Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: Shmatan » sob maja 07, 2011 14:41

Witam.

Powszechnie wiadomo że dolot od filtra do turbo z silnika ARL jest wydajniejszy niż ten w alh/ahf/asv itp, ale wymusza korekte softu, w jednym z tematów, zaś, przeczytałem informacje jakoby dolot ten w silniku AGR był również wydajniejszy niż standardowy z innych vp - czy może ktoś to potwierdzić? dotarłem do takich zdjęć, ale nie jestem przekonany po ich oglądnięciu:
ARL vs vp
Obrazek

AGR
Obrazek

Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: tomek08 » sob maja 07, 2011 16:40

Witam, też tak słyszałem, że AGR jest wydajniejszy niż inne. Kolega sagon napisał mi coś takiego
Witam.
Dolot ten,jak już pisałem nie tylko w moim odczuciu daje lepszego powera.
Jest już kilku posiadaczy afn-ów,którzy zgodnie twierdzą,że daje i to dużo.
Nawet sąsiad po powrocie z zagranicy dał się przekonać do takiej przeróbki w swoim b4 afn i jest bardzo zadowolony.

Koszt takiej przeróbki zależny jest od kosztu zakupu dwóch rur,które są potrzebne do przeróbki.
1sza z nich,to rura dolotu(łącząca obudowę filtra powietrza) z passata b5 pd,ale z tych słabszych silników,czyli 101 i 115 koni.
Bardzo istotne,żeby była to rura z tego właśnie silnika,rury od 130tek mają bowiem większą średnicę i są zbyt luźne.
Ta ze 101ki,czy 115ki idealnie łącza się z afn-owską i drugą potrzebną do tego celu rurą.
1sza,ta od passata b5,ale też i audi 101-115 wygląda tak:

http://moto.allegro.pl/px0-416-500-audi" onclick="window.open(this.href);return false; ... 51495.html

Można ją odróżnić od tej ze 130to konnego silnika w bardzo prosty sposób.
Ta w linku ma 9 żeber na tej harmonijce,czyli jest to taka,jakiej potrzebujesz.
Te od 130tek mają ich 8,co widać w poniższym linku

http://moto.allegro.pl/rura-waz-turbo-t" onclick="window.open(this.href);return false; ... 99817.html

Czyli szukaj rury z 9cioma żebrami :)

2ga z potrzebnych rur,to rura łącząca puszkę filtra powietrza z turbiną od min. golfa V 1.9 tdi 105 koni.
Taka,jak na zdjęciu w linku

http://moto.allegro.pl/touran-1-9-tdi-t" onclick="window.open(this.href);return false; ... 60564.html

Jak będziesz zainteresowany przeróbką,to kup sobie te rury i napisz,to Ci powiem,co i jak.
a zainteresowało mnie to
sagon napisał(a):W moim afn-ie po sofcie z serii hamownia wypluła : 141,5ps@313,5NM Po 216-tkach: 160ps@345nm. Czyli w normie.Dodam tylko,że po zmianie turbinki i zmodernizowaniu jej dolotu autko zapier... jak szalone,a soft jeszcze nie był ruszany. Niestety nie shamowany,wiec nie wiadomo ile przybyło.Ale róznica jest odczuwalna.
Tylko już niestety nie wyświetlają się załączniki z allegro. Pisałem do niego, ale niestety od 29 stycznia wiadomość jeszcze nie doszła.
Pozdrawiam.


Tomek

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: jaro789 » sob maja 07, 2011 21:27

ciekawe
w agr nie widać żadnej zwężki, a nawet w arl ona występuje
pierwszy raz na to zwróciłem uwagę

może dlatego że to turbo wg żeby miało mniejszy opór przy zasysaniu??
strzelam bo nie wiem
z drugiej strony dlaczego mieli by tłumić przepływ w pd i vp z vnt? bez sensu



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: tomek08 » sob maja 07, 2011 21:51

Może to przez te przewężenia? Nie wiem nigdy się nie zastanawiałem.


Tomek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: Shmatan » sob maja 07, 2011 22:20

Napisałem do paru sprzedawców z prośbą o wymiary - jeżeli się czegoś dowiem to na pewno napisze ;) ew. zaryzykuje i kupie rurę w ciemno - będziemy pasować



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: toffic » ndz maja 08, 2011 00:03

Nie łatwiej zrobić nową z nierdzewki czy alu??



jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: jaro789 » ndz maja 08, 2011 08:06

kolego toffic - koszty
tą z agr wyrwiesz za małe pieniądze a zrobienie choćby z nierdzewki to już trochę kosztuję
wiadomo będzie lepsza

a propo ta agr też jest przewężka ale o wiele mniejsza



chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: chrzaniu » ndz maja 08, 2011 18:27

a moze ktos ogarnie linki :) bo te juz nieaktualne,
ja znalazlem cos takiego .....
http://allegro.pl/przewod-ssacy-rura-1j ... 75898.html" onclick="window.open(this.href);return false;
to niby ta 1 rura z podanych danych
a 2 niemoge znalesc bo niewiem jak wyglada


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: ZULUS 28 » ndz maja 08, 2011 22:32

zapamietajcie,niema gnojwki niema mocy, na seryjnych dolotach osiagaja 200ps


gti tdi 20jahre

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: Shmatan » ndz maja 08, 2011 22:45

ZULUS 28, i co to wnosi do tematu? jasna sprawa że rura dolotu czy kolektor nie zwiększy bardzo mocy, ale łatwiej będzie w przyszłości osiągnąć zamierzany próg bez hardkorowego programu



zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: zebra2008 » pn maja 09, 2011 21:58

taki dolot podejdzie do brd?



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: tomek08 » pn maja 09, 2011 22:23

Witam, chodzi Ci o turbinę BRD? Jeśli tak to ASZ, ARL, BPX-sam takowy będę montował, a wygląda tak http://imageshack.us/photo/my-images/217/dvci0031.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam.


Tomek

zebra2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 366
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 20:54
Lokalizacja: EPJ

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: zebra2008 » pn maja 09, 2011 22:32

tak jak napisalem BRD bo mam agra i sie zastanawiam czy podejdzie pp



tomek08
Forum Master
Forum Master
Posty: 1556
Rejestracja: czw mar 19, 2009 16:43
Lokalizacja: okolice Częstochowy

Dolot z AGR do innych tdi vp w mk4

Post autor: tomek08 » pn maja 09, 2011 22:38

Czyli cały silnik? Jeśli tak to powinien pasować tylko łapy do mocowania są inne, ale niech jeszcze znawcy się wypowiedzą.


Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości