Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
Od ponad roku, tj. od chwili gdy kupiłem swoje Vento miałem problem z kontrolką ciśnienia oleju. Silnik 1.8 (ABS) 90KM. Problem opisałem w wątku o podobnym temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=344708 Dla przypomnienia, zimą problemu nie było, latem po rozgrzeniu silnika i po przekroczeniu 2k obrotów, do około 2,2k zapalała się kontrolka ciśnienia oleju i piszczał brzęczek.
Zgodnie ze wskazówkami i tym co udało mi się znaleźć w internecie, wymieniłem czujnik - biały. Wymieniłem olej i filtr. Zmieniłem termostat. Bez rezultatu. Upał i wkurzenie na brzęczek spowodowało, że poszukałem w tym roku raz jeszcze sposobu na rozwiązanie tego problemu. W całym polskim internecie trafiłem tylko na jeden post, który sugerował, co może być przyczyną usterki!
Czyjniki były wkręcone odwrotnie. Bliżej bloku silnika powinien być czujnik brązowy! Po zamianie ich miejscami, problemu nie ma.
Sam nie wierzyłem, że to takie proste. Oczywiście w żadnej książce nie znalazłem informacji, który czujnik gdzie powinien być wkręcony. Mechanik sugerował, że silnik zużyty, że trzeba zalać mineralnym. Ktoś sugerował, że nie ma znaczenia, gdzie który czujnik się wkręci, bo to ten sam kanał...
Mam nadzieję, że mój post pomoże innym użytkownikom, którzy bezskutecznie, podobnie jak ja przez rok, szukali rozwiązania tego problemu.
Zgodnie ze wskazówkami i tym co udało mi się znaleźć w internecie, wymieniłem czujnik - biały. Wymieniłem olej i filtr. Zmieniłem termostat. Bez rezultatu. Upał i wkurzenie na brzęczek spowodowało, że poszukałem w tym roku raz jeszcze sposobu na rozwiązanie tego problemu. W całym polskim internecie trafiłem tylko na jeden post, który sugerował, co może być przyczyną usterki!
Czyjniki były wkręcone odwrotnie. Bliżej bloku silnika powinien być czujnik brązowy! Po zamianie ich miejscami, problemu nie ma.
Sam nie wierzyłem, że to takie proste. Oczywiście w żadnej książce nie znalazłem informacji, który czujnik gdzie powinien być wkręcony. Mechanik sugerował, że silnik zużyty, że trzeba zalać mineralnym. Ktoś sugerował, że nie ma znaczenia, gdzie który czujnik się wkręci, bo to ten sam kanał...
Mam nadzieję, że mój post pomoże innym użytkownikom, którzy bezskutecznie, podobnie jak ja przez rok, szukali rozwiązania tego problemu.
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
Ja mam ten sam problem.
I czujnik biały mam bliżej bloku silnika a brązowy bliżej chłodnicy...
Ale znalazłem w necie ten post :
" 07 Sie 2006 18:28 Re: Golf III kontrolka ciśnienia oleju
--------------------------------------------------------------------------------
Mój problem rozwiązany!!!
Przyczyna była banalna... Żaden czujnik nie był winien, ani rodzaj oleju... po prostu ktoś przede mną musiał robić coś przy silniku i wkręcił czujniki na niewłaściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar. Muszę nadmienić że teraz mam pełny syntetyk w silniku...
Dopiero dokładny opis w programie ETKA objawił mi to jak powinno być..."
Czy może to ktoś potwierdzić?
I czujnik biały mam bliżej bloku silnika a brązowy bliżej chłodnicy...
Ale znalazłem w necie ten post :
" 07 Sie 2006 18:28 Re: Golf III kontrolka ciśnienia oleju
--------------------------------------------------------------------------------
Mój problem rozwiązany!!!
Przyczyna była banalna... Żaden czujnik nie był winien, ani rodzaj oleju... po prostu ktoś przede mną musiał robić coś przy silniku i wkręcił czujniki na niewłaściwych miejscach.
Tak się składa, że oba są na wsporniku filtra oleju więc można się pomylić lub nie zwrócić uwagi na to, gdzie i który czujnik ma być wkręcony.
A więc z przodu silnika (bliżej chłodnicy) ma być czujnik BIAŁY (wysokiego ciśnienia) a bliżej bloku ma być czujnik BRĄZOWY (niskiego ciśnienia).
Mierzyłem ciśnienie w obu miejscach na raz i różnica jest zasadnicza: przy 2tyś obr/min w jednym miejscu 2bar w drugim ponad 4bar. Muszę nadmienić że teraz mam pełny syntetyk w silniku...
Dopiero dokładny opis w programie ETKA objawił mi to jak powinno być..."
Czy może to ktoś potwierdzić?
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Re: Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiąza
Dokładnie, chodziło mi o ten post, który zacytowałeś. Masz inny silnik, więc problem może u Ciebie leżeć w innym miejscu, ale nie zaszkodzi spróbować i przełożyć czujniki.
Wydaje mi się, że problem z ciśnienien oleju przede wszystkim dotyczy tego nieszczęsnego silnika 1.8 (ABS). Ktoś może potwierdzić i sprawdzić jak ma u siebie zamontowane czujniki i powiedzieć czy problem u niego wystepuje?
Wydaje mi się, że problem z ciśnienien oleju przede wszystkim dotyczy tego nieszczęsnego silnika 1.8 (ABS). Ktoś może potwierdzić i sprawdzić jak ma u siebie zamontowane czujniki i powiedzieć czy problem u niego wystepuje?
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
Nie nie, mam silnik 1.8 90KM więc taki sam jak Ty ... czyt. mój podpis.
Dzisiaj przełoże czujniki zobaczymy czy cos się zmieniło.
Mam nadzieje że to nie jest tzw półśrodek, że to nie jest poprostu oszukanie samego siebie i samochodu?!
Mam nadzieje ze faktycznie są źle założone te czujniki.
Dzisiaj przełoże czujniki zobaczymy czy cos się zmieniło.
Mam nadzieje że to nie jest tzw półśrodek, że to nie jest poprostu oszukanie samego siebie i samochodu?!
Mam nadzieje ze faktycznie są źle założone te czujniki.
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
Ja mam silnik 1.8 AMM, wiec to prkatycznie to samo co ABS. Tez miałem problem z brzęczkiem od oleju. Wymieniłem 2 czujniki, od niskiego i od wysokiego ciśnienia i to pomogło. Zaznaczam, ze nadal biały, czyli ten od wysokiego ciśnienia znajduje sie blizej bloku silnika, czyli zostalo tak jak bylo , nie zamienialem ich kolejosciami.
pozdro
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
ja własnie zamieniłem je miejscami , czyli biały bliżej chłodnicy a brąazowy bliżej bloku , i piszczek z kontrolką oleju odzywa się teraz bardzo rzadko, nie wiem już co jest grane. Jak czujniki były odwrotnie niż teraz to puiszczek i kontrolka odzywała się po rozgrzaniu auta podczas jazdy w zakresie obrotów 2100-2200obr.
Czujniki mam nowe, nowy mineralny olej Mobil, nowy filtr Norauto.
Czujniki mam nowe, nowy mineralny olej Mobil, nowy filtr Norauto.
2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
Nie ma różnicy, w którym miejscu jaki czujnik wkręcony. Różnica jest w tym, żeby kabelków nie pomylić do tych czujników
MK3 ADZ->AGU
Re: Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiąza
ssarna1 pisze:Nie ma różnicy, w którym miejscu jaki czujnik wkręcony. Różnica jest w tym, żeby kabelków nie pomylić do tych czujników
szanowny kolego. Mylisz się i to grubo. Do dzisiaj też *#cenzura#* mnie to piszczenie, brzęczenie i miganie kontroli oleju w zakresie obrotów silnika od 2000 do 2500 obrotów na minutę przy temperaturze oleju od 82 st. C.
Dzisiaj o godzinie 9:30 zamieniłem czujniki ciśnienia oleju miejscami, tak aby biały był bliżej chłodnicy, a brązowy ( w moim przypadku niebieski) bliżej silnika... Jak ręką odjął.
A jeździłem do mechaników. Wymieniali rozrządy, oleje, czujniki, liczniki... Sam już nawet nie wiem co jeszcze... A tu proszę... Dwie śrubki zamienić miejscami i gotowe... Rok czasu jeździłem z takimi czujnikami...
Dodam iż mam Golfa III z 1992 roku 1800 cm^3, 90 KM, kod silnika ABS.
Pozdrawiam forumowiczów VWGOLF i Elektroda.
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
No cóż widocznie jednak się pomyliłem, ale zamiast wymieniać pół silnika trzeba było zmierzyć faktyczne ciśnienie oleju i zaoszczędził byś trochę kasy na rozrządzie
MK3 ADZ->AGU
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
ssarna1, nie pomyliłes się
przykład z widocznymi czujnikami dla autora tematu i Ciebie jest na fotce w tej aukcji http://allegro.pl/silnik-vw-golf-iii-1- ... 51490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
przypadek, nie kontaktowały wsuwki, coś było zabrudzone albo kolega zmieniając miejsca czujników kabelki zostawił w pozycji poprzedniej i zadziałało bo były pomylone
przykład z widocznymi czujnikami dla autora tematu i Ciebie jest na fotce w tej aukcji http://allegro.pl/silnik-vw-golf-iii-1- ... 51490.html" onclick="window.open(this.href);return false;
przypadek, nie kontaktowały wsuwki, coś było zabrudzone albo kolega zmieniając miejsca czujników kabelki zostawił w pozycji poprzedniej i zadziałało bo były pomylone
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Silnik 1.8 (ABS) Po raz n-ty, ciśnienie oleju - rozwiązanie
No to mnie uspokoiłeś bo już myślałem że źle komuś doradziłem
MK3 ADZ->AGU
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości