Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » czw maja 05, 2011 19:18

t0mal, tu się nie zgodzę.
jak miałem wcześniej AAZ'a miałem przez pewien problem z uzyskaniem 1.8bara nawet na zaślepionym WG
jak się okazało wystarczyło wtedy zmienić zaworek od ciśnienia wewnętrznego na taki który miał mniejsze ciśnienie niż mój ori.
i po tym zabiegu turbo nie miało oporów przed zamykaniem skali manometru.


proponowałbym ise zająć na pierwszy ogień pompą ale nie mówię też że turbo jest na 100% sprawne bo go nie miałem w rękach



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » czw maja 05, 2011 21:14

To można zrobić tak - jak nie żre oleju trzeba podmenić pompę na starą, z 1.6 - jak na niej dmuchnie 2 bary to znaczy, że była to wina pompy.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » czw maja 05, 2011 21:28

NO jest to jakiś pomysł
muszę to wypróbować, mam pompę z SB której jeszcze nie rozebrałem do końca :)
a moją modzoną pompę rozbiorę i zmienię podkładkę pod falą, albo po prostu wyślę do Trochimsa :]

Swoją drogą i tak szukam dobrej sprężarki
te gt 2052 ma bliżej do T-3 czy do T-2 ??

Pozdro


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » czw maja 05, 2011 22:17

Zupełnie inna konstrukcja, nie ma nic wspólnego ze starymi garrettami. Źle wystrojona może spowodować połamanie wału, albo podpór wału, potrafi dowalić solidne ciśnienie od samego dołu.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » pt maja 06, 2011 08:17

Ale straszysz :P
chodzi mi o charakterystykę, każda ma jakąś mapę która powinna pasować do danego silnika

Myślałem że seria gt 20 jest raczej do większych silników niż 1,6


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » pt maja 06, 2011 08:46

Tak, 2052V siedzi w 2.5 TDI
tu masz lag http://www.youtube.com/user/euglen1#p/u/10/pCdjAdTk2mc" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » pt maja 06, 2011 19:24

Czemu to ciśnienie tak skacze??
ta sprężarka tak reaguje szybko na dodanie gazu ??


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » pt maja 06, 2011 20:59

Tak, dlatego też jest niebezpieczna dla silnika, no i wymaga mocnego sprzęgła.
Ten konkretny film dotyczy vnt17, mniejszego turba



arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » sob maja 07, 2011 14:17

a tak się zachowuje na AAZ'cie

[youtube][/youtube]




to żeby nie wstawała za nisko można ogranicznikiem ładnie wyregulować.



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 08, 2011 13:33

Wiecie co
no fajne to jest, ale wydaje mi się że kombinowanie VNT w 1,6 td będzie kosztować tyle pracy i kasy co wrzucenie 1,9 tdi
Nie czuje jakiejś wielkiej potrzeby mega modzenia tego silnika, i tak nie dojdę do tego co zrobili inni.
Chcę tylko by się fajnie zbierał, tak jak to było wcześniej na T-2

Wczoraj rozebrałem garretta T-3 którego kupiłem razem z moim silnikiem
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wszystko się dało rozebrać, wirniki nie mają żadnych uszkodzeń.
Jest wyczuwalny luz osiowy, ale nie ma więcej chyba niż 0,5 mm, muszę to zmierzyć. Jak bym zalał łożysko olejem to pewnie by się zmniejszył
Tyle że to jest z wzdłużnego silnika. Musiał bym przełożyć gorącą muszlę z T-3 którą mam teraz w golfie.
Zastanawiam się czy nie pójść z tym do serwisu żeby mi ją sprawdzili, ewentualnie wymienili uszczelnienia.
Nie wiem ile to może kosztować.

Rozbieram jeszcze T-2 tyle że tamta jest mocno dojechana, ma jakiś ubytek na kole kompresji


Somewhere in Nowhere

arwam

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: arwam » ndz maja 08, 2011 17:42

superkasztan, wyglądać wygląda ładnie.
czasem na zimnej muszli nie masz napisu AIRRESERCH ?

jak tak i nakrętka na kompresorze jest na kluczyk 11mm to jest duże prawdopodobieństwo że masz turbo na grubszym wałku



Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » ndz maja 08, 2011 19:03

Coś było napisane
ale nie jestem pewien
leży zawinięte w szmatki na półce
sprawdzę jak pojadę do serwisu


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
superkasztan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn paź 22, 2007 13:47
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: superkasztan » czw maja 12, 2011 22:48

Heja

Byłem w moto remo w Chorzowie,

Kolo obejrzał i stwierdził że koło kompresji miało kontakt z muszlą. wypatrzył że łopatki mają ślady otarcia i są podwinięte w jednym miejscu.
- pierwszy krok, kpl. ekspertyza 250 pln
- wymiana łożyskowania i uszczelnienia 700 pln
- jeżeli wymiany będzie wymagało koło kompresji, ok 1000 pln

Czyli masakra :kac:

Myślę że włożę to do auta i zobaczę jak działa


Somewhere in Nowhere

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Turbo MIX 1,9 TD > 1,6 TD Garett T-2

Post autor: t0mal » czw maja 12, 2011 22:52

używane turbo 200zł



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości