Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » pt maja 13, 2011 08:42

Tomall

no właśnie moje jest używane :P
myślałem że tak dobrze wygląda i że niewielkim kosztem można je doprowadzić do stanu idealnego.

Jak będę miał chwilę wolnego, włożę tą sprężarkę do auta i zobaczę.
Na pewno będzie puszczało olej.

Dam do regeneracji t-2 ale do komprex'u bo będzie połowę taniej.
Chyba że się trafi jakaś zdrowa t-2

chcę się zapytać jeszcze w motoremo ile by kosztowała GT50 taka zwykła jak w katalogu garretta na WG. taka bez przeznaczenia do konkretnego modelu auta.


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » sob maja 14, 2011 01:49

A widzisz, mówiłem, że turbo padło ;)

Powodu do zmartwienia nie masz - wymiana jest prosta, a sprężarka wiele nie kosztuje. Najlepiej znaleźć samochód na części, bo to znak, że niedawno jeździł, zapewnić sobie możliwość zwrotu i sprawdzić turbo manometrem.

Ja osobiście mam zamontowanego garretta T3 i pompę 11mm i nie narzekam na przyspieszenie, a poza tym auto jest w miarę bezawaryjne. Nie chce mi się rzeźbić, pozatym tubo z dużym lagiem obniża spalanie, kiedy jeździsz powoli.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: BENITO » ndz maja 15, 2011 11:05

t0mal, tu bym się nie zgodził, z doświadczenia wiem że jak podkręciłem T2 i dawkę to spalanie spadło. Ponieważ silnik lepiej wykorzystywał podawane mu paliwo. Na serii SB palił mi 5,5-6l po podkręceniu motoru i lekkim udrożnieniu wydechu spalanie spadało 5,2-5,5


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » ndz maja 15, 2011 11:09

A mój pali 15/100 :)



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 15, 2011 11:26

TOmal

wszystkie są używane, tyle że to co mam w aucie, to go jeszcze nie rozbierałem.
Chce to co pokazałem na zdjęciach wrzucić do auta, seryjną pompę i sprawdzić jak to będzie fungować.
Nie chcę pakować 1000 w to turbo.

Wolę odłożyć na 1,9 tdi i za 1000 mam o wiele lepszą dmuchawę do tamtego silnika ;)

W wolnej chwili zacznę przekładkę i zobaczymy co z tego wyjdzie

Pozdro


Somewhere in Nowhere

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » ndz maja 15, 2011 12:45

BENITO pisze:t0mal, tu bym się nie zgodził, z doświadczenia wiem że jak podkręciłem T2 i dawkę to spalanie spadło.

t0mal, dobrze mówi: jak zmniejszych opory przepływu w wydechu a największe są na szczelinie spalinowej w turbinie to spalanie spadnie jak podniesiesz dawkę wtedy żadziej redukujesz co też isę przekłada na zmniejszone spalanie.


a spróbuj stałą w trasie trzymać w okolicach 130-150km/h na T2 i na T3 bedziesz wiedział o czym mowa



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: BENITO » ndz maja 15, 2011 15:13

arwam, poza autostradą oraz w nocy w moim rejonie jest to niewykonalne. A i na autostradzie są problemy i żeby nie było nieporozumień mówię o zagęszczeniu ruchu. Zastanawiam się swoją drogą czy jest sens pakowania turbiny T3 do AAZ, który ma pompę dół seria + góra od SB i jakiś tam gov mod, czy może lepiej zacząć od wtrysków, obecnie mam T2 je jeździ to dość przyzwoicie jak na 1250kg masy własnej.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 15, 2011 16:07

Arek jest zwolennikiem dużych :D
i z tego co widzę zawsze pisze że T-3 jest lepsze :P


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » ndz maja 15, 2011 18:05

BENITO, Musisz dopracować samochód,forumowicz z takim stażem powinien mieć 140 na trzecim biegu :)

superkasztan, T3 to dobra sprężarka, bo jest tania, łatwa do założenia, a jednocześnie pozwala osiągnąć więcej mocy niż K14 i T2 łagodniej obchodząc się z napędem.



slane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 09, 2011 01:48
Lokalizacja: Zgierz

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: slane » ndz maja 15, 2011 19:48

akurat w przypadku turbinek do diesli też jestem zdania, że k24 i t3 lepsze niż małe dmuchawki :), jakby miały benzyniaka dmuchać to będą nawet ok, ale przy kręceniu diesla szybko tracą przez to że są mniejsze



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 15, 2011 19:50

No tak,
tylko wydaje mi się
że ta sprężarka ma wydajność na wyższych obrotach
a 1,6 nie lubi tych górnych obrotów, bo się grzeje.
Wydaje mi się że lepiej mieć to mniejsze turbo
i mieć lepsze przyśpieszenie,
bo na trasie to stała prędkość lepiej gdy nie przekracza 140 km/h
inaczej silnik może się grzać
a po mieście, prędkości do 80 km/h i przyśpieszenie od samego dołu :)
bo na autostradę to 1,6 się nie nadaje na wyścigi :)


Somewhere in Nowhere

slane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn maja 09, 2011 01:48
Lokalizacja: Zgierz

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: slane » ndz maja 15, 2011 20:30

duża dmuchawka mniej nagrzeje to powietrze które dmuchnie więc temp silnika też mniejsza ;), i silniki mniej się grzeją jak dostarczy im się odpowiednią dawkę paliwa oraz zadba o dobry termostat i drożną chłodnicę, wiem po sobie ;P (wymiana termostatu, nowa chłodnica, nowa pompa wody, włącznik wiatraka chyba na 97stopni) i za dużo roboty nie ma ;), w korku muszę stać z 15min w jednym miejscu żeby się włączył, a przy jeździe temp jest utrzymywana w granicy 90-95stopni :) turbo k24



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: BENITO » ndz maja 15, 2011 20:49

superkasztan, z racji budowy 1.6 bardziej lubi wysokie obroty niż 1.9, poza tym 1.9 wydziela dużo więcej ciepła niż 1.6. Miałem mk2 SB a teraz mam AAZ w passacie i w obu autach wymieniałem chodnice.

Różnica w odporności na przegrzanie w dużej mierze tkwi w głowicy która w 1.9 jest solidniejsza.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 15, 2011 23:19

Wiem

o tym właśnie myślę
fakt, duże turbo się tak nie nagrzeje
ale mi chodzi o szybkie ciśnienie :)
a głowica jest do bani, niestety możesz mieć chłodnice dwie a i tak jej nie wychłodzisz jak dostaje silnik w palnik.

Tzn jak się jeździ spokojnie, to nie ma problemu :)

Ja mam nową chłodnicę z td, termostat whaler, nowa pompa wody, termo swich na 78 st. i się w korku nie grzeje.
Ale jak mu otworze to bardzo szybko wskazówka przegina się w prawo


Somewhere in Nowhere

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości