Auto nie odpala
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Re: Auto nie odpala
Generalnie turbo puszczalo olej który się gromadził w intercolerze. Pewnego dnia olej z ic poleciał na tłoki. Obrotomierz się zamknął i auto się zatrzymało. Czyli potocznie silnik się rozbiegał (poleciał na oleju). Po rozebraniu silnika (zdjęta głowica, wyjęte tłoki) nie zostały zlokalizowane większe usterki (jeden zawór wydechowy skrzywiony). No i oczywiście turbo out. Z koła kompresji nie za dużo zostało. Musiały być spore luzy, przez które pewnie olej sobie podążał do ic. I to tyle.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Nie była jeszcze sprawdzana, ale wydaje mi się że jest skoro silnik pracuje na plaku. Popraw mnie jeżeli się myle.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Druga sprawa, sprawdzałem dzisiaj jeszcze dla pewności czy wtryskiwacze się otwierają. Niestety wytworzone przez pompę ciśnienie chyba jest za niskie do otworzenia wtryskiwaczy. Dodam że po odkręceniu wtrysków od przewodów wysokociśnieniowych paliwo wydodobywa się.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Ja bym stawiał że coś się pochrzaniło z częścią wysokociśnieniowa w pompie. Tłokorozdzielacz rozdziela paliwo na poszczególne cylindry, jednak nie spręża paliwa. Proszę mnie poprawić jeżeli się myle.
Auto nie odpala
Pomieszało mi się. Jeśli pompa nie podaje wogóle paliwa przy kręceniu rozrusznikiem to i na plaku nie odpali - odpalanie plakiem może powodować błąd, który odczytałeś.
Albo rozrząd jest przestawiony, albo coś się dzieje z czujnikiem obr wału, jego przewodem, lub coś go zakłóca, np zwarcie w rozruszniku.
Z podmianą pompy byłbym ostrożny, chyba, że ktoś Ci jej użyczy.
Albo rozrząd jest przestawiony, albo coś się dzieje z czujnikiem obr wału, jego przewodem, lub coś go zakłóca, np zwarcie w rozruszniku.
Z podmianą pompy byłbym ostrożny, chyba, że ktoś Ci jej użyczy.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Hmm, czyli z Twojej wypowiedzi mam wnioskować że pompa jest ok, nawet gdy wtryskiwacze się nie otwierają?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Źle się wyraziłem, silnik pracuje tylko gdy jest plak w dolocie. Gdy go nie ma to przestaje pracować. To nie jest tak że uruchamiam go na plaku, i dalej leci na on.
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Tak jeśli będą spełnione niektóre warunki sterownik odetnie paliwo nastawnikiemHmm, czyli z Twojej wypowiedzi mam wnioskować że pompa jest ok, nawet gdy wtryskiwacze się nie otwierają?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Czy po odkręceniu przewodów wysokociśnieniowych od pompy wtryskowej przy wyłączonym silniku paliwo powinno się sączyć z króćców? Czy może króćce powinny być suche?
-
- Ma gadane
- Posty: 190
- Rejestracja: czw lip 24, 2008 11:28
- Lokalizacja: VW Golf IV 1.9 TDI(66kw)
Auto nie odpala
Taka sytuacja hipotetyczna. Silnik pracuje na oleju, noga zdjęta z pedału przyśpieszenia (dawka paliwa 0?),zwiększa się prędkość obrotwa wału korbowego a więc i zwiększa się prędkość obrotowa wałka pompy. Czy taka sytuacja może zaszkodzić pompie? Jak to się ma do działania tłokoroździelacza.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 179 gości