wyciek oleju, już go za wiele mi nie zostało :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

wyciek oleju, już go za wiele mi nie zostało :(

Post autor: Kowal_ » pt cze 09, 2006 12:14

Witajcie.

Zwracam się z prośbą o pomoc drodzy Forumowicze.

Z mojego Golfa mk2 cieknie olej z silnika.
Zauważyłem to 2 dni temu kiedy pod moim autem pojawiła się dosyć spora plama.
Na początku myslałem, że to spod korka wyciska olej bo było mokro naokoło niego (ale uszczelniłem go i jest suchutko od 2 dni)
Jednak silnik jest dalej mokry z oleju (cała lewa strona, olej zbiera się na misie olejowej skąd kapie na ziemię)

Dzisiaj zlokalizowałem wyciek.

Silnik to 1.3 na gaźniku. Patrząc od przodu samochodu mamy pokrywę u góry wraz z korkiem wlewu oleju. Zaraz za tą pokrywą, z tyłu, troszkę niżej są świece oraz 4 rury (są one połączone- czyli mamy tak jakby 2 pary) które wchodzą do bloku silnika.

wyciek zlokalizowałem w miejscu gdzie 2 lewe (patrząc od przodu) złączone rury wchodzą do silnika z tym, że olej cieknie tylko spod tej pierwszej rury, spod drugiej nie cieknie Prawa strona suchutka czyli spod prawej pary nic nie cieknie.

Teraz pytanie: jak się fachowo nazywa to łączenie, jakie cześci się w tym miejscu ze sobą łączą (nazwa tych rur i część silnika)
Jak nazywa się uszczelka, bo na pewno jakaś tam jest. Kupie od razu dwie na dwie rury w parze.

I mam pytanie odnośnie wymiany tego. Jestem n00bem jeśli chodzi o mechanikę, dopiero się uczę, to mój pierwszy samochód i chciałbym zapytać czy będzie jakiś problem z wymianą tego. Czy wystarczy odkręcić i rura sama odejdzie czy trzeba rozbierać więcej aby tego dokonać. Nie chciałbym do mechanika specjalnie z autem targać (nie wspominam o tym, że nie znam żadnego w Zabrzu godnego zaufania), a na pewno się czegoś nauczę robiąc to sam. Do pomocy będę miał w razie czego ojca (gdyby trzebabyło więcej siły :P )

Dziękuję wszystkim bardzo za pomoc.

Aha i jeszcze jedno - olej wyciska tylko przy włączonym silniku.

edit:
po udanej wymianie uszczelek oczywiście wymiana oleju bo tego za wiele nie zostało w silniku.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » pt cze 09, 2006 12:25

Czy te rury to miałeś na myśli kolektor ssący?



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » pt cze 09, 2006 12:52

Witam!!! a jak z pracą silnika pracuje równo i jak z mocą czy nie jest słabszy niz był???
czy miałeś czasem zbyt wysokiego poziomu oleju???
czy te rury o których piszesz to kolektor ssący czy wydechowy???
ssący jak łączą się z podsawą gażnika
wydechowy jak rury łączą sie z układem wydechowym
odp.

[ Dodano: Pią Cze 09, 2006 12:54 ]
jaki masz teraz poziom oleju??? bo może to benzyne ci wyrzuca a nie olej???


VW jest Bogiem, GLOF nałogiem, PRĘDKOŚĆ zabawą, a SZCZĘŚCIE podstawą!!!
[ bo inaczej to srogie mandaty czekają ;) ]

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » pt cze 09, 2006 13:03

zbycho pisze:Witam!!! a jak z pracą silnika pracuje równo i jak z mocą czy nie jest słabszy niz był???
czy miałeś czasem zbyt wysokiego poziomu oleju???
czy te rury o których piszesz to kolektor ssący czy wydechowy???
ssący jak łączą się z podsawą gażnika
wydechowy jak rury łączą sie z układem wydechowym
odp.

[ Dodano: Pią Cze 09, 2006 12:54 ]
jaki masz teraz poziom oleju??? bo może to benzyne ci wyrzuca a nie olej???
Silnik pracuje równo jednak mam lekkie wrażenie, że trochę osłabł.

Nie, zbyt wysoki poziom nie. Olej jeszcze jest nalany przez poprzedniego właściciela i jego poziom to minimum niestety, nosiłem sie z zamiarem wymiany, ale praca mi nie pozwoliła z racji braku czasu... ale teraz na pewno wymienie bo jest go po ubytku pewnie bardzo mało..

Co do tej całej części to wydaje mi się, że jest to właśnie kolektor ssący.
Znalazłem na allegro kolektor ssąc do Golfa II i wygląda identycznie jak mój (rury, wejścia)

Obrazek

Patrząc dokładnie tak jak na zdjeciu spod pierwszej wycieka.

Będą jakieś problemy z demontażem tego?
W jakiej cenie uszczelki?



EDIT:

Uszczelka na kolektor kupiona :) Zapłaciłem równe 10zł.

Przy okazji zakupiłem filtr oleju :] Jeszcze tylko przeglądam forum coby olej wybrać :)



Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » pt cze 09, 2006 17:10

Ale z tego co sie orientuje to przez kolektor ssacy olej nie leci. Moze z pod pokrywy zaworów sie leje na kolektor.



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » sob cze 10, 2006 14:55

damian24 pisze:Ale z tego co sie orientuje to przez kolektor ssacy olej nie leci. Moze z pod pokrywy zaworów sie leje na kolektor.
Miałeś po części rację :)

To nie spod kolektora. Jak zdemontowałem dzisiaj cały filtr powietrza to doszedłem do winowajcy wyciekającego oleju. W czujniku oleju szlag strzelił gwint i dlatego wyciekało. Nabyłem nowy czujnik - wszystko śmiga jak powinno. Uszczelkę pod kolektor sobie zostawię na później :)


Dziękuję wszystkim za pomoc, choć jak się okazało pociliście się nie na ten temat co trzeba w wyniku mojego błędnego zlokalizowania problemu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości