Vento TD i klima!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Vento TD i klima!

Post autor: bigozz » pn cze 12, 2006 08:21

Mam pytanko co w tym aucie powoduje podniesienie prędkości obrotowej silnika po załączeniu klimy?
Znajomek ma to auto i nie podnosi mu obrotów.
Z góry dzięki za pomoc.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » pn cze 12, 2006 16:05

kolego ja mam mk3 TDi z klimą i nie podnoszą mi sie obroty po załączeniu klimy. W drugim samochodzie z klimatyzacja jakim często jeżdzę (peugeot partner) też nie ma takiego zjawiska i nigdy o czymś takim nie słyszałem żeby sie podnosiły obroty po włączeniu klimatyzacji (tymbardziej ze z tego co wnioskuje chodzi o TD a nie TDi)



Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn cze 12, 2006 16:47

Moj kolega ma AAZ z 94r. jeszcze ze starą pompą nie taką jak po 95r. z automatycznym regulatorem i ma takie cięgno na pompie którego nie mają AAZ bez klimy, podłączone jak mi się wydaje przewodem do kolektora jak spada cisnienie w nim cięgno się podnosi-sam obserwowałem to bo nigdy tego nie widziałęm w silniku AAZ ale jutro zerkne zrobie zdjęcia i dam znać jak to działa.



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn cze 12, 2006 17:53

marcin-kielce, to był skrót myslowy - nie chodziło o podnoszenie obrotów ale wyrównanie ich na biegu jałowym - zwróc uwage na wskazówke obrotomierza jak załaczasz klime - dygnie lekko w dół i wróci do zadanego polozenia - po załaczeniu kompresora obroty spadną, a ECU podniesie je do żadanego poziomu.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
Igor1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw gru 16, 2004 18:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Igor1 » pn cze 12, 2006 19:24

Tak masz racje ale wyzej post dotyczy to wersji TD tam nie ma kompa, jak właczysz wszystkie odbiorniki pradu to obroty spadają nawet o 100 obr/min a jak klime to drastycznie dlatego tam jest taki bajer



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pn cze 12, 2006 19:33

Owszem zasada jest ta sama, tylko sterowanie rozwiązane mechanicznie


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
marcin-kielce
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: śr gru 14, 2005 12:56
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: marcin-kielce » pn cze 12, 2006 19:44

aha wielkie dzieki wziołem wszystko zdyt dosłownie :) Masz racje wskazówka spadnie ale za moment wróci :) ale skoro u kolegi bigozz nie podnosi obrotów to musi być coś nie tak z tym cięgnem o krórym piszecie i dlatego dzieje sie tak jak sie dzieje....



Awatar użytkownika
bigozz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: czw sty 20, 2005 11:58
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: bigozz » pn cze 12, 2006 22:14

możecie rozwinąć temat tego cięgna. To nie moje auto i jeszcze go nie widziałem! Kolega zadzwonił z takim pytaniem i poprosił o pomoc więc chciałbym mu jej udzielić ale o tym jak to jest w TD nie mam pojęcia.
dzięki.

[ Dodano: Sro Cze 14, 2006 23:42 ]
i co tam nikt nic nie dopowie.


VW w sercu
na co dzień MB W210 3.2 CDI
od święta MB W123
doszedł Golf mk2 USA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 72 gości