Witam,
w najbliższym czasie czeka mnie wyjazd do Holandii, ok 1100km. Moje pytanie jak w temacie: Co należy sprawdzić przed trasą?? Moje kochane autko to golfik III z 97r. z silnikiem 1.8 (75KM). Autkiem jeżdżę od 2 lat zrobiłem 30tyś km i jeszcze mnie nie zawiodło (jednak to będzie pierwsza dłuższa trasa od 4lat dla tego autka), wcześniej był to samochód ojca i on też nie powie na niego złego słowa ) W samochodzie zawsze wszystko było robione na czas można powiedzieć że w moim aucie zawsze wszystko musi być OK. Jednak wszystko się może zdarzyć nawet w nowym samochodzie wiec prosiłbym o wskazówki co można by jeszcze sprawdzić, czego mógłbym się spodziewać ??
Jeśli można prosiłbym również o wskazówki na temat ubezpieczenia samochodu za granicą?? Może ktoś korzystał z PZU Moto-assistace??
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Golf III 1.8 Co należy sprawdzić przed dłuższą trasą??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III 1.8 Co należy sprawdzić przed dłuższą trasą??
http://forum.vw-passat.pl/threads/144944-W8-by-Marcin-" onclick="window.open(this.href);return false;)
Golf III 1.8 Co należy sprawdzić przed dłuższą trasą??
1 najwazniejsze to plyny - jezeli zbliza Ci sie wymiana olejów wymien je wczesniej,
polecam tez wziąść ze soba z litre oleju i plynu chlodniczego.
2. oczywiscie lewarek klucz, kolo zapasowe
3. Stan zawieszenia od spodu, polecam podjechac na stacje diagnostyczna aby oszacowac stan drążków, wahaczy, stabilizatorów, tulejek itp
4. Stan hamulców, jezeli sie konczą lepiej je wymienić w Holandii sa kręte drogi i czesto sie ich używa
5. Sprawdzić cisnienie w oponach, dopompować jezeli trzeba.
Co mozna wziaść
1. Pare podstawowych kluczy, kombinerki srubokret
2. Pasek klinowy - ja jak jechałem w góry urwał mi sie pod górka od tej pory wożę zawsze
3. Dobra mapa / nawigacja / CB
Ogólnie lepiej być przezorny niz utkwic na drugim koncu Polski albo juz w Holandii, rób sobie przerwy w podróży co 2-3 godziny przynajmniej ze 20-30 min odpoczniesz sam i odpocznie auto, za każdym razem otwórz i zajrzyj pod maskę czy nic sie nie dzieje bo stare auto po tylu kilosach może się przegrzewac nawet jezeli wczesniej tego nie robilo zwlaszcza w upalne dni
No i szerokości
polecam tez wziąść ze soba z litre oleju i plynu chlodniczego.
2. oczywiscie lewarek klucz, kolo zapasowe
3. Stan zawieszenia od spodu, polecam podjechac na stacje diagnostyczna aby oszacowac stan drążków, wahaczy, stabilizatorów, tulejek itp
4. Stan hamulców, jezeli sie konczą lepiej je wymienić w Holandii sa kręte drogi i czesto sie ich używa
5. Sprawdzić cisnienie w oponach, dopompować jezeli trzeba.
Co mozna wziaść
1. Pare podstawowych kluczy, kombinerki srubokret
2. Pasek klinowy - ja jak jechałem w góry urwał mi sie pod górka od tej pory wożę zawsze
3. Dobra mapa / nawigacja / CB
Ogólnie lepiej być przezorny niz utkwic na drugim koncu Polski albo juz w Holandii, rób sobie przerwy w podróży co 2-3 godziny przynajmniej ze 20-30 min odpoczniesz sam i odpocznie auto, za każdym razem otwórz i zajrzyj pod maskę czy nic sie nie dzieje bo stare auto po tylu kilosach może się przegrzewac nawet jezeli wczesniej tego nie robilo zwlaszcza w upalne dni
No i szerokości
Golf III 1.8 Co należy sprawdzić przed dłuższą trasą??
wymiane olejów, filtrów klocków hamulcwych oraz rozrząd mam już za sobą, ale dziękuje za wskazówke na temat stanu drążków itd... napewno jeszcze przejade się na stację diagnostyczną i to zrobie. Dzieki za wskazówki
http://forum.vw-passat.pl/threads/144944-W8-by-Marcin-" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
Golf III 1.8 Co należy sprawdzić przed dłuższą trasą??
w zeszłym roku miałem podobny dylemat. Jechałem na wakacje do Chorwacji. A że urlop miałem na raty to trasę Polska - Chorwacja i z powrotem zrobiłem 2 razy - łącznie koło 5000km. Po moim doświadczeniu wiem, że jak o auto dbasz na bieżąco i nic CI "nie stuka, ani nie puka", wymiany płynów robisz regularnie to wszystko będzie dobrze - weź to jeszcze pod uwagę że mój golf jest z '93r. Zastosuj się do porad kolegi 2 posty wyżej i w drogę. Mogę jeszcze dodać, że co do ubezpieczenia assistance to ja go nie wykupywałem, bo jak dla mnie to płacisz mało (dość tanie ubezpieczenie) i mało co dostajesz w zamian - przeczytaj dokładnie OWU i będziesz wiedział co w trawie piszczy - w PZU to się bodajże nazywa PZU Komiwojażer.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości