dziwne luzy wyczuwalne na kole kierownicy...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
dziwne luzy wyczuwalne na kole kierownicy...
Od samego początku jak kupiłem auto (miało wtedy 49 tys km, teraz ma 83 tys km.) zastanawia mnie pewna rzecz: czasami podczas manewrowania czuję jakieś stuki - z przekładnią wszystko jest OK, końcówki drążków również są w porządku...
Na przeglądach twierdzą, że układ kierowniczy nie ma luzów.
Zastanawiam się czy nie jest to związane z tym, że na samej kierownicy wyczuwalne są dziwne luzy w pionie i poziomie - jest to czuć a nawet widać, gdy mocniej szarpnie się kierwnicą. Mechanik w ASO oglądał i nic nie stwierdził i powiedzaił, że "Polo tak ma...
Co to takiego może być i jak to zlikwidować?
Czy ktoś jest w stanie udzielić mi jakiejkolwiek informacji na ten temat?
Na przeglądach twierdzą, że układ kierowniczy nie ma luzów.
Zastanawiam się czy nie jest to związane z tym, że na samej kierownicy wyczuwalne są dziwne luzy w pionie i poziomie - jest to czuć a nawet widać, gdy mocniej szarpnie się kierwnicą. Mechanik w ASO oglądał i nic nie stwierdził i powiedzaił, że "Polo tak ma...
Co to takiego może być i jak to zlikwidować?
Czy ktoś jest w stanie udzielić mi jakiejkolwiek informacji na ten temat?
Ostatnio zmieniony czw sty 27, 2005 17:51 przez Jarek_6N_999, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
Prosta sprawa, jeśli luz jest tylko na kole kierownicy, a nie występuje na zawieszeniu to mogą być tylko dwie rzeczy, lub obie na raz. Po pierwsze to tak jak kolega wyżej luz na łożysku, ktore znajduje się pod kołem kierownicy, lub luz na pierwszym (nie wiem ile jest) krzyżaku układu kierowniczego pod kierownicą. Mam identyczny problem w busie, zawieszenie jest perfekt a kierownica trochę lata i właśnie jest luz na krzyżaku i łożysku. Ale specjalista od układów kierowniczych powiedział, że to błachostka i zostawić to w spokoju przecież kierownica nie odpadnie. Zresztą jak działa wspomaganie to i tak tego nie czuć. Pozdrawiam
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
Dzieki!malox pisze:wydaje mi sie że to luz w lożyku przy kierownicy.też tak mam.u mnie trzeba wyciagnąć stacyjke żeby dostać sie do łożyska.nie wiem jak jest w twoim modelu.
A jak dostać się do stacyjki? Rozumiem że muszę zdjąć kierownicę, rozebrać obudowę kolumny kierownicy, zdjąć przełącznik zespolony i na końcu stacyjkę - nie ma z tym jakiś problemów, mogę to zrobić sam jesli nigdy tego wcześniej nie robiłem, czy jechać do jakiegoś "fachowca"?
Jak dowiedzieć się jakie to łozysko aby nie szukać łozyska po rozbebeszeniu auta?
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
Jak wszystko pozdejmujesz to powinieneś zobaczyć łożysko osadzone w obudowie stacyjki. Popruszaj drążkiem kierowniczym i zobacz co się dzieje, jak jest luz to wymiana, a jak nie to załóż kiere i powolutku nią kręć raz w jedną, raz w drugą strone i patrz na krzyżak czy ma luz, jak ma to możesz zmienić lub jeździć.
- Jarek_6N_999
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: śr sty 26, 2005 13:21
- Lokalizacja: Gdańsk / Pruszcz Gdański
Więc tak - luz na łożysku w stacyjce jest, ale dokładnie całe łożysko się rusza w obudowie stacyjny. Znajomy miał ten sam problem w Passacie B3 i pierścień który trzyma to łożysko do około "zaklepał" młotkiem - zrobiłem tak samo i pomogło ale po jakimś czasie zaczyna być ten luz lekko wyczuwalny.taz pisze:Jak wszystko pozdejmujesz to powinieneś zobaczyć łożysko osadzone w obudowie stacyjki. Popruszaj drążkiem kierowniczym i zobacz co się dzieje, jak jest luz to wymiana, a jak nie to załóż kiere i powolutku nią kręć raz w jedną, raz w drugą strone i patrz na krzyżak czy ma luz, jak ma to możesz zmienić lub jeździć.
Co do stuków przy manewrowaniu to spryskałem krzyżaki w kolumnie smarem w sprayu i przestało - wcześniej wymieniłem oba łożyska w poduszkach kolumn McPhersona, co oczywiście nie pomogło.
następnie umyłem je jak mogłem benzyną (bez rozbierania niestety) i napchałem smaru grafitowego.
Na razie jest OK.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 178 gości