Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyniach.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- slonik98
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Kontakt:
Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyniach.
Witam, Jako, że takich tematów po pół, ewentualnie całej stronie jest dużo pomyślałem, że warto zrobić w końcu jeden duży temat, zawierający maksymalnie dużo informacji na temat wszystkich sposobów wzmocnienia sprzęgła 240mm w 6 biegowych skrzyniach biegów. Fajnie by było jakby ktoś z doświadczenia podał takie informacje jak. Ile znosi seria z asz,arl przy jakim momencie i mocy ów sprzęgło się poddało, albo jaką moc trzyma i ma się dobrzę. Takie kompendium wiedzy na ten temat na pewno ułatwiło by wybór wielu użytkownikom.
Ostatnio największą popularnością cieszy się chyba zestaw z sharana asz/BTB. Do przekłądki potrzebne nam są: koło dwumasowe, docisk z tarczą, śruby do docisku oraz wysprzeglik. Ktoś gdzieś tam wspomina o jednomasie z EVO, ale tutaj informacji jest dosyc mało i temat, jedynie znany chyba użytkownikowi Evolution. I trzecia opcja to oczywiscie wzmocnienie docisku i do tego tarcza spiekowa (taki zestaw mam u siebie). Tutaj odrazu mam pytanie, ja ten ostatni zestaw mam założony u siebie, ale nie mogę powiedzieć na ile nm i km był robiony, bo to nie ja go wkładałem. Jedno jest pewne sam go zabiłem, gdyż jeżdżę niewystrojonym samochodem, gdzie bardzo dużo koksu mam z samego dołu. Co do użytkowania to fakt pedał sprzęgła jest dość twardy, ale ludzie ja tym samochodem byłem nad morzem w poznaniu i jeżdże nim na codzien, i jak dla mnie tragedii nie ma. Jak ktoś wsiądzie po raz pierwszy to wtedy jest w szoku. I tak sobię myślę, jakby to wszystko chodziło, gdybym wywalił spieka i dołozył teraz zwykłą tarczę do tego wzmocnionego docisku, które aktualnie mam na samochodzie ? teoretycznie jeśli docisk będzie w dobrym stanie, nie przegrzany ani nic z tych rzeczy powinno to podnieść trochę wytrzymałość seryjnej tarczy. DO tego ładnie napisany program, z momentem narastającym liniowo i myślę że taka seryjna tarcza z arl/asz powinna wytrzymać okolice 400nm i 200km. No chyba, że wzmocniony docisk na seryjną tarcze zadziała wręcz odwrotnie?
No i zapomniał bym jeszcze o zestawie do seryjengo dwumasu asz/arl: sachs race jak narazie słyszałem same pozytywne opinie na temat tego sprzęgła koszt ~ 2100zł (docisk i tarcza) pedał sprzegła podobno jak w seryjnym samochodzie i przenosi moment rzędu 460nm. W sumie, gdyby kasa nie stanowiła problemu to odpowiedź na moje pytanie była by banalna: sachs race
Tak więc ja mam jedno pytanie: czy taki wzmocniony docisk z seryjną tarczą z arl/asz podoła 400/200 czy nie ma to racji bytu, jesli tak dlaczego ?
Myślę, że wszyscy uzytkownicy mający jakieś pytania co do w/w sprzegieł powinni pisać je tutaj, i potem zrobi się z tego jakaś fajna baza.
Ostatnio największą popularnością cieszy się chyba zestaw z sharana asz/BTB. Do przekłądki potrzebne nam są: koło dwumasowe, docisk z tarczą, śruby do docisku oraz wysprzeglik. Ktoś gdzieś tam wspomina o jednomasie z EVO, ale tutaj informacji jest dosyc mało i temat, jedynie znany chyba użytkownikowi Evolution. I trzecia opcja to oczywiscie wzmocnienie docisku i do tego tarcza spiekowa (taki zestaw mam u siebie). Tutaj odrazu mam pytanie, ja ten ostatni zestaw mam założony u siebie, ale nie mogę powiedzieć na ile nm i km był robiony, bo to nie ja go wkładałem. Jedno jest pewne sam go zabiłem, gdyż jeżdżę niewystrojonym samochodem, gdzie bardzo dużo koksu mam z samego dołu. Co do użytkowania to fakt pedał sprzęgła jest dość twardy, ale ludzie ja tym samochodem byłem nad morzem w poznaniu i jeżdże nim na codzien, i jak dla mnie tragedii nie ma. Jak ktoś wsiądzie po raz pierwszy to wtedy jest w szoku. I tak sobię myślę, jakby to wszystko chodziło, gdybym wywalił spieka i dołozył teraz zwykłą tarczę do tego wzmocnionego docisku, które aktualnie mam na samochodzie ? teoretycznie jeśli docisk będzie w dobrym stanie, nie przegrzany ani nic z tych rzeczy powinno to podnieść trochę wytrzymałość seryjnej tarczy. DO tego ładnie napisany program, z momentem narastającym liniowo i myślę że taka seryjna tarcza z arl/asz powinna wytrzymać okolice 400nm i 200km. No chyba, że wzmocniony docisk na seryjną tarcze zadziała wręcz odwrotnie?
No i zapomniał bym jeszcze o zestawie do seryjengo dwumasu asz/arl: sachs race jak narazie słyszałem same pozytywne opinie na temat tego sprzęgła koszt ~ 2100zł (docisk i tarcza) pedał sprzegła podobno jak w seryjnym samochodzie i przenosi moment rzędu 460nm. W sumie, gdyby kasa nie stanowiła problemu to odpowiedź na moje pytanie była by banalna: sachs race
Tak więc ja mam jedno pytanie: czy taki wzmocniony docisk z seryjną tarczą z arl/asz podoła 400/200 czy nie ma to racji bytu, jesli tak dlaczego ?
Myślę, że wszyscy uzytkownicy mający jakieś pytania co do w/w sprzegieł powinni pisać je tutaj, i potem zrobi się z tego jakaś fajna baza.
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyniach.
na 400nm i ps znosi seria ASZ ARL było kilka razy na forum ,
komplet od sharana daje rade do 420-430 max ok 450 zalezy przy jakich obrotach jest ax moment bo jak w okolicach 2k rpm to i tyle może nie dąć rady , generalnie czym wyzej moment to łatwiej sprzęgło może przenosi....
sprzęgła z podwójnymi sprężynami centralnymi ok 500 - 550 z tarczą organiczną a jak spiek to ok 600nm to moje wnioski jakie zaobserwowałem po czytaniu na kilku forach
sachs performens producent zapewnia ze dają rade do 480nnm osobiście kupiłem takie do swojego 4 motion tyle ze sam docisk bo tarcze Radzikowski mi zrobił ...
jak masz wzmocniony docisk to możesz zapodać tarcze organiczną zbrojona
komplet od sharana daje rade do 420-430 max ok 450 zalezy przy jakich obrotach jest ax moment bo jak w okolicach 2k rpm to i tyle może nie dąć rady , generalnie czym wyzej moment to łatwiej sprzęgło może przenosi....
sprzęgła z podwójnymi sprężynami centralnymi ok 500 - 550 z tarczą organiczną a jak spiek to ok 600nm to moje wnioski jakie zaobserwowałem po czytaniu na kilku forach
sachs performens producent zapewnia ze dają rade do 480nnm osobiście kupiłem takie do swojego 4 motion tyle ze sam docisk bo tarcze Radzikowski mi zrobił ...
jak masz wzmocniony docisk to możesz zapodać tarcze organiczną zbrojona
- cobreti
- Sprzedawca
- Posty: 74
- Rejestracja: pn wrz 03, 2007 20:25
- Lokalizacja: Piaseczno
- Auto: Skoda Octavia 2 FL
- Silnik: BLT
- Kontakt:
Re: Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyni
Powiem tak.
U mnie seryjne sprzeglo od ASZ wytrzymuje 230 KM i 430 Nm jak narazie i nie ma z tym zadnego problemu od ponad roku
Niestety robie dalej i potrzebuje wzmocnionego docisku. Sluchy chodza ze radzi sobie bez problemu, z tarcza seryjna, z momentem 600 Nm. Nie posiada ktos na sprzedaz takiego? Bo u Radzikowskiego prawie miesiac trzeba czekac niestety
U mnie seryjne sprzeglo od ASZ wytrzymuje 230 KM i 430 Nm jak narazie i nie ma z tym zadnego problemu od ponad roku
Niestety robie dalej i potrzebuje wzmocnionego docisku. Sluchy chodza ze radzi sobie bez problemu, z tarcza seryjna, z momentem 600 Nm. Nie posiada ktos na sprzedaz takiego? Bo u Radzikowskiego prawie miesiac trzeba czekac niestety
Skoda Octavia 2FL kombi powered by PowerTDI 365KM&664Nm
Wtryskiwacze, Turbiny, Sprzęgła i inne - http://powertdi.pl
REGENERACJA WTRYSKIWACZY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6915064
Wtryskiwacze, Turbiny, Sprzęgła i inne - http://powertdi.pl
REGENERACJA WTRYSKIWACZY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 4#p6915064
- slonik98
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Kontakt:
Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyniach.
No właśnie, ja wyciagając informacje od wielu wielu użytkowników mogę również powiedzieć że seria asz/arl na big T znosi ~430nm ~230ps. Więc sporo.
Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyniach.
slonik98, sprzedajesz maszynke czy zostaje?
Re: Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyni
to tak z doświadczenia:
sprzęgło ARL/ASZ - do 420Nm
Sprzęgło od sharana 130/150km - do 460Nm
Sprzęgło które aktualnie mam, ori tarcza i 2mas + podwójny docisk - ponad 700Nm wytrzymał.
nie zapominajcie ze duże znaczenie ma waga samego pojazdu do wytrzymałości sprzęgła.
sprzęgło ARL/ASZ - do 420Nm
Sprzęgło od sharana 130/150km - do 460Nm
Sprzęgło które aktualnie mam, ori tarcza i 2mas + podwójny docisk - ponad 700Nm wytrzymał.
nie zapominajcie ze duże znaczenie ma waga samego pojazdu do wytrzymałości sprzęgła.
brk-tuning profesjonalnie strojony chip-tuning
www.brk-tuning.pl
www.brk-tuning.pl
- slonik98
- Gadatliwa bestia
- Posty: 548
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
- Lokalizacja: Rogoźnik
- Kontakt:
Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyniach.
Zostaje, w poniedziałek lece do Mumina, i spróbujemy to wystroić . Ten samochód jest za tani w utrzymaniu, żeby go sprzedawać , ale jak ktoś zarzuci dobrą ceną to czemu nie ;p
Re: Sprzęgła do ARL, ASZ i pokrewnych na 6 biegowych skrzyni
ten podwójny docisk to kto ci robił i za ile? nie jest za twardy do jeżdżenia na co dzień?rumianko pisze:to tak z doświadczenia:
sprzęgło ARL/ASZ - do 420Nm
Sprzęgło od sharana 130/150km - do 460Nm
Sprzęgło które aktualnie mam, ori tarcza i 2mas + podwójny docisk - ponad 700Nm wytrzymał.
nie zapominajcie ze duże znaczenie ma waga samego pojazdu do wytrzymałości sprzęgła.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości