Spalanie stukowe?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Spalanie stukowe?
Witajcie...
Mam pytanko: otóż jak wcisną gaz na maxa np na 3 to słyszę dzwonienie zaworów...o ile się nie mylę to spalanie stukowe? Czy regulacja zapłonu pomoże? Czy bardzo szkodzi to silnikowi jak się tak jeździ?
Pozdrawiam
Piotr
Mam pytanko: otóż jak wcisną gaz na maxa np na 3 to słyszę dzwonienie zaworów...o ile się nie mylę to spalanie stukowe? Czy regulacja zapłonu pomoże? Czy bardzo szkodzi to silnikowi jak się tak jeździ?
Pozdrawiam
Piotr
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie to co innego, jak dzwonia zawory albo popychacze to jesli masz stukowe i je zlikwidujesz tak ze bedzie spalał mieszake prawiodłowo to zawory nadal będą klepały...
stukowe to jest nazwa od sposou spalania mieszanki, chodzi o to że wybuch mieszanki paliwowo powietrznej powinien następować od iskry a nie pod wpływem ciśnienia wytworzonego przez tłok idący do góry w cylindrze, stąd nazwa spalanie detonacyjne, jest ono niezdrowe bo jest gwałtowne i siła wybuchu rozkłada sie ponoć nierównomiernie po denku tłoka , punktowo i może dziure wypalić....
sa takie wskażniki AFR z czujnikiem ( air-fuel ratio) stosunek paliwa do powietrza, pokazuja czy jest juz spalanie detonacyjne...bo ono zalezy wlasnie od ubogosci badz tez bogatosci mieszanki (czyli stosunku wacha-pow)...
teraz pytanie co słyszysz? czy zawory czy stukowe ?
stukowe to jest nazwa od sposou spalania mieszanki, chodzi o to że wybuch mieszanki paliwowo powietrznej powinien następować od iskry a nie pod wpływem ciśnienia wytworzonego przez tłok idący do góry w cylindrze, stąd nazwa spalanie detonacyjne, jest ono niezdrowe bo jest gwałtowne i siła wybuchu rozkłada sie ponoć nierównomiernie po denku tłoka , punktowo i może dziure wypalić....
sa takie wskażniki AFR z czujnikiem ( air-fuel ratio) stosunek paliwa do powietrza, pokazuja czy jest juz spalanie detonacyjne...bo ono zalezy wlasnie od ubogosci badz tez bogatosci mieszanki (czyli stosunku wacha-pow)...
teraz pytanie co słyszysz? czy zawory czy stukowe ?
Spalanie stukowe bardzo często bywa mylnie nazywane "dzwonieniem zaworów". Występuje najczęściej wtedy gdy zapłon jest za wczesny, za niska liczba oktanowa benzyny ( to właśnie dodatki podnoszące liczbęoktanową mają za zadanie nie dopuszczać do takiego spalania). Może również występować gdy jadąc na wysokim biiegu gwałtownie dodasz gazu. Jeśli dźwięk który słyszysz trwa chwilę i znika gdy obroty silnika osiągną obroty momentu max, to jest to najprawdopodobniej właśnie to. Spalanie stukowe występuje głównie na ciepłym silniku.
Regulacja zapłonu powinna dać radę, a sprawdź też czy masz za silnikiem na bloku takie małe cuś przykręcone jedną śrubą do bloku. To właśnie powinien być czujnik spalania stukowego. Znajomy ma ABU i ma czujnik. Idzie od niego kabel z trzema pinami w kostce. Może masz padnięty czujnik i nie przestawia ci komp sam zapłony jak wyczaji stukowe.
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kiedyś już to przerabiałem.
Prześwietliłem wszystko i okazało się, że to benzyna miała za mało oktanów (mimo, że z Schella). Zmieniłem stację i jak ręka odjął.
Spróbój zalać 98 jak przestanie dzwonić to wina benzyny.
Nie chodzi o to aby cały czas śmigać na 98 ale jak dolejesz nawet dobrej 95 do tego co jest jeszcze w baku to niekiedy i tak może być jeszcze za mało oktanów.
Pozdrawiam
Prześwietliłem wszystko i okazało się, że to benzyna miała za mało oktanów (mimo, że z Schella). Zmieniłem stację i jak ręka odjął.
Spróbój zalać 98 jak przestanie dzwonić to wina benzyny.
Nie chodzi o to aby cały czas śmigać na 98 ale jak dolejesz nawet dobrej 95 do tego co jest jeszcze w baku to niekiedy i tak może być jeszcze za mało oktanów.
Pozdrawiam
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
hmm czemu wątpliwe? w połowie aut które sie obecnie sprowadza stukająpopychacze ( no moze przesadzam ) ale to jest raczej popularna usterka, nawet bardzo popularna...komplet popychaczy to okolo 200 zł do 8v i 400 do 16vRyhoo pisze: raczej wątpilwe żeby zawory (popychacze) ci stukały...musiałby by być w fatalnym stanie
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
[quote="Ryhoo"]w twoim silniku wg. mnie powinien byc czujnika spalanie stukowego, także powinien eliminować to zjawisko poprzez opóźnienie zapłonu no chyba ze czujnik ten padł.....
Z tego co kiedyś czytałem o benzynowych MKIII to nie wszystkie silniki mają czujnik spalania stukowego. Na pewno nie ma takiego w AAM, ABS ani 1,4 (nie pamietam typu).
Na pewno jest w 2 litrowym 2 E.
Niestety nie opisano tam żadnego 1,6.
Osobiście nie wydaje mi się aby w ABU montowano taki czujnik, choć głowy nie dam
Z tego co kiedyś czytałem o benzynowych MKIII to nie wszystkie silniki mają czujnik spalania stukowego. Na pewno nie ma takiego w AAM, ABS ani 1,4 (nie pamietam typu).
Na pewno jest w 2 litrowym 2 E.
Niestety nie opisano tam żadnego 1,6.
Osobiście nie wydaje mi się aby w ABU montowano taki czujnik, choć głowy nie dam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Z moich serwisówek wynika że czujnika spalania stukowego niema w żadnym monomotroniku, czyli w ABU również. Jest w digifantach, simosach, motronikach (czyli czteropunktowe wtryski. W 16-ce są dwa czujniki
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 406 gości