banalne pytanie - Dlaczego nowe hamulce piszczą? [mk3]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

banalne pytanie - Dlaczego nowe hamulce piszczą? [mk3]

Post autor: MarcinM » pn cze 12, 2006 11:15

Jak w temacie.
Wymienilem szczęki na tyle i piszczą niemiłosiernie. Celowo, nie kupowałem chłamu tylko niemiecki sprzęt. Dałem 100zł! co uważam za koszmarnie dużo jak na szczęki hamulcowe. A efekt jest taki, że piszczą dużo głośniej jak poprzednie, zjechane całkowicie.

Jaka może być przyczyna? Czy może być taki efekt jeśli np łożysko jest lekko niedociągnięte? Może jakieś wibracje powstają?



adams1'
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 16:01
Lokalizacja: kuj-pom

a co z bębnami

Post autor: adams1' » pn cze 12, 2006 11:58

Jak wyglądają bębny może też już trzeba je wymienić na nowe. Być może cały osprzęt trzymający szczęki nie spełnia swego zadania. Nie napisałeś czy to piszczenie występuje tylko przy hamowaniu?
Ja kupowałem do dwójki i wcale nie najdroższe za 120 ale jest ok



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » pn cze 12, 2006 12:22

Tak, piszczy tylko w czasie hamowania. Tradycyjne tak przy hamulcu wcisnietym nie do konca. Szczerze mowiac nie wiem jak jest z bebnami ale to chyba raczej gorzej wtedy hamuje i ew nierowno a tu wszystko spoko tylko ten dzwiek irytujący...



Awatar użytkownika
puniek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 12:29
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: puniek » pn cze 12, 2006 12:50

Ja miałem to samo z klockami z przodu. I chociaż są dalej grube - wymieniłem na lepsze (2xDroższe...) i jest ok.



Awatar użytkownika
harrygo1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 719
Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
Lokalizacja: Chełmno
Kontakt:

Post autor: harrygo1 » pn cze 12, 2006 13:56

zapewne masz "jajowate" bębny i dlatego ten efekt



wara99

Post autor: wara99 » pn cze 12, 2006 14:02

a przetaczales bebny???bo chyba progi byly i moze przez to piszcza ze nie byly przetoczoine



MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » pn cze 12, 2006 14:21

Hmm. To ile kosztuje takie przetaczanie?



adams1'
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 16:01
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: adams1' » pn cze 12, 2006 22:00

nie wiadomo czy jeszcze da się przetoczyć bo jeżeli ma głębokie progi to nic z tego. Zajrzyj do jakiegoś warsztatu gdzie mają tokarki i spytaj najczęściej warsztaty ślusarskie, sam tego nie robiłem ale znajomy dał do przetoczenia bębny i mu je spartolili zaczęły bić. I tak musiał kupić nowe a za samo przetoczenie dał niewiele mniej
warto może faktycznie sprawdzić i same szczęki bo czasami faktycznie są badziewiaste ale obstawiałbym bębny



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt cze 13, 2006 00:42

niesttey u mnie tez piszcza z tylu szczeki, jak sie lekko chamuje

jak mocniej przycisne to nic nie slychac

niesttey ale powodem jet tandetna jakosc okladzin :/



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt cze 13, 2006 08:35

Pisk klocków spowodowany jest rezonansem w jaki wpadaja i najcześciej jest tak, ze czym mocniejsze,twardsze klocki sportowe tum łatwiej o pisk - w dobrych klockach spodnia strona klocka jest pokryta specjalna warstwą tłumiącą, czasami sa specjalne tasmy do przyklejania klocka do tłoczka. Generalnie walka z piskiem polega na wyczysczeniu, przesmarowaniu mechanizmów zacisków, tak aby klocki swobodnie wracały do swego połozenia.

Moje tez piszczaly do momentu jak nie postanowiłem pomalowac zacisków i przy okazji je wyczyscic - teraz jest ok.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

MarcinM
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: ndz lis 27, 2005 23:34
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MarcinM » śr cze 14, 2006 09:53

Dzięki wszystkim. Zainteresowało mnie zwłaszcza to czyszczenie mechanizmów, smarowanie i ew. malowanie.
Ale co dokladnie trzeba pomalować. W moich szczekach cały ten metal był pokryty jakimś lakierem.
Jeśli ktoś jeszcze ma pomysły na walkę z piskiem to zapraszam do wypowiedzi .



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 126 gości