Możliwe większe spalanie przez złe ustawienie zapłonu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Możliwe większe spalanie przez złe ustawienie zapłonu?

Post autor: bojar » pn cze 12, 2006 01:38

Witam,
otóz po zmianie rozrządu wydaje mi się, że mój mk IV 1.9 TDI pali jakoś więcej...
Byłem przy ustawianiu zapłonu- robił to mechanik, pomagał sobie komputerem, ale widziałem, jak jego pracownik powiedział, że powinno być tyle, a teraz jest trochę inaczej, a On machnął na to ręką i powiedział, że tak może być...

Mam pytanie- czy możliwe, że właśnie przez to mój golfik pali więcej?
Wiem, że różnica pomiędzy tym, co jest, a tym co powinno być jest niewielka...

Nie znam się na tym, więc pytam, czy zapłon musi być ustawiony perfekt tak, jak powinno być, czy mozliwe są małe różnice?

Pozdro!

p.s. Ja umiem używać opcji "POMÓGŁ" ;)


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8879
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn cze 12, 2006 07:57

w zsadzie powinien byc zapłon taki jak komp pokarze nic ująć nic dodać jesl chodzi o to naturalnie że zapłon i skład mieszanki mają zasadniczy wpływ na ilośc spalania



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn cze 12, 2006 09:44

Oczywiście, że ma. Wszystkie parametry które się ustawia mają wpływ na zużucie, a także na pracę silnika, i osiągi auta. Czy czujesz , że auto nieco gorzej jeździ?Jest słabsze?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn cze 12, 2006 09:48

Skoro w benzyniakach dopuszczalna różnica wynosi +- 2 stopnie to i w dieslach też coś koło tego, ale należy pamiętać, że w dieslach czas wtrysku musi być zachowany bo inaczej będzie się działo niedobrze. Brat w swoim dieslu ma przestawiony zapłon i auto gorzej jedzie i odpala, a jak mu zapłon przyspieszy to auto zachowuje się o niebo lepiej. Wnioski zostawiam tobie.



Awatar użytkownika
bojar
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 14:57
Lokalizacja: Warszawa/Maków Maz.
Kontakt:

Post autor: bojar » pn cze 12, 2006 11:24

Ok, dzięki za pomoc...
Myślę, że autko jeździ tak samo, tylko wydaje mi się, że więcej pali...

Szkoda, że nie wiem, jaki zapłon jest ustawiony, a jaki być powinien, bo tak, to bym wiedział, czy tak musi być, czy nie...

Przy następnej wymianie rozrządu skupię większą uwagę na zapłonie!


Pozdro!


[b][u]Walcz walcz walcz- Ty walczysz, ja walczę!!![/b][/u
Legia Warszawa !!!

QBAelectric
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:01
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: QBAelectric » wt cze 13, 2006 19:09

...Witam...chciałbym kontynuowac ten temat...kolega wczoraj ustawiał mi zapłon....wg. komputera wartość wymagana powinna być -0,4 a ja miałem wartość rzeczywistą -4,1...przestawilismy zapłon prawidłowo...wszystko cycuś glancuś wg. komputera...i autko zaczęło mulić :(....myślałem że moc mu sie polepszy a tu jeszcze gorzej...90 KM ALH...pewnie bede musiał przestawic tak jak bylo wcześniej...albo sprawdzić dokładnie czy pasek rozrządu jest dobrze ustawiony...doradzcie mi gdzie szukać przyczyny.....chciałbym by wszytsko było jak nalezy...spalanie i moc...

[ Dodano: Wto Cze 13, 2006 19:12 ]
...i czy w VW Toolu sprawde czy mam dobrze kąt ustawiony?...jak tak to gdzie?..bo kolega sprawdzał na bardziej konkretnym testerze diagnostycznym Gutmann



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 90 gości