Ubywanie płynu chłodzniczego

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Markoś » sob maja 21, 2011 11:23

Witam.
Mam wielki problem ze swoim Golfem IV, gdyż przez zimę prawie codziennie musiałem dolewać płyn chłodniczy, ponieważ za każdym razem ubywał. Dziwne jest to że dzieje się to tylko gdy jest zimno, albo na większe trasy. :-x A jak codziennie dojeżdżam do pracy 12 KM to płyn w normie. :banghead:

Najfajniejsze jest to że był już w 4 warsztatach i każdy "mechanik" nie miał pojęcia co się dzieje. Podpierał swoje zdanie tym że "nie ma wycieków" ... :-x

Proszę o pomoc, bo wydaję fortunę na płyn chłodniczy, oraz przepraszam jeśli temat już był ( :bylo: ), lecz od godz nie mogłem znaleźć podobnego problemu.

Pozdrawiam vw-nowców :pub: :pub:


Markoś :)

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: italiano_83 » sob maja 21, 2011 16:42

Markoś pisze:A jak codziennie dojeżdżam do pracy 12 KM to płyn w normie.
Ja bym szukał nieszczelności w chłodnicy, w rogach często na połączeniach z bokiem robią się mikro nieszczelności które pod wpływem temperatury powiększają się i masz wyciek gotowy, a nie widać tego specjalnie bo płyn na gorącym rdzeniu odparowuje, pozostawiając jedynie niewielkie zapocenia.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Markoś » ndz maja 22, 2011 12:32

Hmm. możliwe, lecz skojarzyłem fakt że może być to związane z nagrzewnicą (chyba tak to się nazywa :crazy: ). Bo jak włączę ciepły nawiew to właśnie wtedy jakby ubywało. :? :? :?

Jutro zdejmę zderzak i popatrzę czy tam nie ma żadnych wycieków, ale wiesz co... Jak kupiłem swego Mk4 to okazało się że do zbiorniczka z płynem hamulcowym dosypany był środek uszczelniający, więc widzę że problem był nie od teraz :banghead: :banghead:

Póki co italiano_83, wielkie dzięki ( plusik dla Ciebie ) , lecz proszę o propozycje ludzi, którzy może mają pomysł, lub mieli podobny problem... bo mam masakrę z tym swoim goferkiem :rozpacz: :rozpacz:


Markoś :)

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: PAPAYOS » ndz maja 22, 2011 14:03

Markoś pisze:Hmm. możliwe, lecz skojarzyłem fakt że może być to związane z nagrzewnicą (chyba tak to się nazywa :crazy: ). Bo jak włączę ciepły nawiew to właśnie wtedy jakby ubywało. :? :? :?

Jutro zdejmę zderzak i popatrzę czy tam nie ma żadnych wycieków, ale wiesz co... Jak kupiłem swego Mk4 to okazało się że do zbiorniczka z płynem hamulcowym dosypany był środek uszczelniający, więc widzę że problem był nie od teraz :banghead: :banghead:

Kilka pytań...

Co ma wspólnego z nagrzewnicą przedni zderzak i środek uszczelniający w zbiorniczku z płynem hamulcowym???

Płyn wyciekać może:

-Jak wspomniałeś z nagrzewnicy. Objawy: Tłusta przednia szyba od środka, dziwny zapach, mokre dywaniki z przodu.
-Z chłodnicy, z przewodów.
-Może być uszkodzona uszczelka pod głowicą lub pęknięta głowica, cylinder i wtedy płyn dostaje się do komory spalania, wycieków nie ma a płynu ubywa. Auto wtedy ładnie kopci i gotuje wodę... Lub dostaję się do oleju i wtedy też wycieków nie ma ale za to rośnie poziom oleju i olej zmienia barwę...
-Albo po prostu płyn ucieka przez pompę obiegową układu chłodzenia i wtedy też praktycznie nie widać wycieków bo płyn jest rozbryzgiwany przez pasek rozrządu...

Sprawdź kolego najpierw czy nie masz ciśnienia w układzie chłodzenia, stan i jakość oleju i pasek rozrządu czy nie jest przypadkiem tłusty...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Re: Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Markoś » ndz maja 22, 2011 16:56

PAPAYOS pisze:
Kilka pytań...

Co ma wspólnego z nagrzewnicą przedni zderzak i środek uszczelniający w zbiorniczku z płynem hamulcowym??
Już odpowiadam:

Zdjąć zderzak przedni: ABY zobaczyć stan chłodnicy, czytaj poprzednie posty :)

A uszczelniacz miał podkreślić że problem już dawno tkwił w tym samochodzie :bigok:

A co do twej pomocy to wielkie dzięki, najprawdopodobniej to naprawdę jest związane z nagrzewnicą, gdyż tak jak mówiłeś mam tłustą szybę od wewnątrz, dziwny zapach, oraz czasami wilgotno pod dywanikami... tylko teraz jak temu podołać ;/ nowa nagrzewica ? :rozpacz:


A co innych twoich sugestii to :

-uszczelka pod głowicą wymieniona została 2 miesiące temu ( wraz z głowicą )
- olej ma prawidłową barwę i konsystencje
- pasek rozrządu suchy :smirk: :smirk:


Markoś :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Qto » ndz maja 22, 2011 17:08

Markoś pisze:A uszczelniacz miał podkreślić że problem już dawno tkwił w tym samochodzie :bigok:
tyle że uszczelniacz nie był w płynie hamulcowym a chłodniczym...trochę się zagmatwało z tym płynem hamulcowym



Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Markoś » ndz maja 22, 2011 17:38

A faktyczie :( zamiast chłodniczym napisałem hamulcowym... przepraszam :banghead: :banghead: :banghead:


Markoś :)

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: PAPAYOS » ndz maja 22, 2011 19:15

Markoś pisze:tylko teraz jak temu podołać ;/ nowa nagrzewica ?
nie stety TAK

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Qto » ndz maja 22, 2011 19:52

Jeżeli faktycznie nagrzewnica...to sama nagrzewnica droga nie jest, ale jest trochę zabawy z wymianą, tu masz fotoporadę jakby co http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=290954" onclick="window.open(this.href);return false;



Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Markoś » ndz maja 22, 2011 21:39

Aha, czyli jak to mi cieknie z nagrzewnicy, choć nie jestem pewny na 100% to mam lipę :( sam nie rozwalę pół samochodu :rozpacz: :rozpacz:

Ale koledzy macie na myśli samą: http://allegro.pl/vw-golf-iv-chlodnica- ... 34126.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Czy cały zestaw nagrzewnicy, razem z klimą ( którą posiadam )


Markoś :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Qto » ndz maja 22, 2011 22:19

Markoś pisze:mam lipę :( sam nie rozwalę pół samochodu :rozpacz: :rozpacz:
trochę tak...ale powiem że lepiej samemu robić (można jakiegoś kumatego kumpla poprosić o pomoc) bo mechanicy sobie cenią za taką robotę...schodzi mnóstwo czasu i żeby im się opłacało to muszą dużo wykartkować, to nie jest jak wymiana klocków hamulcowych...do tego często coś popsują, złamią i później naprawiają na druty...jak sam połamiesz to chociaż wiesz że jest złamane i będziesz się starał to naprawić tak jak ma być.
Porada jest bardzo ładna także myślę że dasz radę jak nie masz dwóch lewych rąk.
Markoś pisze: Czy cały zestaw nagrzewnicy, razem z klimą ( którą posiadam )
Kolejne niestety...musisz szukać takiej z wersji z klimą (inna do manualnej inna do Climatronica), do tego będzie też trzeba spuszczać czynnik chłodniczy z klimy

Nie wiem dlaczego myślałem że o mk3 chodzi...teraz zobaczyłem że mk4 ;/ Ta porada wyżej jest do mk3...ale do czwórki też są opisy na forum



Markoś
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 21:48
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Markoś » pn maja 23, 2011 18:50

Tutaj mam fotoporadę do MK4:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p3662527" onclick="window.open(this.href);return false;

Kumaty jestem bo nie skłamię jak powiem że miałem prawie każdą śrubkę, nakrętkę, uszczelkę itp- w ręku :los2:

Lecz to wszystko wyniesie mnie ok. 500 zeta + własna robota+ koszty jak coś pęknie i to tylko przez głupi płyn :rozpacz:


A właśnie ! Może miał ktoś do czynienie ze zamianą zwykłej manualnej klimy na climatronik, bo jak mam rozje*** pół samochodu to już lepiej zrobić wszystko za jednym razem :popcorn:


Markoś :)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: Qto » pn maja 23, 2011 20:19

Markoś pisze:Może miał ktoś do czynienie ze zamianą zwykłej manualnej klimy na climatronik, bo jak mam rozje*** pół samochodu to już lepiej zrobić wszystko za jednym razem
dobrze kombinujesz, ludzie zmieniali i chwalą sobie..jest kilka tematów na forum także poszukaj i poczytaj
w skrócie potrzebujesz: panel Climatronica, nagrzewnicę od Climatronica, kilka wtyczek, czujników i kabli...no i schemat elektryczny by się przydał



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Ubywanie płynu chłodzniczego

Post autor: grg474 » pn maja 23, 2011 20:39

Markoś pisze:Może miał ktoś do czynienie ze zamianą zwykłej manualnej klimy na climatronik
no miał z kilkoma :)
kup nagrzewnicę z wiązką na niej + panel + czujnik nasłonecznienia + czujnik temp zewnętrznej


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Zablokowany

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości