MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Forum techniczne związane z silnikami VR6

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: TOMMy_VW » wt maja 03, 2011 21:16

Cześć!

Przeszukuję forum i strony internetowe w celu uzyskania informacji (niestety konkretnej odpowiedzi nie znalazłem), czy sanki, ława silnika z wahaczami w MK3 w każdej (benzynowej) wersji silnikowej były takie same czy inne?

Mam budę z MK3 1,6 (silnik AEE) i w najbliższych dnia silnik będzie wyciągnięty i zamiast niego zakładam VR6 z passata, który stoi już u mnie w garażu i moje pytanie czy stare sanki mogą zostać, czy jednak muszę szukać innych?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: TheBiSHoP » wt maja 03, 2011 22:18

Sanki we wszystkich mk3 są takie same, ale poduchu proponuję włożyć od VR6


Obrazek Obrazek

TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: TOMMy_VW » śr maja 04, 2011 06:31

TheBiSHoP pisze:Sanki we wszystkich mk3 są takie same, ale poduchu proponuję włożyć od VR6
Poduchy mam z dawcy :pub:

Dzięki za odpowiedź! Można zamknąć.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Awatar użytkownika
adams
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: czw maja 24, 2007 09:35
Lokalizacja: Tarnobongo

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: adams » sob maja 07, 2011 13:50

nie wiem jak w golfie, ale w passacie zawieszenie przednie różniło się w wersji VR6 od pozostałych. Sanki były inne, grubszy jest stabilizator...


B5 3B 1.9TDI 115KM + chip & B4 2.8 VR6 174KM - oba na wypasie ;)

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: dawid018 » sob maja 07, 2011 18:49

adams pisze:w passacie zawieszenie przednie różniło się w wersji VR6 od pozostałych. Sanki były inne, grubszy jest stabilizator...
passat to całkiem inne auto.z niego prawie nic z zawieszenie nie pasuje do mkIII.

nie wiem tylko czy wahacze z mkIII będą ok.


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: imperfectCell » wt maja 10, 2011 00:02

wszytstko moze zostac Twoje pod warunkiem ze nie bedziesz zakladal hebli 280/280 5x100 wtedy zmienia sie zwrotnica a wraz z nia wahacze i stabilizator oraz sworzen i laczniki stabilizatora. Sanki bez wzgledu na to czy sa z GTI/VR6 czy GT/CL/GL sa takie same. Roznica miedzy tymi wersjami polega wlasnie na stabilizatorze i wahaczach nic wiecej. Oczywiscie mowa o zawiasie w mk3.



TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: TOMMy_VW » wt maja 10, 2011 15:40

dawid018 pisze:passat to całkiem inne auto.z niego prawie nic z zawieszenie nie pasuje do mkIII.
Zgadzam się, ale za wiele nie będę potrzebował z passata, ponieważ VR6 występowały seryjnie w MK3.
imperfectCell pisze:wszytstko moze zostac Twoje pod warunkiem ze nie bedziesz zakladal hebli 280/280 5x100
Zostawiam 4x100, a zmieniam tylko hamulce na większe, a tył zamieniam z bębnów na tarcze.

Z tego co wiem to pod przód podejdą hamulce 280, należy tylko wymienić zaciski i jarzma, a to wytargałem z paska.

W przyszłym tygodniu ruszam z całym swapem, więc opiszę jak sprawa wygląda od strony praktycznej :food:
imperfectCell pisze:Roznica miedzy tymi wersjami polega wlasnie na stabilizatorze i wahaczach nic wiecej. Oczywiscie mowa o zawiasie w mk3.

Seryjne wahacze i stabilizator z 1,6 wytrzymają pod VR bezproblemowo?
Ostatnio zmieniony wt maja 10, 2011 15:47 przez TOMMy_VW, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: imperfectCell » wt maja 10, 2011 17:12

wszytsko wytrzyma tylko jest jest jeden problem. Skoro wczesniej miales silnik 1.6 i jezeli nie byla to wersja GT 101 konna to masz na bank hamulce 239mm. Pod zwrotnice z takimi hebalmi nie przerobisz tego na 280mm. Musisz miec Zwrotnice z wersji GT te od 256mm tarcz wentylowanych. DO tego zakladasz jarzmo z 280mm i zacisk z 256 lub 280 bez roznicy bo sa takie same. Kupujesz tarcze z golfa II g60 lub ibizy cupry 16v 4x100 lub toledo 1L z AFN. Inaczej tego sie nie da poskladac. Wiem bo studiowalem temat i sam mialem takie hamulce u siebie. Pozdro



TOMMy_VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 435
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 11:24
Lokalizacja: SY

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: TOMMy_VW » czw maja 12, 2011 11:19

imperfectCell pisze:wszytsko wytrzyma tylko jest jest jeden problem. Skoro wczesniej miales silnik 1.6 i jezeli nie byla to wersja GT 101 konna to masz na bank hamulce 239mm.
Możliwe, że tak jest. Teraz niestety nie mam możliwości sprawdzenia jakie dokładnie hamulce tam siedzą, ponieważ jestem na urlopie i nie mam dostępu do samochodu, a w internecie nie mogę się doszukacie jakie tarcze seryjnie siedzą w AEE :banghead:
imperfectCell pisze:Musisz miec Zwrotnice z wersji GT te od 256mm tarcz wentylowanych.
Czyli wybór jest duży, zwrotnice z ABF'a i innych 2,0 powinny podejść, tak?

Znalazłem też taką stronę, ale nie znalazłem tutaj modelu AEE :-x

http://www.wagenstad.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

Re: MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: Rapcio » czw maja 12, 2011 15:37

imperfectCell pisze:wszytsko wytrzyma tylko jest jest jeden problem. Skoro wczesniej miales silnik 1.6 i jezeli nie byla to wersja GT 101 konna to masz na bank hamulce 239mm. Pod zwrotnice z takimi hebalmi nie przerobisz tego na 280mm. Musisz miec Zwrotnice z wersji GT te od 256mm tarcz wentylowanych. DO tego zakladasz jarzmo z 280mm i zacisk z 256 lub 280 bez roznicy bo sa takie same. Kupujesz tarcze z golfa II g60 lub ibizy cupry 16v 4x100 lub toledo 1L z AFN. Inaczej tego sie nie da poskladac. Wiem bo studiowalem temat i sam mialem takie hamulce u siebie. Pozdro
Dokładnie potwierdzam jest tak jak piszesz zacisk z 256 i 280 są takie same. Robiłem u siebie taka przekładke jak swapowałem VR6 i zostawiłem 4x100 tylko tarcze na przód dałem 280mm :)



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: imperfectCell » czw maja 12, 2011 18:33

AEE na 100% ma 239mm hamulce



imperfectCell
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: śr gru 05, 2007 00:29
Lokalizacja: Bydgoszcz

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: imperfectCell » czw maja 12, 2011 18:38

w rosli sprostowania jezeli chcesz
hamulce 280mm w rozstawie 4x100 to:
-zwrotnice z wersji GT (nie GTI) te od hamulcy 256mm
dzieki temu pozowli Ci to pozostac przy swoich wahaczach i stabilizatorze
- do tego tarcze 280 4x100 jak w poscie wyzej napisalem i klocki pod to (obojetnie czy GT czy GTI)
- jarzma od GTI lub VR6 czyli te co orgynialnie byly wsadzane do hamulcy 280mm

hamulce 280mm w rozstawie 5x100 (tak jak oryginalnie w GTI/VR6)
-zwrotnice z wersji GTI/VR6
-wahacze od GTI/VR6
-Stabilizator od GTI/VR6
-tarcze i klocki pod 280mm

Wersje CL/GL/GT roznia sie wahaczami i stabilizatorem od wersji GTI/VR6 wiec zalozenie zwrotnic z GTI z pisatami 5x100 pociaga za soba zmiane wahaczy i stabilizatora wraz z lacznikami i sworzniami.



Awatar użytkownika
TheBiSHoP
Forum Master
Forum Master
Posty: 1024
Rejestracja: czw gru 16, 2004 21:35
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: TheBiSHoP » sob maja 14, 2011 00:56

Rapcio pisze:256 i 280 są takie same
żeby uprecyzujnić - pasują, i da się to złożyć na wąskich klockach, ale nie są takie same


Obrazek Obrazek

Rapcio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 193
Rejestracja: śr lis 10, 2004 22:28
Kontakt:

MK3 ława silnika, sanki z 1,6 pod silnik VR6

Post autor: Rapcio » sob maja 14, 2011 12:42

U mnie w golf 4 cabrio 99r 1.8 75km tarcze 256mm był identyczny zacisk jak w seat cordoba sx 99r 2.0 16v 150km tarcze 280mm. Mierzyłem nawet tłoczki i miały ten sam wymiar.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VR6”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości