Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Gico
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 24, 2011 23:39

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: Gico » czw maja 12, 2011 09:15

Witam. Kupiłem jakiś czas temu auto VW JETTE 02' rok i mam problem z lewarkiem zmiany biegów. Same biegi wchodzą dobrze ale jak ruszam nim w pozycji "luz" na prawo i lewo to bardzo ciężko to chodzi, nie wraca do środka tylko zostaje w pozycji do której został przesunięty. Co to może byc?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: Haki » czw maja 12, 2011 23:54

Nie rozbierałem tego mechanizmu --- ale podobnie jest pewnie jak w innych autach z grupy VAG ... czyli :

Demontaż mieszka .... przesmarowanie mechanizmu .... to na początek ...

lub ... wymiana , czyli kupienie zestawu naprawczego o ile taki istnieje do Twojego autka ....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Gico
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 24, 2011 23:39

Re: Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: Gico » pt maja 13, 2011 09:21

Witam. Mechanizm już nasmarowałem ale problem dalej występuje. Jest to Model Bory więc i od golfa IV będzie pasowało. a poziom oleju w skrzyni na to nie wpływa?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: marcin7x5 » pt maja 13, 2011 14:03

Sprawdź czy jest to mechanizm na linkach czy na łącznikach przegubowych. Jeżeli na łącznikach to trzeba patrzec w okolicach skrzyni biegów na ten cały układ, czyścic i smarować każdy z nich.



Gico
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 24, 2011 23:39

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: Gico » wt maja 24, 2011 22:51

Witam. Kolego możesz mi powiedzieć o jakie łączniki chodzi? ogólnie biegi wchodzą ok ale po rozgrzaniu silnika lewarek w pozycji luz prawo-lewo ciężko chodzi. Patrząc na skrzynie to pozycja luz podnosi i opuszcza ten aluminiowy uchwyt w górę i w dół. Zaskakujące jest to że ciężko chodzi dopiero jak rozgrzeje się silnik.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: kolunio21 » śr lip 30, 2014 18:35

Witam.
Nie będę zakładał nowego tematu a mam podobny problem tylko że u mnie lewarek ciężko chodzi jak się silnik rozgrzeje i na zewnątrz jest gorąco, biegi wchodzą bez problemu ale po rozgrzaniu się wszystkiego lewarek dość ciężko chodzi.
Silnik mam 1.6 16V golf 2002r. Będę wdzięczny za porady co zrobić, ewentualnie co i gdzie przesmarować



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: marcin7x5 » pt sie 01, 2014 14:47

Musisz rozebrać i przesmarować 4 połączenia kuliste cięgien/popychaczy. Cały ten mechanizm masz umieszczony na skrzyni biegów nad lewą półośką napędową.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: kolunio21 » pt sie 01, 2014 17:54

marcin7x5,
A powiedz mi jak się do tego zabrać ?? trzeba coś zaznaczyć?? czy można to normalnie rozebrać zrobić co trzeba i złożyć ??
Chodzi o to żeby później biegi wchodziły ;)



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: marcin7x5 » pn sie 04, 2014 18:23

Nic nie musisz zaznaczać jeżeli te łączniki - ściągasz te plastykowe cięgna z trzpieni kulistych. Dokładnie czyścisz, smarujesz smarem i ponownie wciskasz. Fakt, że dostęp jest fatalny ale idzie to zrobić. Masz raptem 3 cięgna i kilka punktów obrotu/osadzenia układu dźwigni. Ogólnie wszystko musi chodzic lekko i bez zacięć.



Awatar użytkownika
kolunio21
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: pn lut 07, 2011 20:21
Lokalizacja: TczeVW

Ciężko chodzący lewarek zmiany biegów

Post autor: kolunio21 » śr sie 06, 2014 12:39

Dziękować za info:)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Napędowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości