Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Witam, od niedawna jestem posiadaczem Vw golfa II z silnikiem 1V. Niestety borykam się z problemem wysokiego spalania, wynosi ono około 8l/100 niezależnie od stylu jazdy. Ogólnie jeżdżę spokojnie i płynnie, nie piłuję silnika gdy jest zimny. Auto nie kopci( czasami na zimno puści białego dymka jakby był niedogrzany), oraz puści czarnego dymka przypuszczaniu pedału gazu z wysokich obrotów. Ostatnio w ramach rozpaczy zmniejszyłem dawkę paliwa (o około 1/3 może 1/2 obrotu, ale spalanie się nie zmniejszyło, spadła tylko dynamika i v. max. Dodam że posiadam seryjną pompę z silnika 1V. Filtr powietrza nie jest jakoś specjalnie brudny (tylko szary od strony wlotu powietrza do filtra. pompa nie cieknie, węże przelewowe wymienione. Turbo raczej pompuje gdyż po zdjęciu węża z kolektora czuć było że turbo pompuje, dodam że turbo to k14.
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Witam
Sprawdź najpierw hamulce czy się nie blokują gdzieś,może masz zacięte prowadnice,tłoczki cylinderki
itp.,druga sprawą do sprawdzenia jest termostat być może jest ciągle otwarty lub przycięty w jednej pozycji i silnik poprzez tą jest niedogrzany przez co spala więcej paliwa niż trzeba
, a te turbo byłoby najlepiej gbybyś je sprawdził wskaźnikiem boost to chwila roboty zamontować taki wskaźnik a satysfakcja wielka
i dzięki też pomału może też zaczniesz stroić swego 1V(tylko pamiętaj żeby najpierw wywalić kata bo to zamulacz jest
)>Prawidłowe ciśnienie jakie powinna dawać twoja suszara jest gdzieś tak 0,7-0,8 bar (oczywiście jeśli jest zdrowa i silnik nie był jeszcze modzony)
Sprawdź najpierw hamulce czy się nie blokują gdzieś,może masz zacięte prowadnice,tłoczki cylinderki




- Michał_1977
- _
- Posty: 14297
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Wytnij kata.Dynamika wzrośnie i spalanie spadnie.
O przebieg nie pytam,ale zapewne jest spory i to może być przyczyną,że trzeba mocniej operować pedałem gazu,bo kat zawalony sadzą prawie na max
O przebieg nie pytam,ale zapewne jest spory i to może być przyczyną,że trzeba mocniej operować pedałem gazu,bo kat zawalony sadzą prawie na max

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Kat chyba obecnie za bardzo nie przeszkadza bo ostatnio będąc na kanale zauważyłem że między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest dziura i spaliny tamtędy wylatują. Obecnie auto stoi w garażu
z powodu za wysokiego spalania i w oczekiwaniu na nowy tłumik.

Re: Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
A co do przebiegu to na blacie ma niecałe 290 tys. więc w realu pewnie ze 400 tys jak wszystkie auta z tych latmalyktos pisze:Kat chyba obecnie za bardzo nie przeszkadza bo ostatnio będąc na kanale zauważyłem że między kolektorem wydechowym a katalizatorem jest dziura i spaliny tamtędy wylatują. Obecnie auto stoi w garażuz powodu za wysokiego spalania i w oczekiwaniu na nowy tłumik.

Oglądając auto zauważyłem tylkoże turbo ma jeszcze oryginał i sprzęgło chyba tez bo na śrubach od skrzyni jest jeszcze żółta farba.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14297
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Dziurę uszczelnij,a kata wytnij
Nawet jeśli masz tylko 290tysi,to i tak za dużo jak na tego liliputa
Ja wyciąłem przy przebiegu ok.200tysi i w 60% był zapchany na amen...

Nawet jeśli masz tylko 290tysi,to i tak za dużo jak na tego liliputa

Ja wyciąłem przy przebiegu ok.200tysi i w 60% był zapchany na amen...
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Proponujecie zostawić pustą puszkę czy zamiast puszki założyć rurę? szukałem dzisiaj w przydomowej rupieciarni ale te rurki które znalazłem są z lekka za ciężkie
- Michał_1977
- _
- Posty: 14297
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Wstaw rurkę,a kata sprzedaj w całości.
Nie patrz na trochę większą wagę,tylko na to,żeby średnica wewnętrzna nie była mniejsza od ori
Nie patrz na trochę większą wagę,tylko na to,żeby średnica wewnętrzna nie była mniejsza od ori

Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Średnica mojej rurki jest ok. tylko że to rurka od centralnego ogrzewania, więc ma naprawdę grube ścianki i jest trochę ciężka. Bałem się o wieszaki tłumika, ale skoro tak mówicie to w najbliższym czasie postaram się to zrobić.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: śr lis 04, 2009 20:20
- Lokalizacja: WPU,WL Murowannka
- Kontakt:
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
malyktos jak coś to mam cały kompletny wydech od mk2 TD silnik JR czyli bez kata
końcowy tłumik był kupiony nowy i 1 rura od turbiny też nowa a środkowy tłumik oryginalny w b.dobrym stanie jak coś to moge oddać tanio jak coś to pisza na pw
końcowy tłumik był kupiony nowy i 1 rura od turbiny też nowa a środkowy tłumik oryginalny w b.dobrym stanie jak coś to moge oddać tanio jak coś to pisza na pw
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Termostat raczej jest sprawny gdyż auto przed zmniejszeniem dawki rozgrzewało się na tyle że termometr wskazywał nawet przedostatnią kreskę, i czasami włączał się wentylator gdyż chłodnica była gorąca.Lecz teraz po zmniejszeniu dawki paliwa samochód ma mały problem z nagrzaneim się gdyż wskaźnik temperatury nie stanie nawet pionowo. Panowie a tak nawiasem mówiąc to ile paliwa wskazuje ta rezerwa na wskaźniku paliwa, czy dobrze mylę że około 5 litrów?
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
Wydaje mi się że powodem jest jednak tak jak sugerowaliście stale otwarty termostaty bo gdy dzisiaj rano w garażu przy zimnym silniku nacisnąłem wąż przy chłodnicy to w zbiorniczku wyrównawczym słychać było bulgotanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: czw cze 11, 2009 21:02
- Lokalizacja: Łódź
Silnik 1V spalanie rzędu 8-9 l/100km
mam ten sam problem ze spalaniem w moim 1V. Kat wycięty. Termos dobry 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości