Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » wt maja 17, 2011 16:04

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Vw golfa II z silnikiem 1V. Niestety borykam się z problemem wysokiego spalania, wynosi ono około 8l/100 niezależnie od stylu jazdy. Ogólnie jeżdżę spokojnie i płynnie, nie piłuję silnika gdy jest zimny. Auto nie kopci( czasami na zimno puści białego dymka jakby był niedogrzany), oraz puści czarnego dymka przypuszczaniu pedału gazu z wysokich obrotów. Ostatnio w ramach rozpaczy zmniejszyłem dawkę paliwa (o około 1/3 może 1/2 obrotu, ale spalanie się nie zmniejszyło, spadła tylko dynamika i v. max. Dodam że posiadam seryjną pompę z silnika 1V. Filtr powietrza nie jest jakoś specjalnie brudny (tylko szary od strony wlotu powietrza do filtra. pompa nie cieknie, węże przelewowe wymienione. Turbo raczej pompuje gdyż po zdjęciu węża z kolektora czuć było że turbo pompuje, dodam że turbo to k14.



Awatar użytkownika
Sebus_500
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: ndz paź 31, 2010 11:41

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Sebus_500 » wt maja 17, 2011 22:39

Witam
Sprawdź najpierw hamulce czy się nie blokują gdzieś,może masz zacięte prowadnice,tłoczki cylinderki :kac: itp.,druga sprawą do sprawdzenia jest termostat być może jest ciągle otwarty lub przycięty w jednej pozycji i silnik poprzez tą jest niedogrzany przez co spala więcej paliwa niż trzeba :hmm: , a te turbo byłoby najlepiej gbybyś je sprawdził wskaźnikiem boost to chwila roboty zamontować taki wskaźnik a satysfakcja wielka :bajer: i dzięki też pomału może też zaczniesz stroić swego 1V(tylko pamiętaj żeby najpierw wywalić kata bo to zamulacz jest :chytry: )>Prawidłowe ciśnienie jakie powinna dawać twoja suszara jest gdzieś tak 0,7-0,8 bar (oczywiście jeśli jest zdrowa i silnik nie był jeszcze modzony)



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14297
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Michał_1977 » wt maja 17, 2011 22:50

Wytnij kata.Dynamika wzrośnie i spalanie spadnie.
O przebieg nie pytam,ale zapewne jest spory i to może być przyczyną,że trzeba mocniej operować pedałem gazu,bo kat zawalony sadzą prawie na max :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr maja 18, 2011 00:00

Kat chyba obecnie za bardzo nie przeszkadza bo ostatnio będąc na kanale zauważyłem że między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest dziura i spaliny tamtędy wylatują. Obecnie auto stoi w garażu :rozpacz: z powodu za wysokiego spalania i w oczekiwaniu na nowy tłumik.



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr maja 18, 2011 00:02

malyktos pisze:Kat chyba obecnie za bardzo nie przeszkadza bo ostatnio będąc na kanale zauważyłem że między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest dziura i spaliny tamtędy wylatują. Obecnie auto stoi w garażu :rozpacz: z powodu za wysokiego spalania i w oczekiwaniu na nowy tłumik.
A co do przebiegu to na blacie ma niecałe 290 tys. więc w realu pewnie ze 400 tys jak wszystkie auta z tych lat :okej:
Oglądając auto zauważyłem tylkoże turbo ma jeszcze oryginał i sprzęgło chyba tez bo na śrubach od skrzyni jest jeszcze żółta farba.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14297
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Michał_1977 » śr maja 18, 2011 00:20

Dziurę uszczelnij,a kata wytnij :chytry:
Nawet jeśli masz tylko 290tysi,to i tak za dużo jak na tego liliputa :bajer:
Ja wyciąłem przy przebiegu ok.200tysi i w 60% był zapchany na amen...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr maja 18, 2011 00:36

Proponujecie zostawić pustą puszkę czy zamiast puszki założyć rurę? szukałem dzisiaj w przydomowej rupieciarni ale te rurki które znalazłem są z lekka za ciężkie



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14297
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Michał_1977 » śr maja 18, 2011 08:37

Wstaw rurkę,a kata sprzedaj w całości.
Nie patrz na trochę większą wagę,tylko na to,żeby średnica wewnętrzna nie była mniejsza od ori :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr maja 18, 2011 10:56

Średnica mojej rurki jest ok. tylko że to rurka od centralnego ogrzewania, więc ma naprawdę grube ścianki i jest trochę ciężka. Bałem się o wieszaki tłumika, ale skoro tak mówicie to w najbliższym czasie postaram się to zrobić.



Mumin90
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
Kontakt:

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Mumin90 » śr maja 18, 2011 21:01

malyktos jak coś to mam cały kompletny wydech od mk2 TD silnik JR czyli bez kata
końcowy tłumik był kupiony nowy i 1 rura od turbiny też nowa a środkowy tłumik oryginalny w b.dobrym stanie jak coś to moge oddać tanio jak coś to pisza na pw



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » śr maja 18, 2011 23:53

Termostat raczej jest sprawny gdyż auto przed zmniejszeniem dawki rozgrzewało się na tyle że termometr wskazywał nawet przedostatnią kreskę, i czasami włączał się wentylator gdyż chłodnica była gorąca.Lecz teraz po zmniejszeniu dawki paliwa samochód ma mały problem z nagrzaneim się gdyż wskaźnik temperatury nie stanie nawet pionowo. Panowie a tak nawiasem mówiąc to ile paliwa wskazuje ta rezerwa na wskaźniku paliwa, czy dobrze mylę że około 5 litrów?



malyktos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: wt maja 17, 2011 14:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: malyktos » ndz maja 22, 2011 10:40

Wydaje mi się że powodem jest jednak tak jak sugerowaliście stale otwarty termostaty bo gdy dzisiaj rano w garażu przy zimnym silniku nacisnąłem wąż przy chłodnicy to w zbiorniczku wyrównawczym słychać było bulgotanie.



Greenpower
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw cze 11, 2009 21:02
Lokalizacja: Łódź

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: Greenpower » czw maja 26, 2011 15:41

mam ten sam problem ze spalaniem w moim 1V. Kat wycięty. Termos dobry :)



Awatar użytkownika
trepek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: ndz wrz 06, 2009 21:58
Lokalizacja: Osiek k/Olkusz
Kontakt:

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km

Post autor: trepek » czw maja 26, 2011 19:04

Sprawdź wtryski i kąt wtrysku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości