A,B,C Lakierowania
Moderatorzy: QQxQ, G0 Karcio, VIP
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
Re: A,B,C lakierowania
Film pokazujący jak wykonać samodzielnie naprawę lakierniczą elementu karoserii samochodowej z blachy stalowej (w tym przypadku jest to błotnik), używając materiałów "AUTO-FIT". Jest to kompletny system dostępny w sieci Castorama.
[youtube][/youtube]
Film pokazujący jak wykonać samodzielnie naprawę lakierniczą elementu z tworzywa sztucznego (w tym przypadku jest to zderzak)" przy użyciu materiałów "AUTO-FIT". Jest to kompletny system dostępny w sieci Castorama.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Film pokazujący jak wykonać samodzielnie naprawę lakierniczą elementu z tworzywa sztucznego (w tym przypadku jest to zderzak)" przy użyciu materiałów "AUTO-FIT". Jest to kompletny system dostępny w sieci Castorama.
[youtube][/youtube]
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
A,B,C lakierowania
Gość z filmów,to jest geniusz...Najpierw przygotowuje pomieszczenie,okleja auto,zakłada kombinezon,a później szlifuje szpachlówkę.Gdy wszystko jest idealnie upaprane w kurzu,z lakiernikiem włącznie,wtedy zaczyna się lakierowanie...normalnie masakra...
Poradnik jako tako zrobiony,ale na takie sprawy trzeba zwracać uwagę,bo ktoś zrobi tak samo,a później będzie zdziwiony,że na lakierze milion paprochów
Poradnik jako tako zrobiony,ale na takie sprawy trzeba zwracać uwagę,bo ktoś zrobi tak samo,a później będzie zdziwiony,że na lakierze milion paprochów
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
A,B,C lakierowania
mało tego taśmy raczej nie oszczędza :/ oczyścił to tak ze dziecko by to lepiej zrobiło (ja tam widzę jeszcze pełno korozji) papierem w ręce to sobie może po dupie podrapać a nie w tym miejscu a i tak tego nie doczyści, ide o zakład ze rdza jest tez z wewn strony błotnika kolejna sprawa tam powinien iść odpowiedni podkład a nie szpachla na to ! Takiej robocie daje góra pół roku jak znowu sie tam ruda pojawi.Michał_1977 pisze:Gość z filmów,to jest geniusz...Najpierw przygotowuje pomieszczenie,okleja auto,zakłada kombinezon,a później szlifuje szpachlówkę.Gdy wszystko jest idealnie upaprane w kurzu,z lakiernikiem włącznie,wtedy zaczyna się lakierowanie...normalnie masakra...
co to za podkład co schnie tak szybko ? na powietrzu (30min)
aaa wszystko szpraje - wywalcie te filmiki lepiej bo zaraz wszyscy zaczną sprayować auta
2 filmu nawet nie oglądam bo szkoda czasu
opisane bardzo z grubsza a dodatkowo masa złych rad !ssarna1 pisze:No to ja z grubsza opiszę, jak wygląda proces lakierowania.
Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe
Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
A,B,C lakierowania
na szpachli trzymało się będzie na pewno tylko obawiałbym sie czy po czasie ta struktura nie siądzie trochę w tej szpachlimaniek8855 pisze: I teraz kolejne pytanie czy należy stosować podkład czy jest to zbędne? Na strukturze napisane,ze podkład nie jest wymagany ale czy będzie się dobrze trzymało jak pomaluję strukturę bezpośrednio na wyszlifowaną szpachle?
więc miejsce szpachlowane pokryłbym podkładem potem obróbka podkładu a pzred lakierowaniem całość pokryć podkładem na plastik by mieć pewność ze to sie trzymać będzie
A gdybym ja to robił to całość po wyszpachlowaniu i wyszlifowaniu nierówności poszła by w podkład na plastik potem podkład akrylowy i dopiero po jego szlifie struktura
- RA_FEEL_IT!
- Administrator
- Posty: 2307
- Rejestracja: pt gru 19, 2008 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Passat B5 FL 1.8T
- Silnik: AWT
A,B,C lakierowania
Jest dyskusja, dzięki temu wiele ludzi nie popełni takich błędów jak pokazano w filmieTo_mas pisze:aaa wszystko szpraje - wywalcie te filmiki lepiej bo zaraz wszyscy zaczną sprayować auta
To_mas, posty edytujemy, nie piszemy jeden pod drugim
Re: A,B,C lakierowania
ssarna1 pisze:No to ja z grubsza opiszę, jak wygląda proces lakierowania.
Na początek należy przygotować powierzchnię. Jeśli są jakieś wgniecienia itp. to nakłada się szpachlę i szlifuje papierem 80 lub 100. Stary lakier matuje się papierem 800 (na mokro). Można też matować stary lakier ściereczką matującą, ale uważam że lepiej papierem. potem nakłada się 2 warstwy podkładu (czasami więcej, jak widać jakieś rysy czy coś, wtedy to jest tzw. szpryca). Po wyschnięciu matuje się podkład na mokro papierem 2000. Po wysuszeniu i odtłuszczeniu nakłada się lakier (ilość warstw w zależności od krycia lakieru i ustawienia pistoletu) i odczekuje trochę, aby lakier nieco przysechł. Na nieutwardzony lakier nakłada się 2 warstwy lakieru bezbarwnego. Po utwardzeniu polerka i gotowe
Oczywiście to jest sposób lakierowania stosowany przez ludzi którzy robią to we własnym zakresie, a nie jak robią to zakłady lakiernicze. Nie wiem jak tam to przebiega.
Lipa na maksa. Każdy kamyk odbije wszystko od podkładu, który po miesiącu pokaże nam głębokie rysy. Najlepiej szpachlę kłaść na podkład, a nie na gołą stal. Matujemy pod szpachlę możliwie najgrubszym papierem, obrabiając szpachlę redukujemy gradację papieru aż do 400 pod sam podkład !!!! Da to taki efekt, że rysy i tak wyjdą ale prawie nie widoczne. Żeby nie wyszły wcale należało by podkład wygrzać pod lampą, czego większość z nas nie robi bo lampy drogie i ciągną prądu lepiej jak farelka w garażu. Można też zmatować podkład papierem 500 i dać jeszcze dwie warstwy podkładu już na cały element. Co do matowania podkładu to pod akrylowe lakiery papier na mokro 600, a pod metaliki i perły 800 lub 1000. Całość i tak przed lakierowaniem należy przetrzeć zmywaczem silikonowym.
- duzy_przemo
- Gadatliwa bestia
- Posty: 921
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 10:46
- Lokalizacja: Szczecin
A,B,C lakierowania
Co do systemu "AUTO-FIT".
Drodzy fachowcy, eksperci, mistrzowie, czeladnicy ect.
w swej zadufanej pozie doświadczonych lakierników, których mam "zaszczyt" spotykać na co dzień.
Nie zrozumieliście jednego. System ten został przygotowany dla AMATORÓW, którzy nie mają zielonego pojęcia o lakierowaniu.
Druga sprawa, materiał z filmu jest promocją produktów a nie technologii, ma dawać wskazówki jak mniej więcej przeprowadzić cały proces.
Z tego co wiem Dyrektor Handlowy Castoramy zażyczył sobie by produkty były tak dobrane i tak proste w użyciu, by każdy mógł sobie z nim poradzić.
Nie bez znaczenia jest koszt takiej naprawy.
To_mas, Michał_1977,
Wytłumacz dziadkowi z ulicy co to jest podkład antykorozyjny, izolator itd.
Drodzy fachowcy, eksperci, mistrzowie, czeladnicy ect.
w swej zadufanej pozie doświadczonych lakierników, których mam "zaszczyt" spotykać na co dzień.
Nie zrozumieliście jednego. System ten został przygotowany dla AMATORÓW, którzy nie mają zielonego pojęcia o lakierowaniu.
Druga sprawa, materiał z filmu jest promocją produktów a nie technologii, ma dawać wskazówki jak mniej więcej przeprowadzić cały proces.
Z tego co wiem Dyrektor Handlowy Castoramy zażyczył sobie by produkty były tak dobrane i tak proste w użyciu, by każdy mógł sobie z nim poradzić.
Nie bez znaczenia jest koszt takiej naprawy.
To_mas, Michał_1977,
Wytłumacz dziadkowi z ulicy co to jest podkład antykorozyjny, izolator itd.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
A,B,C lakierowania
yyy nie da sie bo ten i tak zawsze wie lepiejduzy_przemo pisze:To_mas, Michał_1977,
Wytłumacz dziadkowi z ulicy co to jest podkład antykorozyjny, izolator itd.
a wie ktoś może co sie stało z naszym mocno rozbudowanym tematem ABC lakierowania ?
bo go znaleźć nie mogę
Re: Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
Witam, przeczytałem z grubsza większość z stron z tematu, ale nie zauważyłem informacji o tym, czy na zwykły lakier też nakładać bezbarwny ?
(przeoczyłem pewnie)
Jeśli tak, to czy można to zrobić na drugi dzień po odtłuszczeniu ?
Trzeba zmatowić to wodnymi przed nakładaniem bezbarwnego ? (jakimi ?)
W 1 miejscu "zapomniałem" o cieniowaniu i mam widoczną granicę nowy/stary lakier, czy jakoś spoleruję to tempem ?
Pozdrawiam
(przeoczyłem pewnie)
Jeśli tak, to czy można to zrobić na drugi dzień po odtłuszczeniu ?
Trzeba zmatowić to wodnymi przed nakładaniem bezbarwnego ? (jakimi ?)
W 1 miejscu "zapomniałem" o cieniowaniu i mam widoczną granicę nowy/stary lakier, czy jakoś spoleruję to tempem ?
Pozdrawiam
- Fucker
- "KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
- Posty: 616
- Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
- Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
- Kontakt:
Jak pozbyć się brzydkiego babola z naszego auta
majekMK2 pisze:po lakierowaniu baza wychodzi po chwili taka mgiełka lub pajaczek na lakierze
Pewnie "zgryzła" się nowa baza ze starą bazą w tych miejscach, gdzie przy matowaniu poprzecierałeś lakier bezbarwny , aż do starej bazy.
Ale powodów oczywiście może być dużo więcej. Nawet stary lakier bezbarwny dźwignie, jak jest jakiś kiepski.
A,B,C lakierowania
TAZ, Trzeba się dobrze postarać żeby szpachla chyciła na blachę, ale to nie jest niewykonalne. Zgadzam się, że elpiej dać na podkład
Co do lamp.. kto by się w to bawił
Co do lamp.. kto by się w to bawił
MK3 ADZ->AGU
A,B,C lakierowania
bo na gołą blachę a zwłaszcza spawy kładzie się szpachel z włóknem szklanym, tak samo jak robicie karoce na gładko i np. miejsce po gumie w łączeniu tylnego pasa w golfie mk2 i jetcie a2 zwłaszcza trzeba najpierw położyć szpachel z włóknem (u siebie używałem tego szpachlu w kolorze ciemnego brązu, a pracując przez pewien czas w lakierni tam używaliśmy zielonego) zaje@%%@ście trudno się go obrabia w porównaniu z zwykłym poliestrowym
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
A,B,C lakierowania
podkład kolego podkład ! dobry epoksyd inaczej ta przegrzana blacha pod szpachlą szybko zacznie Ci korodować !! i dopiero na niego daje sie szpachle i nie koniecznie włókno to już zależy jak kto woliszypki pisze: a zwłaszcza spawy kładzie się szpachel z włóknem szklanym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości