inaczej to się nawet paragonu drukować nie opłaca ), choć wątpię żeby ktokolwiek taką błahostkę w warsztacie robił, a druga sprawa to co mechanik to inna cena...
Naprawa klamki zewnętrznej
Witam, panowie mam dokładnie ten sam problem że nie mogę otworzyć przednich drzwi pasażera od zewnątrz. Jednak przy próbie odkręcenia ten śruby kluczem T20 mogę wykonać tylko pół obrotu i śruba blokuję się o jakąś metalową blaszkę zabezpieczającą przy wykręcaniu. Zauważyłem że ta "blaszka zabezpieczająca" występuje również w przednich drzwiach od strony kierowcy. Nie mam pojęcia jak się za to zabrać, ewentualnie pozostaje Mi tylko rozebranie całej tapicerki i zobaczenie jak to od środka wygląda chyba że macie jakieś sugestię. Pozdrawiam Adrian.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości