luz na kole pośrednim 1,6 td jr

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: Piotr_ » czw cze 02, 2011 13:41

Witam mam taki problem, od jakiegoś czasu zacząłem słyszeć dziwne odgłosy od silnika, uderzenia metaliczne, nie są to ciągłe rytmiczne stuki tylko stuknie raz na jakiś czas i to w czasie zwiększania obrotów, słychać to z okolic rozrządu.

Więc ściągnąłem obudowę rozrządu żeby zobaczyć, na żadnym z kół rozrządu nie ma luzu napinacz rusza się troszkę nawet nie 1mm może 0,5 mm
ale za to koło pośrednie które jest tak jakby z przodu silnika zaraz nad dolnym kołem rozrządu ma straszny luz jakieś dobre 5 mm się buja?? od czego jest to koło czy jest w nim łożysko i to ono się sypnęło? czy od tego mogą dochodzić te stuki?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: stonefree » czw cze 02, 2011 22:22

Wałek pośredni napędza pompę oleju i pompę podciśnienia. Jest łożyskowany panewką i to ona pewnie jest do wymiany.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: Michał_1977 » czw cze 02, 2011 23:58

Piotr_, tutaj poczytaj.Panewka jest taka sama :bajer:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153397" onclick="window.open(this.href);return false;


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: Piotr_ » pt cze 03, 2011 00:04

Michał_1977, chyba to będzie ta panewka, bo mimo max stanu oleju trochę dłużej świeci się kontrolka ciśnienia oleju, a tam pewnie traci to ciśnienie, jutro będę z tym walczył, przy okazji wymienię pasek bo go trochę ścięło od tego latającego kółka



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: Michał_1977 » pt cze 03, 2011 00:07

Piotr_ pisze: a tam pewnie traci to ciśnienie
Tak,bo tam jest pokaźnych rozmiarów kanał olejowy i jeśli na owej panewce jest zbyt duży luz-ciśnienie oleju spada :bajer:
Piotr_ pisze:przy okazji wymienię pasek bo go trochę ścięło od tego latającego kółka
Dokładnie ten sam problem przerabiałem :-)


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: Piotr_ » sob cze 04, 2011 00:20

naprawione. nowy pasek napinacz panewka i uszczelniacz:) panewka była tak zjechana że pękła przy wyciaganiu, tak cieńka była:) oczywiście kąt wtrysku ustawiony też:)



Awatar użytkownika
Piotr_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: czw lis 12, 2009 11:53
Lokalizacja: Reda

luz na kole pośrednim 1,6 td jr

Post autor: Piotr_ » śr cze 08, 2011 14:44

no i kurcze nie sprawdziłem dobrze wałka, wałek miał trochę wybity klin, na szczęście zauważyłem luz na kole następnego dnia i pasek nie zdarzył się ściąć:) wałek i kółko też wymienione, 3 godziny szukania ale znalazły się przez jakiś warsztat:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 28 gości