[mk2] GT Special

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

[mk2] GT Special

Post autor: ppoll27 » ndz cze 11, 2006 22:30

Szukam informacji o tym jakie sprężyny są oryginalnie założone w wersji GT Special. Chodzi mi o to jakie powinno być oznaczenie barwne na tych sprężynach. I czy względem zwykłego 1,8 inne były tylko sprężyny przednie - czy tylne też ?? Dzięki


TDPower

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 12, 2006 00:32

zgodnie z katalogiem ETKA powinny byc takie
Obrazek



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn cze 12, 2006 12:08

Czyli tak jak tutaj koles sprzedaje od GT http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=109616677
to rzeczywiscie sa od GT czy nie ?? Bo to ze poejdyncze pomaranczowe oznaczenie maja springi od GTI to wiem. Tylko czy GT maja takie same ??


TDPower

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 12, 2006 19:10

tak, sprezyna od GT jest taka sama jak GTI - pomaranczowe oznaczenie



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn cze 12, 2006 22:07

To co powoduje że GTI siedzie jeszcze ciutke niżej niż GT ?? Amorek ma jakoś inaczej talerze ??


TDPower

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn cze 12, 2006 23:21

albo ma krotsze tłoczysko i jest minimalnie twardszy albo sam amor jest krótszy, nie wiem tak na prawde ale na jedno wychodzi....albo zmoe jeszcze być tak ze GT ma amor seria a sprezyna z gti i daltego jest 10 mm nizszy niz seria a jeszcze 10 mu brakuje do gti....generalnie duzej różnicy nie ma w tych sprezynach i stosuje sie je wymiennie z zachowaniem przypisania do masy silnika. nie ma co sie zagłebiac w te kolorki



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt cze 13, 2006 16:27

W takim razie lepiej nie pakowac tych sprezyn do 1,6 PN rocznik 1990 bo moze sie okazac za lekki ?? Bo u mnie mimo ze golf wyglada na maksa oryginalnie to sprezynki sa oznaczone niebiesko-pomaranczowo co wg ETKI powinno byc do 1,3. I sie zastanawiam czy jest sens to zmieniac.
Jak kupilem Golfa to mnie wkurzalo bujanie na boki przy wiekszej predkosci - zalozylem stabilizator od GT :) i od razu lepiej. Mialem tez padniete amorki tylne - wstawilem Kayaba olejowe i to tez jest OK.
Zastanawiam sie jak ewentualnie po wakacjach odmienic przod - kusi mnie Bilstein B4 - muslisz ze taka kombinacja bedzie dobra (tzn przod gazowo-olejowe/tyl olejowe) ?? A moze zostac przy Kayabie ale kupic gazowo-olejowe.
W tym momencie przod na tescie wychodzi na 69% (swiezy tyl 78%) takze licze ze jeszcze na nim pojezdze. :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt cze 13, 2006 18:49

sas_gti pisze:albo sam amor jest krótszy.... albo zmoe jeszcze być tak ze GT ma amor seria a sprezyna z gti i daltego jest 10 mm nizszy niz seria
Nie może tak być bo waga auta nie spoczywa na amortyzatorze tylko na sprężynie. Amortyzatora mogło by w ogóle nie być albo być o sprawności 0% i wysokość zawieszenia nie ulegnie zmianie bo nie na nim ciężar spoczywa. Na odboju też nie więc to czy amor jest krutki nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt cze 13, 2006 19:30

Pinhead pisze:Nie może tak być
po piwersze to napisz do ktorego fragmentru sie odnosisz! czy nie moze tak byc ze amor jest krotszy czy tez nie moze byc tak ze amor jest ten sam a sprezyna krotsza?
tak czy inaczej jestes w błędzie :)


jak wytłumaczysz fakt ze bilstieny b6 (krotszy amor) z seryjna sprezyna stoją nizej niz seryjny amor z tą samą sprezyną??
spojrz na rysuneczek i jeszcze raz sie zastanów !
Obrazek

postawiles teze ze "przeswit nie zalezy od amora ale tylko i wyłącznie od sprezyny"
Ja sie z tym nie moge zgodzic...sam zmieniałem amory kilka razy i zawsze zakładałem tą samą sprezyne i auto za każdym razem stało na innej wysokosci!! jak to wytlumaczysz?
patrzac na ryzunek widac chyba o co mi chodzi? widac ze odleglsoc miedzy mocowaniem gornym a dolnym nie musi zalezec od dlugosci sprezyny ! pozdro



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt cze 13, 2006 21:09

Jeśli jest różnica w mocowaniu sprężyny to OK masz racje. Miałem na myśli długość skoku amortyzatora bo to akurat nie bardzo ma związek z wysokością zawieszenia. Pytanie tylko czy między amorami GTi a seryjnymi do całej reszty nie-gti jest różnica w wysokości mocowania sprężyny ?


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr cze 14, 2006 10:26

Pinhead pisze:Miałem na myśli długość skoku amortyzatora
o tym to nic nie mówiłem :)
pisałem ze jak amor jest krotszy albo tloczysko...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości