[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
[Mk4] Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Witam
Z racji tego,że nie spotkałem jeszcze porady wymiany klocków i tarcz hamulcowych w MK4,zamieszczam poniżej foto poradę,jak to zrobić we własnym zakresie
Uprzedzam tylko,że część zdjęć zrobiłem z prawej strony auta,a część z lewej,ale to w niczym nie powinno raczej przeszkodzić
Więc jedziemy -podnosimy tył samochodu,zdejmujemy koło/a i za pomocą kluczy 15 i 13 odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy.
Na fotce widać odkręcony przewód hamulcowy,ale nie trzeba tego robić.Ja odkręciłem,bo musiałem go zmienić.
Za pomocą montówki (lub większego śrubokręta) podważamy i zdejmujemy stare klocki.
Kluczem imbusowym 8,odkręcamy jarzmo i zdejmujemy.
Krzyżakiem odkręcamy tarcze i zdejmujemy je z piasty.
Te heble już miały dosyć...
Dokładnie czyścimy piasty z brudu i rdzy,a następnie dobrze jest,nasmarować je smarem miedziowym.
Jarzma w miejscu styku z klockami także dokładnie czyścimy i delikatnie smarujemy.Pod gumowe osłony samo regulatorów,wciskamy trochę pasty zabezpieczającej tłoczki i cylinderki hamulcowe lub także smar miedziowy.
Zakładamy na jarzma nowe blaszki ślizgowe i też delikatnie smarujemy.
EDIT 9 lipca 2016r. UWAGA!
Smar miedziowy nie powoduje problemów z systemem ABS,jak to niektórzy zwykli powtarzać! Jeśli ktoś uważa,że jest inaczej,proszę to merytorycznie udowodnić.
Smar miedziowy może spowodować problem z ewentualną reklamacją tarcz,ale jak kupujecie podrabiany szajs na Allegro rzekomo renomowanych marek lub made in HART etc,to miejcie pretensje do samych siebie.
Mit o szkodliwości smaru miedziowego został rozdmuchany przez producentów tarcz i pośredników w handlu,dla których każdy pretekst jest dobry,żeby odrzucić reklamację swojego bubla.
Jak chce się szkłem wytrzeć,to później należy klepnąć się w klatę i przyznać do chęci zaoszczędzenia choćby złotówki,a nie zrzucać winy na smar.
Ja sobie i klientom kupuję tylko w lokalnych sklepach,i jakoś z reklamacjami się nie bujam
Dziękuje.
Następnie odkręcamy nakrętkę ze zbiorniczka z płynem i kontrolujemy stan płynu.
Teraz trzeba cofnąć tłoczki wgłąb zacisku poprzez wciskanie i jednoczesna obracanie nimi.Ja do wciskania zrobiłem sobie takie ustrojstwo,a do obracania można idealnie wykorzystać klucz do szlifierki kątowej.
Pod uszczelkę tłoczka należy wcisnąć pastę do tłoczków i cylinderków.
Podczas operacji wciskania tłoczków,należy kontrolować stan płynu hamulcowego w zbiorniczku,żeby się nie przelał,bo jest żrący i elementy ochlapane nim mogą zacząć korodować.Nadmiar płynu odessać strzykawką.
Uwaga! Jeżeli tłoczek opornie wchodzi do zacisku lub w ogóle nie chce drgnąć,należy zacisk rozebrać,wyczyścić,nasmarować i złożyć.
Kolejnym krokiem jest odtłuszczenie tarcz,które są zabezpieczone olejem lub wazeliną,żeby nie korodowały.
Są do tego specjalne środki,ale można też użyć benzyny ekstrakcyjnej.Myć za pomocą czystej szmatki lub ręcznika papierowego.
Przykręcamy tarcze.
Przykręcamy jarzma.
Następnie zakładamy nowe klocki.
Zakładamy zacisk,przyłapujemy lekko nowymi śrubami,które powinny być dołączone do opakowania z klockami i sprawdzamy przez otwór kontrolny,czy sprężynki dobrze dociskają klocki.Nie mogą wystawać z owego otworu!
Jeżeli wszystko ładnie "siadło",to dokręcamy zacisk.
FINISH
Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Z racji tego,że nie spotkałem jeszcze porady wymiany klocków i tarcz hamulcowych w MK4,zamieszczam poniżej foto poradę,jak to zrobić we własnym zakresie
Uprzedzam tylko,że część zdjęć zrobiłem z prawej strony auta,a część z lewej,ale to w niczym nie powinno raczej przeszkodzić
Więc jedziemy -podnosimy tył samochodu,zdejmujemy koło/a i za pomocą kluczy 15 i 13 odkręcamy śruby mocujące zacisk hamulcowy.
Na fotce widać odkręcony przewód hamulcowy,ale nie trzeba tego robić.Ja odkręciłem,bo musiałem go zmienić.
Za pomocą montówki (lub większego śrubokręta) podważamy i zdejmujemy stare klocki.
Kluczem imbusowym 8,odkręcamy jarzmo i zdejmujemy.
Krzyżakiem odkręcamy tarcze i zdejmujemy je z piasty.
Te heble już miały dosyć...
Dokładnie czyścimy piasty z brudu i rdzy,a następnie dobrze jest,nasmarować je smarem miedziowym.
Jarzma w miejscu styku z klockami także dokładnie czyścimy i delikatnie smarujemy.Pod gumowe osłony samo regulatorów,wciskamy trochę pasty zabezpieczającej tłoczki i cylinderki hamulcowe lub także smar miedziowy.
Zakładamy na jarzma nowe blaszki ślizgowe i też delikatnie smarujemy.
EDIT 9 lipca 2016r. UWAGA!
Smar miedziowy nie powoduje problemów z systemem ABS,jak to niektórzy zwykli powtarzać! Jeśli ktoś uważa,że jest inaczej,proszę to merytorycznie udowodnić.
Smar miedziowy może spowodować problem z ewentualną reklamacją tarcz,ale jak kupujecie podrabiany szajs na Allegro rzekomo renomowanych marek lub made in HART etc,to miejcie pretensje do samych siebie.
Mit o szkodliwości smaru miedziowego został rozdmuchany przez producentów tarcz i pośredników w handlu,dla których każdy pretekst jest dobry,żeby odrzucić reklamację swojego bubla.
Jak chce się szkłem wytrzeć,to później należy klepnąć się w klatę i przyznać do chęci zaoszczędzenia choćby złotówki,a nie zrzucać winy na smar.
Ja sobie i klientom kupuję tylko w lokalnych sklepach,i jakoś z reklamacjami się nie bujam
Dziękuje.
Następnie odkręcamy nakrętkę ze zbiorniczka z płynem i kontrolujemy stan płynu.
Teraz trzeba cofnąć tłoczki wgłąb zacisku poprzez wciskanie i jednoczesna obracanie nimi.Ja do wciskania zrobiłem sobie takie ustrojstwo,a do obracania można idealnie wykorzystać klucz do szlifierki kątowej.
Pod uszczelkę tłoczka należy wcisnąć pastę do tłoczków i cylinderków.
Podczas operacji wciskania tłoczków,należy kontrolować stan płynu hamulcowego w zbiorniczku,żeby się nie przelał,bo jest żrący i elementy ochlapane nim mogą zacząć korodować.Nadmiar płynu odessać strzykawką.
Uwaga! Jeżeli tłoczek opornie wchodzi do zacisku lub w ogóle nie chce drgnąć,należy zacisk rozebrać,wyczyścić,nasmarować i złożyć.
Kolejnym krokiem jest odtłuszczenie tarcz,które są zabezpieczone olejem lub wazeliną,żeby nie korodowały.
Są do tego specjalne środki,ale można też użyć benzyny ekstrakcyjnej.Myć za pomocą czystej szmatki lub ręcznika papierowego.
Przykręcamy tarcze.
Przykręcamy jarzma.
Następnie zakładamy nowe klocki.
Zakładamy zacisk,przyłapujemy lekko nowymi śrubami,które powinny być dołączone do opakowania z klockami i sprawdzamy przez otwór kontrolny,czy sprężynki dobrze dociskają klocki.Nie mogą wystawać z owego otworu!
Jeżeli wszystko ładnie "siadło",to dokręcamy zacisk.
FINISH
Pozdrawiam i życzę miłej pracy
Ostatnio zmieniony pn gru 13, 2010 20:53 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Michał_1977, Za całokształt tylko 4 bo ten tłoczek w zacisku to zgroza że tak zostawiłeś Tak rozumiem brak czasu cię do tego zmusiłMichał_1977 pisze:Z racji tego,że nie spotkałem jeszcze porady wymiany klocków i tarcz hamulcowych w MK4,zamieszczam poniżej foto poradę
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
W środku jest czyściutki,a w zatoczeniu na uszczelkę i z wierzchu,nie ma sensu czyścić,bo i tak woda z solą swoje zrobiRafał 21 pisze:tłoczek w zacisku to zgroza że tak zostawiłeś
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Nowymi śrubami, które są z klockami, przykręcamy zacisk do jarzma.Michał_1977 pisze:Jarzma przykręcamy nowymi śrubami,które powinny być dołączone do klocków w opakowaniu.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Nom,nastąpił błąd w druku...zozol pisze:Nowymi śrubami, które są z klockami, przykręcamy zacisk do jarzma.
Już poprawiam
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Tylko z jednym się nie zgodzę nie smaruje się prowadnic zacisków z jednego powodu , w środku mamy tulejki teflonowe jak posmarujemy smarem dostanie się piach teflon się wyrabia i brud się dostaje w ostateczności zapiecze się prowadnica .
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michał_1977
- _
- Posty: 14220
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
grandi, tulejki teflonowe jeśli takowe występują (nie w każdym aucie są),są wymienne,a na samo regulatorach po to są mieszki gumowe,żeby piasek nie dostawał się
Poza tym,jak piasek dostanie się,to nawet niesmarowany samo regulator zatrze się
Poza tym,jak piasek dostanie się,to nawet niesmarowany samo regulator zatrze się
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
W golfie IV nie ma tulejek teflonowych tak że smar jest jak najbardziej na miejscu.Michał_1977 a kiedy wymienisz osłonę tarczy bo trochę skorodowała
- slawko333
- Forum Master
- Posty: 1539
- Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
- Lokalizacja: leżajsk
- Kontakt:
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
w golfie 3 jak i 4 na tylnim jarzmie sa prowadnice ktore powinno sie posmarowac, ostatnio kupowalem nowe prowadnice Michal zreszta tez , w zestawie z prowadnicami byly oslony gumowe jak i smar, wiec jak najbardziej jest wskazane pozmarowac prowadnice, swietna foto porada, jednak irytuje mnie ciagle jedna rzecz, niemoge nigdzie tego znalesc, klocki hamulcowe na tył sa w 3 i 4 takie same, jednak do 4 podchodza te blaszki ślizgowe, a w mk3 ? przy kupnie klockow sprzedawca sprzedal mi te blaszki, jakos je wcisnalem razem z klockami, brat do mnie dzis dzwonil ze na nierownosciach slychac jakby klocki stukaly, na rownej nawierzchni nic, etka w mk4 pokazuje te blaszki w mk3 niema ich
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
w mk3 są te blaszki, musialy Ci wypaść z powodu złego montażu, co do prowadnikow zacisków to jest gdzieś tutaj mój post
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
Bardzo przydatna rzecz, właśnie u siebie zabieram się za wymianę zestawu na ATE.
Mam tylko taki problem, że mam pourywane śrubki mocujące tarczę w piaście i muszę coś z tym zrobić więc będę miał więcej zabawy.
Mam tylko taki problem, że mam pourywane śrubki mocujące tarczę w piaście i muszę coś z tym zrobić więc będę miał więcej zabawy.
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
JacekB, co za problem ???może ich nie być wcale sa bo są nie ma nic strasznego Tarcze trzymają śruby od kola i to jest ważneJacekB pisze: że mam pourywane śrubki mocujące tarczę w piaście
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
No jasna sprawa, ale lubię mieć w aucie wszystko tak jak "książka pisze".
W moim aucie były zapieczone i skorodowane jarzma a raczej te prowadnice że po wyczyszczeniu, smarowaniu i próbie ruszenia ich ukręciłem jedną sztukę.
Nic dziwnego bo w aucie (2000r) są nadal fabryczne klocki, tarcze, filtry paliwa, pyłkowy, powietrza, drążki kierownicze z końcówkami, radio oraz wszystko co się powinno wymieniać prócz opon i filtra oleju. Kupiłem 2 sztuki bo z drugiej strony będzie to samo na pewno, po 100zł za sztukę dałem, producent TRW/LUCAS więc serwisowe części, jechałem po nie specjalnie wczoraj z 90km i efektem tego dostałem jeszcze rachunek od Pana z pobocza...
Życie studenta jest ciężkie...
W moim aucie były zapieczone i skorodowane jarzma a raczej te prowadnice że po wyczyszczeniu, smarowaniu i próbie ruszenia ich ukręciłem jedną sztukę.
Nic dziwnego bo w aucie (2000r) są nadal fabryczne klocki, tarcze, filtry paliwa, pyłkowy, powietrza, drążki kierownicze z końcówkami, radio oraz wszystko co się powinno wymieniać prócz opon i filtra oleju. Kupiłem 2 sztuki bo z drugiej strony będzie to samo na pewno, po 100zł za sztukę dałem, producent TRW/LUCAS więc serwisowe części, jechałem po nie specjalnie wczoraj z 90km i efektem tego dostałem jeszcze rachunek od Pana z pobocza...
Życie studenta jest ciężkie...
Wymiana klocków i tarcz hamulcowych-foto porada
JacekB, a to zmienia całkiem postać .Ja miałem namyśli tą małą śrubkę m6x12 co trzyma tarcze ona jest zbędna .Ale jak ma być to koszt 1,60 ostatnio kupowałem .JacekB pisze:W moim aucie były zapieczone i skorodowane jarzma a raczej te prowadnice że po wyczyszczeniu, smarowaniu i próbie ruszenia ich ukręciłem jedną sztukę
Nie no JacekB, nie wierzę ! tyle lat na filtrach ??? to ten silnik może być nie za bardzo z kondycjąJacekB pisze:filtry paliwa, pyłkowy, powietrza,
Zawsze może być Ciut Ciut więcej!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości