Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
synec
Forum Master
Forum Master
Posty: 1777
Rejestracja: pn mar 10, 2008 10:39
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: synec » ndz lip 04, 2010 19:46

hmm i ktoś może coś powiedzieć o skuteczności klimatyzowanego schowka z rurą w prawej kratce? bo dzisiaj wraz z Tomek gd, montowałem to i ciąg jego jest, no powiem szczerze, taki sobie. no ale nie wiem może podczas jazdy wytworzy się tam odpowiednia temperatura.
Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 19:47 przez synec, łącznie zmieniany 1 raz.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » ndz lip 04, 2010 20:22

zamknięta kratka pasażera + otwarty nawiew na schowek - po paru minutach jest solidnie zimno



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

Post autor: Tomek gd » ndz lip 04, 2010 20:42

niedawalo mi to spokoju i jak dojechalem do domu to zajzalem, okazalo sie ze waz sie zagial, przy montazu schowka, troche manewrowania i sie poprawilo :smoke:



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Re: Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: Kamel » czw lip 29, 2010 23:03

Gwoli uzupełnienia wrzucam fotki oryginalnego węża klimatyzowanego schowka (wąż z wersji GB, bo tylko taki numer znalazłem, ale to akurat lepiej, bo jest na nim wypustka i akurat z właściwej strony przy montażu w prawym tunelu nawiewu - czas oczekiwania aż w ASO ściągną z Niemiec do 10 dni, koszt ok. 30zł).
Wąż z zewnątrz jest karbowany, ale w środku jest gładki, a co za tym idzie nie mamy efektu "turbiny" :bigok:
Ja oczywiście pociągnąłem swój sposób montażu, tj. w tunelu prawej kratki nawiewu.
Musiałem trochę zwiększyć średnicę otworu i w tak spreparowany otwór wcisnąłem wąż, który zaskoczył na kołnierzu i fajnie, sztywno jest osadzony na tunelu :-)

A tu fotki:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
-=RAFAL=-
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 594
Rejestracja: wt wrz 01, 2009 00:23
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: -=RAFAL=- » sob paź 23, 2010 21:49

montował już ktoś ten wężyk w oryginalnym miejscu w rozdzielaczu powietrza (wystający dzióbek przy nagrzewnicy) bo mam pytanie czy on jest jakoś zaślepiony? czy da się do niego dostać "na macango" czy trzeba zdejmować cały kokpit?
bo jeśli otwór jest zaślepiony to nie ma szans tylko trzeba zwalać kokpit i wiercić dziurę.



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: thomas1919 » ndz paź 24, 2010 23:02

-=RAFAL=- pisze:montował już ktoś ten wężyk w oryginalnym miejscu w rozdzielaczu powietrza (wystający dzióbek przy nagrzewnicy) bo mam pytanie czy on jest jakoś zaślepiony? czy da się do niego dostać "na macango" czy trzeba zdejmować cały kokpit?
bo jeśli otwór jest zaślepiony to nie ma szans tylko trzeba zwalać kokpit i wiercić dziurę.
Trzeba ściągać kokpit i wiercić ale nie tam gdzie jest wspomniany przez Ciebie dzióbek tylko tam gdzie pokazuję żółta strzałka na pierwszym zdjęciu. Dokładnie tam jest miejsce przeznaczone na otwór i tam też było w nagrzewnicach od Passata B5.
Obrazek
Wężyk jest wciskany i ma wyżłobienie w do którego trzeba dopasować otwór. Wyżłobienie widać na zdjęciu nr 2 żółta, cienka przerywana linia.
Obrazek
Najlepiej zrobić otwór w jakimś plastiku i dopiero w obudowie nagrzewnicy żeby mieć pewność czy pasuję idealnie. Końcówka węża będąca w środku jest tak wyprofilowana żeby kierować część powietrza do wężyka i dalej do zaworka.



Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: thomas1919 » sob paź 30, 2010 00:42




Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: thomas1919 » pt maja 13, 2011 00:01

Dzisiaj zamontowałem klimatyzowany schowek tak jak było np. w passacie b5.

Po zdjęciu kokpitu niestety okazało się, że miejsce w którym była rurka w B5 jest zasłonięte przez podszybie. Wywierciłem dziurę frezem do drewna nr 20 jak na zdjęciu. Patrząc od środka nagrzewnicy dziura jest przed klapką od regulacji temp. a za chłodniczką czyli ok (uwaga na szybę przy wierceniu). Po wywierceniu odkurzyłem w środku nagrzewnicy plastikowe wióry, nakładając na końcówkę odkurzacza kawałem węza ogrodowego. Montaż jest prosty, wąż od zaworka wchodzi ciasno dzięki czemu dobrze trzyma. Jest jedynie trochę mało miejsca na dłoń przy montażu bo z jednej strony podszybie a z drugiej metalowa rura. Złożenie kokpitu też ok 40min. Po montażu test:) Jestem zadowolony bo wodę, która leżała w samochodzie w dzień o temp 25 st. schłodziło w schowku po ok 20min jazdy - rewelacja!
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lip 18, 2011 07:00 przez thomas1919, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5942
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: grg474 » sob maja 14, 2011 22:26

mała uwag abo jestem akurat po montażu - przed wykonaniem otworu polecam odkręcić kierownice powietrza żeby móc sprawdzić dokąd sięga klapa zamykająca od ciepłego powietrza bo latem ok a zimą będzie wam zimno bo będzie wam blokować zamkniecie klapki
tu daję fotki jak wygląda klapka - można sprawdzić jej prace włączając cimatronic i dodając ciepła
Obrazek

tu jest minimum gdzie można zrobić otwór
Obrazek

a tak wygląda otwór i obok część rurki o którą może zawadzać klapka - jak widać otwór musi być jak najdalej - dlatego musiałem wyciąć kawałek wręgi
Obrazek


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re:

Post autor: JacekB » ndz lip 17, 2011 20:52

thomas1919 pisze: forumowicz Greg zauważył, że w obudowie nagrzewnicy-klimy od MK4 w tym miejscu jest wystająca rurka, która prawdopodobnie jest wyjściem na wąż
Obrazek

Jutro to sprawdzę bo mam nagrzewnice-klimy po demontażu w garażu. Jeśli jest przed wlotem do nagrzewnicy tzn, że to jest ori wyjście pod klimatyzowany schowek jak w Passacie B5
sorry, że tak odgrzewam temat ale interesuje mnie chłodzenie schowka, kolego thomas1919 sprawdziłeś to może bądź masz jakieś świeże info na temat tej rurki, czy aby na pewno jest ona do klimy schowka?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
thomas1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: sob cze 16, 2007 15:57
Lokalizacja: Zawiercie woj. śląskie
Kontakt:

Re: Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: thomas1919 » pn lip 18, 2011 07:01

Obrazek
Miejsce zaznaczone cienką czerwoną strzałką nie ma nic wspólnego z klimatyzowanym schowkiem i odradzam wiercenie w tym miejscu.

Sprawdzony sposób bez wyjmowania całej nagrzewnicy to miejsce opisane przez grg474 pokazane też tu (niebieska strzałka):
Obrazek



Faazer
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt lip 26, 2011 09:45

Re: Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: Faazer » wt lip 26, 2011 10:01

A ja mam pytanko, bie nie znalazłem nigdzie.
Jaki jest nr części tego oryginalnego wężyka od Skody (wer. europejska) i czy pasuje do Golfa.



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: Kamel » wt lip 26, 2011 23:33

Faazer pisze:A ja mam pytanko, bie nie znalazłem nigdzie.
Numer wężyka z Fabii jest w pierwszym poście..
Faazer pisze:Jaki jest nr części tego oryginalnego wężyka od Skody (wer. europejska)
Skoda Fabia / Roomster / Polo - 6Y0 816 311A[/b]
Passat B5 - 3B1 816 311

A zainteresowanym polecam ponowną lekturę 1 posta :bigok:


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

booster70
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 25, 2013 16:48

Klimatyzowany schowek - MK4 / Bora i inne

Post autor: booster70 » wt cze 25, 2013 17:26

troche odgrzeje.. zakupilem ori czesci ze skody i mam problem z montazem rurki, nie wiem jak ja zamontowac zeby dobrze w nia wialo, co proponujecie ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości