stuki i luz w kierownicy

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

margor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn maja 30, 2011 12:23

stuki i luz w kierownicy

Post autor: margor » pn maja 30, 2011 15:12

Miałem wymieniane oba przednie łożyska i gumy na stabilizatorze. Jak odebrałem auto z warsztatu auto inaczej się zachowuje.
Na mniejszych nierównościach stuka coś jak mam wyprostowaną kierownicę(luźną), jak coś kontruję lub skręcam to nie czuć nic. Stukanie czuje w kierownicy, tak jakby w granicach luzu coś się odbijało
Na większych dziurach stuka i szarpie kierownicą (wydaje mi się że bardziej w lewo). Szarpnie i sam prostuje, wraca.
Zauważyłem jeszcze że przy manewrach parkingowych wspomaganie działa mocno w lewo. Powiedział bym za mocno. Jeśli nie dodaje gazu to przy mocnym skręceniu kół w lewo sam chce skręcać bardziej. Jak puszcze kierownice to koła w takiej sytuacji nie prostują się wręcz skręcają bardziej w lewo. dzieje się to tylko przy bardzo małej prędkości przy manewrach parkingowych.

Dolegliwości są najbardziej odczuwalne przy nieobciążonym aucie (sam kierowca) czym auto cięższe tym mniej słychać. Jak jechałem z 3 pasażerów można powiedzieć że było wszystko dobrze.

Luz w kierownicy niby się nie zwiększył ale przy włączonym aucie jak ruszam kierownicą w granicach luzu wyczuwam puknięcie z jednej strony, przy wyłączonym aucie nie ma go

Wybrałem się z tymi objawami jeszcze raz do warsztatu na diagnozę
Amortyzatory ok.
Na szarpakach wszytko ok, majster później jeszcze raz wszytko sprawdzał przy pomocy łomu i nigdzie luzów nie znalazł.
Koła wyważone
Kąt wyprzedzenia na zwrotnicach dobry
Zbieżność dobrze ustawiona
ponoć nic nie ma prawa pukać

czyli co może dolegać?
maglownica ?? ale tak nagle z dnia na dzień?? może coś źle zrobili przy wymianie łożysk?? jakie są objawy padniętej maglownicy??



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8883
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: stuki i luz w kierownicy

Post autor: marcin7x5 » czw cze 02, 2011 13:25

margor pisze:jakie są objawy padniętej maglownicy??
Wyciek płynu od wspomagania lub jego ubytek, mniejsza sila wspomagania lub nawet blokowanie sie wspomagania podczas skrętu w jedna stronę.

A czy sprawdzaliście drązki kierownicze w miejscu nakręcenia je na listwę zebatą maglownicy. Może tam jest wyrobione gniazdo kulowe i stąd te stuki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości