przekladnie kierownicza -stuka
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
przekladnie kierownicza -stuka
witam, jest taki problem ze stuka jak ruszam kierownica lewo prawo, np, na postoju i ze znaczna predkoscia wynkonuje te ruchu. Mysle ze to przekladnia, czy moze ktos z was regenerowal przekladnie golf 3 bez hydrauliki. Co tam sie ywmienia i czy warto? Czy moze kupic uzywke po regeneracji ( np w intercarsie oferuja zregenerowane ale swoja sie oddaje). Dzieki za rade.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
wlasnie wlasnie...
oprócz magla moze stukac takze jeden z dwóch przegubów krzyżakowych na kolumnie kierowniczej, koncówki drążka kier, albo przegub kulowy na samym drążku.....oczywiscie jak puka sama przekąłdnia to najgorsze co moze byc niestety bo najdrozsze.....
koszt regeneracji takiej bez wspomy zaczyna sie od 300-400 zł nawet do 800....pozdro
oprócz magla moze stukac takze jeden z dwóch przegubów krzyżakowych na kolumnie kierowniczej, koncówki drążka kier, albo przegub kulowy na samym drążku.....oczywiscie jak puka sama przekąłdnia to najgorsze co moze byc niestety bo najdrozsze.....
koszt regeneracji takiej bez wspomy zaczyna sie od 300-400 zł nawet do 800....pozdro
Najpierw sprawdź to co piszą (drążki, krzyżaki, przekładnia - w tej kolejności).
Stukanie może powodować też trafione łożyskowanie kolumny kierownicy (szczególnie słyszalne przy przejeżdżaniu na wertepy). Tak wtedy potrafi walić, jakby w zawieszenie z przodu miało koszmarne luzy. Dzieje się tak szczególnie w autach bez wspomy (duże siły na kolumnie). Poruszaj kierą na postoju góra-dół, prawo-lewo. Jak luzu jest ze 2-3 mm, to może być to.
Właśnie zmieniłem w passacie, praktycznie to samo rozwiązanie. (80 zł korpus stacyjki z łożyskiem (zamiennik), 12,50 łożysko dolne kolumny (w ASO), 8 zł tulejka między kolumnę a łożysko w korpusie stacyjki (w ASO), 42 zł tuleja spinająca od góry kolumnę (nazywana czasem przejściówką z małego na szeroki wieloklin) - ale to odpada jak kulturalnie zdejmiesz starą, niestety trudno zdjąć nie draśniętą, nie ma jak złapać.
Sporo roboty, niemałe koszty, ale błoga cisza. Tylko chyba zainwestowałbym w oryginalny korpus stacyjki, bo w podróbie tak sobie chodzi stacyjka (wkład mam od ok. 35.000 km, oryginał, więc dobry i prawie nówka). Oryginał ok. 150 zł.
Stukanie może powodować też trafione łożyskowanie kolumny kierownicy (szczególnie słyszalne przy przejeżdżaniu na wertepy). Tak wtedy potrafi walić, jakby w zawieszenie z przodu miało koszmarne luzy. Dzieje się tak szczególnie w autach bez wspomy (duże siły na kolumnie). Poruszaj kierą na postoju góra-dół, prawo-lewo. Jak luzu jest ze 2-3 mm, to może być to.
Właśnie zmieniłem w passacie, praktycznie to samo rozwiązanie. (80 zł korpus stacyjki z łożyskiem (zamiennik), 12,50 łożysko dolne kolumny (w ASO), 8 zł tulejka między kolumnę a łożysko w korpusie stacyjki (w ASO), 42 zł tuleja spinająca od góry kolumnę (nazywana czasem przejściówką z małego na szeroki wieloklin) - ale to odpada jak kulturalnie zdejmiesz starą, niestety trudno zdjąć nie draśniętą, nie ma jak złapać.
Sporo roboty, niemałe koszty, ale błoga cisza. Tylko chyba zainwestowałbym w oryginalny korpus stacyjki, bo w podróbie tak sobie chodzi stacyjka (wkład mam od ok. 35.000 km, oryginał, więc dobry i prawie nówka). Oryginał ok. 150 zł.
witam, dzis zobaczylem co sie dzieje, zauwazylem ze troche jest wybity krzyzak ten pierwszy zaraz za kieronica w dole, czy mozna go kupic?? i ile kosztuje. Pozatym moze ktos mi powie jak wymienci przekladnie tzn. ustawic podczas wymieniania zeby rowno pozniej bylo podczas skretu. Przekladnia stuka wiec chyba wymienie na zregenerowana firmy 4Max co wy na to? warto koszt takiej 200 zl gwarancja na 2 lata, jest to sama przekladnia bez drazkow bocznych. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
krzyżak to nie wiem nawet za ile i gdzie , moze na intercars.com.pl ale nie wiem czy on sie zdejmuje w ogóle z tego wałeczka
przekadnie przykręcasz na śruby , natomiast reguluje sie koncowki drążka na geometrii, i już
pamiętaj że wkładając ją musisz to zrobić tak zeby odpowiadało to położeniu w jakim jest przekładnia, czyli jak wyjąłes ją mając kiere na środku to wsadz ją tak samo...
najpierw sie upewnij że to na pewno stamtąd stuka, bo minimalny luz można tolrerować, najleiej jak złapiesz cały krzyżak dłonią a druga osobą bardzo szybko bedzie ruszać keirą w zakresie z 5 cm, tak żeby pukalo,na zgoszonym silniku tak, żeby koła sie nie ruszały na podłozu, wtedy czuć luz w ręku
a jak nie wiesz w jakim jest połzoeniu to mzoesz na oko ustaić ja na srdek patrząc po drązkach i majac kiere na środku, albo zaznaczas rysikiem przy trzpieniu , i liczysz obroty trzpienia, dzielisz na pół i ustawiasz magiel na połowie, potem kiere na srodek i na zbieżnosc musisz jechac pamietaj
przekadnie przykręcasz na śruby , natomiast reguluje sie koncowki drążka na geometrii, i już
pamiętaj że wkładając ją musisz to zrobić tak zeby odpowiadało to położeniu w jakim jest przekładnia, czyli jak wyjąłes ją mając kiere na środku to wsadz ją tak samo...
najpierw sie upewnij że to na pewno stamtąd stuka, bo minimalny luz można tolrerować, najleiej jak złapiesz cały krzyżak dłonią a druga osobą bardzo szybko bedzie ruszać keirą w zakresie z 5 cm, tak żeby pukalo,na zgoszonym silniku tak, żeby koła sie nie ruszały na podłozu, wtedy czuć luz w ręku
a jak nie wiesz w jakim jest połzoeniu to mzoesz na oko ustaić ja na srdek patrząc po drązkach i majac kiere na środku, albo zaznaczas rysikiem przy trzpieniu , i liczysz obroty trzpienia, dzielisz na pół i ustawiasz magiel na połowie, potem kiere na srodek i na zbieżnosc musisz jechac pamietaj
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 60 gości