Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » sob maja 07, 2011 12:31

Witam tak jak w temacie mój Golf 3 zaczął palić 10litrów na 100km i to naprawdę przy bardzo spokojnej jeździe nie przekraczając 90km/h.Przy tym strasznie kopci na czarno dosłownie zasłonę dymną robi i ogólnie to nie ma siły jechać .Kiedyś biegi zmieniałem przy 1800-2000 obrotów i nie czułem braku mocy, bez znaczenia czy jechałem sam czy w 6 osób na pokładzie.Obecnie straszny muł sie zrobił.


Doradźcie cos.



marcin44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 09:56
Lokalizacja: Warszawa/Łomża

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: marcin44 » sob maja 07, 2011 13:31

Koniecznie sprawdź kąt wtrysku. objawy mogą sugerować przestawienie kąta, a przyczyną może być przeskoczenie paska rozrządu. W tym modelu silnika lubi się klin na wale ściąć i koło pasowe dostało luzu. Koniecznie to sprawdź jak najszybciej, dalsza jazda może być niebezpieczna dla silnika.pzdr



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » sob maja 07, 2011 14:06

Kąt wtrysku był ustawiany jakieś 2 miesiące temu po tym jak mój mechanik niepotrzebnie go przestawił na słuch bez zadnych narzędzi.Obecnie jest ustawiony według ksiązki na 10.5 stopnia, kuzyn pracuje w zakładzie regenerujacym pompy wtryskowe i ustawił to specjalnym urzadzeniem....wiec kat wtrysku odpada raczej



Awatar użytkownika
Krystian GTD
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 170
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:37
Lokalizacja: Gdańsk

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Krystian GTD » sob maja 07, 2011 14:35

Wtryski może ci leją. AAZ może spalić 7 litrów. Jeszcze poszukaj wycieków ON. Bo jakbyś miał ścięty klin na wale korbowym to by leciał dym biały.



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » sob maja 07, 2011 15:21

Kumpel miał 4 sprawdzone wtryski nie lejące ,jeździłem na nich tydzień i bez zmian ...cały czas tak samo, wycieków tez zadnych nie ma



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: t0mal » ndz maja 08, 2011 01:16

Może masz gniazdo gołębi w dolocie? Filtr powietrza sprawdzony? Turbo nie stoi dęba? Jakie doładowanie? Pompa zwykła czy pół-elektroniczna? Jest EGR? Sprawdzałeś kolektor?



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » ndz maja 08, 2011 11:42

w dolocie nic nie ma filtry powietrza i paliwa niedawno zmieniane,turbo działa,pompa pół-elektroniczna ,zaworu EGR nie ma...hmmm cięzka sprawa...



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: t0mal » ndz maja 08, 2011 14:04

[b]Lukas2z107[/b] pisze:pół-elektroniczna ,zaworu EGR nie ma
Musi być EGR.
Czy nie masz wrażenia, że silnik pracuje twardo? Czy miga kontrolka świec żarowych?



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » pn maja 09, 2011 07:49

no w sumie to rzeczywiście silnik twardo pracuje a co do kontrolki to normalnie się zachowóje...to ma jakis związek??



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: t0mal » pn maja 09, 2011 08:35

Musisz odwiedzić obcykanego pompiarza, bo możesz mieć uszkodzony czujnik początku wtrysku (ten pomiędzy przewodami w pompie). Objawy to twarda praca silnika i wysokie spalanie.



snabollskrieg
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt paź 05, 2010 19:34

Re: Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: snabollskrieg » pn maja 09, 2011 12:58

co rozumiecie przez "twardą" pracę silnika? Mam praktycznie identyczne objawy w swoim 1,9 TD tez nie mogę odkryć co to jest, jak sprawdzić czy nie jest zanieczyszczony dolot? Jestem naprawde zielonym w tych sprawach, więc proszę jak dla laika:]



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » pn maja 09, 2011 13:17

ok rozumiem a jak to mniej więcej wygląda, gdzie jest ,bo kumpel ma nie potrzebna pompe wtryskowa i moze udało by mi sie to porzyczyc od niego...moze jakasb fotka...o tym czujniku juz ktos chyba pisał o ile dobrze pamietam



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: t0mal » pn maja 09, 2011 15:18

Wkręcony jest w pompę pomiędzy wyjściami przewodów wysokiego ciśnienia.



Lukas2z107
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw lip 15, 2010 09:32
Lokalizacja: Łukawica/Roztocze
Kontakt:

Golf 3 1.9 td AAZ 10litrów na 100km

Post autor: Lukas2z107 » pn maja 09, 2011 16:01

tak dla pewności to o to chodzi ...a i jak to sie fachowo nazywa tak zebym na allegro mógł znalezć cos takiego Obrazek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 110 gości