A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Zwierzu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 08, 2010 12:02
Lokalizacja: Trzebinia - Chrzanów

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Zwierzu25 » ndz kwie 10, 2011 22:44

Witam
Jako ze jestem tu nowy chciałem się przywitać..
Jest to mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumiałość..
o swoim problemie pisałem już na forum Audi ale ze tam nic się nie dzieje postanowiłem uderzyc tutaj =)

oto link to opisywanewgo przezemnie problemu.. z góry dzięki

http://www.a6klub.pl/-all-a6-c4-19-90km ... t33746.htm" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: italiano_83 » ndz kwie 10, 2011 23:23

Po pierwsze to : jak tuner po stwierdzeniu, że auto jest niesprawne mógł się podjąć jego dalszej modyfikacji :blush: To jest dla mnie nie pojęte, to auto nie trzymało serii, jak ktoś mógł się podjąć modyfikacji niesprawnego auta :bajer:
Patrząc na te logi widać, że wskazania przepływomierza są zaniżone w całym zakresie obrotów, mimo tego, że turbosprężarka pompuje zadane ciśnienie doładowania.
Próbowałeś podmienić przepływomierz na inny ?


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

kasisi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr gru 30, 2009 13:01
Lokalizacja: PO w CNA z PWA

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: kasisi » ndz kwie 10, 2011 23:27

Przepływka umiera więc do wymiany.


ASZ+ 170ps 380nm

Zwierzu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 08, 2010 12:02
Lokalizacja: Trzebinia - Chrzanów

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Zwierzu25 » pn kwie 11, 2011 08:15

niestety jeszcze nie podmieniałem przepływki.. nie znam sie na logach i laikiem jestem wogóle w tym temacie poki co..
moglibyscie mi podpowiedziec gdzie to widac iż przepływka nie daje tyle ile ma miec zadane ? myslicie ze zawalony kolektor ssacy i popychacz tez moze byc owa przyczyną braku mocy ?



arwam

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: arwam » pn kwie 11, 2011 19:45

a sprawdził ktoś z was ciśnienie doładowania ( wskazania map sensora na unieruchomionym silniku i na wolnych obrotach? :satan:

ja już dwa razy się na takie przypadki natknąłem i auta trafiały do mnie po tym jak już w serwisie nad nimi ręce rozłożyli. bo przecież MAP sięz założenia nie psuje a jeśłi nie wyskakuje błąd "przerwa w obwodzie" lub "zwarcie" odnoście czujnika doładowania to nikt tam nie zagląda. najlepsze jest to że w pierwszym przypadku gość zostawił w ASO ponad 5000pln a auto jak nie chodziło tak po zrobieniu wszystkiego dalej nie jeździło :)
podesłał go do mnie kolega, Jego sąsiad mówiąc że zajmuję się starymi klekotami ale jak nie pomogę to i napewno nie zaszkodzę.
więc gość pomyślał spróbować nie zaszkodzi.
srpawdźcie to a jak tu jest w porządku to na dalszy ogień sprawdzić szczelność dolotu, przepływkę, wydech (kat), a na końcu turbo choć może do turba bym najpierw zajrzał bo to najszybciej można zrobić.
i jak będziecie sprawdzać czujnik ciśnienia dobrze by było mechanicznym manometrem się podpiąć i sprawdzać co się w dolocie dzieje.

i jeszcze sprawdźcie poprawnoć ustawienia rozrządu bo ostatnio po "Profesjonalistach" mi się trafił mrkerowy Kwiatek z przestawionym o ząb wałkiem rozrządu i o dwa pompą wtryskową.



Awatar użytkownika
Mongolski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn sty 03, 2011 11:46
Lokalizacja: Legnica

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Mongolski » czw kwie 14, 2011 11:18

i jak tam sie problem rozwinoł?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=376358" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi: KW/A8/S4

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: spawacz » czw kwie 14, 2011 18:10

to co arwan pisze to i ja moge potrwierdzic , ostanio robilem Sharana 130KM i tez mial taki blad sporadyyk , ale myysle zobacze jak doladowane czyta , i patrze to tu zonk czy na wolnych czy gaz w podlodze 2536mbar i juz wiedzialem co sie swieci, wymieniony i sharan hula jak wsciekly.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Zwierzu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 08, 2010 12:02
Lokalizacja: Trzebinia - Chrzanów

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Zwierzu25 » pt maja 13, 2011 11:56

Witam ponownie...
po krotce co zostało zrobione..
zakupiony ori przepływomierz Pierurga.. n75 Pierurga wymieniłem zaraz po kupnie C4..
Zaślepiony EGR..
Wycięty katalizator.. ( był drożny ) wspawana rura i przy okazji wymieniona złączka (była NOK) elastyczna (lekki rezonans w okolicy 2000RMP na 4 i 5 biegu nadal jest =( ) wydech i jego mocowanie jest OK
wymienione szklanki popychaczy na INA (kilka było wyklepanych)
wymieniony wałek rozrządu ( 3 krzywki były wytarte =/ )
powyższe 2 rzeczy jak i przepływa prawdopodobnie były przyczyną braku mocy..
wtryski które miałem zamontowane od użytkowania MuszkaD z allegro musiałem odesłać do ponownego sprawdzenia.. niby wszystko ok ale po dłuższym postoju auto ciężko paliło.. mechanik który robił mi pare rzeczy przy aucie poki co użyczył mi swoich starych 1Zowych wtrysków co bym mógł jezdzić i auto nie stało.. (zimne pali OK) stwierdził ze pompe mam sprawną bo paliwa daje odpowiednio.. dawka rozruchowa na 216 zwiększona i nic.. ciepły palił na dotyk.. z pompy nie cieknie.. narazie czekam na info odnośnie wtrysków.. i zastanawiam się też nad sensem zakładania pompy z AFNa czy cos da ? (z fasolkami.. moja jest gładka)
podobno pasuje P&P .. ma inna fale i podobno parę kucy moze być więcej.. zastanawiam sie też czy mając juz w aucie zamontowane 216 i ustawiona dawke na powiedzmy 3,5mg/skok będzie duża przepaść pomiędzy 216 z chipem.. ? w planach mam jeszcze zrobić wolną odme co by w dolocie było chłodniej w gorące dni.. to tyle poki co.. z góry dzięki za wszsytkie odpowiedzi.. pozdrawiam



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: tomek08 » sob maja 14, 2011 09:47

Witam, kolega w golfie IV zamiast 110KM maił 80KM, sprawdzane na hamowni u Goduli, też ręce rozkładali nie wiedząc co tam może być, stwierdzali przepływkę, ale jak kolega im powiedział, że przepływka jest nowa to takiego im gwoździa zabił, że nawet za hamownie nie skasowali. Jeździł z tym autem po różnych fachowcach i każdy go kasował twierdząc, "że co on chce, przecież dobrze chodzi". Miał już takie nerwy, że chciał sprzedawać golfa. Jednak przypomniało mi się jeszcze o jednym mechaniku, mówię jak on nie pomoże to wtedy możesz na serio pomyśleć o sprzedaży. Pojechał tam i też nie od razu, ale po podłączeniu Vaga i jeździe chyba z pół godziny okazało się, że nastawnik miał złe ustawienie. Po przestawieniu nastawnika autko tak jeździło jak powinno, a koszt tylko 50zł.
Także trza uważać na niby fachowców. Dziwię się również co za koleś robi program do nie sprawnego samochodu?
i zastanawiam się też nad sensem zakładania pompy z AFNa czy cos da ?
da, ale musisz wgrać mapy z AFNa, bo inaczej nie będziesz zadowolony, bo jak sam napisałeś ma inną falę i inne mapy wtrysku.
Pozdrawiam.


Tomek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: evolution » sob maja 14, 2011 22:00

Zwierzu25 pisze:niby wszystko ok ale po dłuższym postoju auto ciężko paliło
to jest czesty objaw na duzych wtryskach ze zwiekszonym cisnieniem( do seryjnego ecu cisnienie powinno zostac 190 bar, a nie 220 i auto lepiej pali na mniejszym cisnieniu i ciszej chodzi). bez korekty softu palic bedzie zawsze ciezko jak i korekcje beda dziwne.
co do virusa, bedzie duza przepasc miedzy seria z 216 a strojona


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zwierzu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 08, 2010 12:02
Lokalizacja: Trzebinia - Chrzanów

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Zwierzu25 » sob maja 14, 2011 22:30

czyli aby lepiej palił musowo trzeba jechać na strojenie ? =/ czy będzie duża przepaść pomiędzy 1Z z 216 i zwiększoną dawką na 3,5mg skok a 1Z z 216 + chip ? czy zmiana pompy z AFN da cokolwiek i czy warto ? i czy warto robić tą wolną odme czy też nie ? z góry dzięki za odp ;)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: evolution » sob maja 14, 2011 23:03

Zwierzu25 pisze:czyli aby lepiej palił musowo trzeba jechać na strojenie
tak jak wtryski maja wyzsze cisnienie
? =/ czy będzie duża przepaść pomiędzy 1Z z 216 i zwiększoną dawką na 3,5mg skok a 1Z z 216 + chip ? czy zmiana pompy z AFN da cokolwiek i czy warto ? i czy warto robić tą wolną odme czy też nie ? z góry dzięki za odp ;)
tak i tak oraz przydatna rzecz


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Zwierzu25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt paź 08, 2010 12:02
Lokalizacja: Trzebinia - Chrzanów

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Zwierzu25 » sob maja 14, 2011 23:14

a co gdyby ustawić je na 190/300 ? będzie palił zimny ? mam możliwość kupienia pompy z afna w cenie 500 PLN z założeniem ..warto ? =) korekcja softu może w późniejszej przyszłości.. =/
teraz mam dyelmat bo wtryski odesłałem do sprzedawcy do ponownego sprawdzenia.. nie wiem czy mam mu teraz dzwonić i poprosić o ustawienie je na 190/300 ? =/ będzie słabszy ? czy jakoś tak ? jakie to będzie miało skutki ? czy lepiej zostawic na 220..



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

A6 C4 1.9 90KM AKTUALNIE 68KM =( POMOCY

Post autor: Fucker » sob maja 14, 2011 23:19

evolution pisze:do seryjnego ecu cisnienie powinno zostac 190 bar, a nie 220 i auto lepiej pali na mniejszym cisnieniu i ciszej chodzi). bez korekty softu palic bedzie zawsze ciezko jak i korekcje beda dziwne.

Racja, ale nie zawsze .



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości