MODEL: Seat Leon 1M
Wersja: Top Sport + pełen pakiet zimowy
Produkcja Czerwiec 2003
SILNIK: 1.9 tdi arl
MOC: 150km w serii wg katalogu, po zmierzeniu serii 160km
MOC po samym programie: 190km
MOC na hybrydzie gt2256/gt2260: 245km
AKTUALNA MOC na GTB2260:
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MODY POD MASKA: Turbo GTB2260+, kolektor "baran", pompowtryski XXX, wydech i DP 3", usunięty przepływomierz i egr, map sensor 4bar, short shifter R32, oil catch tank, przekodowane ESP, ostry wałek,zestaw sportowego sprzęgła, itd...
ZAWIESZENIE: SPAX krypton II gen ( reg wysokość -35 do -65, 32 nastawy twardości ), stabilizator S3, rozpórki przednie i tylne,
UKLAD HAMULCOWY: 312mm przód i 256mm tył z Leona Cupra
KOLA: Lato BBS CH 19", zima Keskin KT2 CUP 17"
NADWOZIE: Lakier czarna perła LC9Z, dokładka zderzaka cupra, tylna wycieraczka fabia
WNETRZE: Skóra + alkantara, obszyta kierownica, gałka zmiany biegów s3, zegary w słupku, podstopnica i pedały od audi tt,
AUDIO: 8 głośników, tuba, wzmacniacz
Oto co pokazała hamownia po wycięciu kata i samym wirusie u Evo (20.01.2011):
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/522/23eb75e25976cb98m.jpg)
Rezultat kolejnych modyfikacji ( turbo hybryda ) przeprowadzonych przez Evolution http://www.evolutionmotorsport.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; (19.06.2011)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/911/5420d33f71521219m.jpg)
Wyposażenie:
Seryjny pakiet Top Sport ( ospojlerowanie, mocniejsze hamulce 288mm przód, twardsze i niższe zawieszenie, felgi 17" na oponach 225/45, sportowe fotele, wszędzie skóra )
Elektrycznie sterowane, podgrzewane i chowane lusterka
Lusterko środkowe fotochromatyczne
Elektryczne sterowane szyby
4 poduszki powietrzne
Audio seat CD 8 głosników
ESP, ABS, TCS
Climatronik
Komputer
Elektrycznie sterowane i podgrzewane przednie fotele
Czarna skóra + szara Alcantara
Spryskiwacze reflektorów
Tempomat
Czujnik deszczu
Xenon
Centralny zamek z domykaniem szyb
Brak grzybków w drzwiach
Kierownica z regulacją w 2 płaszczyznach
Gniazdko zapalniczki w bagażniku
Kieszenie w oparciach przednich siedzeń
Skórzany podłokietnik
Pierwsze modyfikacje:
Kupiony jako czysta seria, sprowadzony z Francji. Zaczęło się niewinnie, wpierwszej kolejności (można powiedzieć następnego dnia po zakupie czyli 15.10.2010) wyciąłem kata i dałem auto do Evo na wymianę rozrządu, filtrów i oleju. Przy okazji zostały wymienione elementy altka. Następnie doszła tylnia wycieraczka od fabii, wzmacniacz i tuba. W zimie Evo napisał wirusa, a jak się trochę ociepliło dodałem dokładkę przedniego zderzaka od Cupry i zaślepki spryskiwaczy bo niestety ich brakowało. Bardzo dobrym pomysłem okazała się metalowa osłona pod silnik i miskę - już parę razy uratowała mi tyłek.
Plany i realizacje:
-dokładka zderzaka od cupry <<= 05.05.2011 DONE
-obszycie kierownicy <<= 05.09.2011 DONE
-gałka z mieszkiem od s-lina <<= 15.06.2011 DONE
-nowe dywaniki <<= 05.09.2011 DONE
-rozpórka górna i tylna ( dolna juz jest połączona z osłona silnika ) <<= 25.05.2012 DONE
-short shifter od r32* ( aso-vag.pl numer części 1J0711051M ) <<= 10.11.2011 DONE
-podstopnica od r32 lub tt i nakładki na pedały <<= 15.06.2011 DONE
-elementy wnętrza oklejone 3m Carbon ***
-turbo hybryda, kolektor rurowy, tłumik przelotowy, wydech 2,75", końcówka od Kalińskiego xxl <<= 23.05.2011 DONE
-ruszony wałek/egr/przeplywka itd... <<= 23.05.2011 DONE
-turbo gtb2260, nowy wydech 3", nowy kolektor, końcówka od Kalińskiego xxl <<= 25.05.2012 DONE
-nowe pompowtryski wydajniejsze od AL, ostry wałek, sprzeglo sachs performance na jednomasie<<= 25.05.2012 DONE
-gwint SPAX ( regulacja wysokości i twardości ) * <<= 15.07.2011 DONE
-wymiana elementów zawieszenia na nowe/lepsze w tym drążek stabilizatora od s3 <<= 15.07.2011 DONE
-felgi Ronal 18" CUPRA R ( nowe sprowadzone z aso w niemczech ) <<= 02.06.2011 DONE sprzedane
-felgi BBS CH 19" <<= 25.05.2012 DONE
-opony Yokohama AVS Sport i Goodyear GSD3 F1 225/40/18<<= 02.06.2011 DONE
-opony Federal 595Rs-R 225/40/18 <<= 10.04.2012 DONE
-opony Yokohama Advan Neova AD08 i Bridgestone Potenza RE050A w rozmiarze 225/35/19 <<= 25.05.2012 DONE
-swap hamulcy na 312 przód i 256 tył<<= 05.04.2012 DONE
-stalowy oplot przewodów hamulcowych ( dobry płyn ) <<= 05.04.2012 DONE
-przyciemnianie wszystkich szyb *
-porting głowicy *
-powiekszenie rury dolotu <<= REALIZOWANE
-OCT <<= 15.10.2011 DONE
-dopieszczenie lakieru kosmetykami z gornej półki <<= DONE
-felgi na zime Keskin KT2 CUP 17", opona zimowa 225 45, na przodzie felga 8" na tyle 9" i lekki naciąg <<= 15.11.2011 DONE
* -najblizsze plany
** -moze 2012
***-dalekie plany
ETAP I
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/721/da47edd3fd7a55c3.jpg)
ETAP II
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1211/173f6969f5225f93.jpg)
Zdjęcia po kupnie
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/820/85e9fe9cdc16b7f5m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/868/7a0e76c810358b27m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/867/919d3228f32c0c48m.jpg)
Auto przeszło również zabiegi polerskie (demontaż klamek itd. a potem rożne papiery ścierne i pasty):
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/747/2be34eb25fc67d56m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/705/3eea9d6e90d4ca29m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/735/aa4513f02ab61e89m.jpg)
Następnym krokiem było zrobienie słupka pod zegarki ( boost, egt, temp oliwy ). Zajęło mi to trochę czasu, a efekt końcowy wygląda tak:
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/708/dffa7b3e09ad83cbm.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/698/25b216677e53c920m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/708/57d8f7004cb7e376m.jpg)
Podziękowania dla Evo za pomoc w podłączeniu!!
FOTOGALERIA
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/969/eb09f3afc03d3bc2m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1089/96b4f67c49ad472dm.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/981/5faeec643c40445dm.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/802/68878081304d9fbem.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/988/cc3cb3e1c8f78cf8m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/978/cae0e377ea187f69m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1094/31884e72f97e4106m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1122/fe544a3260f260b9m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1089/3bd3ef989d64d98am.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1094/747aeb12a12da7dfm.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1094/7499f17371b212e6m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1176/84bcf15f97587cd6m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1202/fc2f1c6f625b29eam.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1201/c0329345480a2e53m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1175/9403570f4bd5dc60m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1199/9b633399d62b2bacm.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/1165/727ccbe39a42fb15m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1189/ff73d6dc9ac88c35m.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1199/7c07a47b98b86746m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/1155/9369f4aa2236cfb5m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/1231/d9f8ce350d6c6769m.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/750/7bb540b7e87bc3d9m.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/759/ce9a38e134cae8f2m.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/936/7e90347e864943e6m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/882/dc3382f425952239m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/929/6413ee669d0c0a4em.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1090/8db1d2c735015626m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1021/a5a6f3255759d160m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1157/55430185fd0f824am.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1166/50dceeab752009c2m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1128/44fc58ad0f8e4af2m.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1176/84bcf15f97587cd6m.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1166/d736e1b5c7851ba0m.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/1166/02c0ac60da056e3bm.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1140/3bdde6843dc71ca7m.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/1024/aa68ed60f00ce0f3m.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/1203/4ae21098941f8c96m.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/1175/b14bc2282998a0e6m.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1205/ba9f06d5e796f04dm.jpg)