z K24 jest tak samo, tyle że nie potrzeba MBC, warto zmienić k03 na T3,sam tak zrobiłem i nie żałuję.Krzylu pisze:maciyk, no to nastraszyłeś kolegę nie lepiej K24
turbo z golfa II sb
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: turbo z golfa II sb
Re: turbo z golfa II sb
maciyk pisze:z K24 jest tak samo, tyle że nie potrzeba MBC, warto zmienić k03 na T3,sam tak zrobiłem i nie żałuję.Krzylu pisze:maciyk, no to nastraszyłeś kolegę nie lepiej K24
bez różnicy,kwestia stanu i dostępności
turbo z golfa II sb
witam to w końcu co zamontować nie chcę robić demona tylko delikatnie podnieść moc tak do 100km jak wyjdzie
turbo z golfa II sb
Jak zrobisz pompę to około 130 - 150 przy doładowaniu 1.6 bara
Jeśli masz zamiar pompować więcej niż 0.8 to trzeba będzie dołożyć intercooler.
Jeśli masz zamiar pompować więcej niż 0.8 to trzeba będzie dołożyć intercooler.
Ostatnio zmieniony śr maja 04, 2011 22:44 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
turbo z golfa II sb
no to ładny demon będzie w planie mam intercooler, wskaźnik doładowania chodniczka oleju
a i jeszcze pytanko czy muszę montować płytę odprężoną do silnika
a i jeszcze pytanko czy muszę montować płytę odprężoną do silnika
turbo z golfa II sb
Nie.
Żeby zrobić 150 - 160 km w AAZ to poza sprawnym silnikiem potrzebujesz:
1) po pierwsze i najważniejsze - pompa, dobrze zrobiona z tłokorozdzielaczem 10 lub 11mm
2) duże turbo - K24 z mercedesa 124 300d turbo, Garrett T3 z mercedesa, K16, GT25 jakby którąś z tych udało się dopasować to by było super. Tańszy wariant to założyć coś z 1.6td - T3, albo k24. Jak nie chcesz mieć laga to można założyć GT2052V z 2.5 tdi ze zmienną geometrią.
3) intercooler przed chłodnicą - im większy tym lepszy
4) wał korbowy z tdi - w oryginalnym jest zbyt wysokie ryzyko, że zetnie klin.
5) wydech - rura 60mm od samej sprężarki aż po ostatni tłumik, ten możesz założyć np od tdi.
Lista powyżej to niezbędne minimum, na takim zestawie nie zalecałbym częstego korzystania z pełnej mocy, żeby cieszyć się bezproblemową eksploatacją wypadałoby jeszcze:
- zmienić wtryskiwacze na jedno sprężynowe, założyć inne końcówki (nie wiadomo jakie)
- chłodnica oleju z prawdziwego zdarzenia, zamiast wymiennika
- skrzynia biegów i kompletne sprzęgło wraz z kołem zamachowym z TDI 1Z (oryginalne sprzęgło padnie już po podkręceniu dawki i nie ma szans z pompą 10 lub 11mm, w skrzyni nie wytrzymuje dyferencjał)
- przerobić puszkę filtra powietrza
- odpiąć odmę z dolotu
Żeby zrobić 150 - 160 km w AAZ to poza sprawnym silnikiem potrzebujesz:
1) po pierwsze i najważniejsze - pompa, dobrze zrobiona z tłokorozdzielaczem 10 lub 11mm
2) duże turbo - K24 z mercedesa 124 300d turbo, Garrett T3 z mercedesa, K16, GT25 jakby którąś z tych udało się dopasować to by było super. Tańszy wariant to założyć coś z 1.6td - T3, albo k24. Jak nie chcesz mieć laga to można założyć GT2052V z 2.5 tdi ze zmienną geometrią.
3) intercooler przed chłodnicą - im większy tym lepszy
4) wał korbowy z tdi - w oryginalnym jest zbyt wysokie ryzyko, że zetnie klin.
5) wydech - rura 60mm od samej sprężarki aż po ostatni tłumik, ten możesz założyć np od tdi.
Lista powyżej to niezbędne minimum, na takim zestawie nie zalecałbym częstego korzystania z pełnej mocy, żeby cieszyć się bezproblemową eksploatacją wypadałoby jeszcze:
- zmienić wtryskiwacze na jedno sprężynowe, założyć inne końcówki (nie wiadomo jakie)
- chłodnica oleju z prawdziwego zdarzenia, zamiast wymiennika
- skrzynia biegów i kompletne sprzęgło wraz z kołem zamachowym z TDI 1Z (oryginalne sprzęgło padnie już po podkręceniu dawki i nie ma szans z pompą 10 lub 11mm, w skrzyni nie wytrzymuje dyferencjał)
- przerobić puszkę filtra powietrza
- odpiąć odmę z dolotu
turbo z golfa II sb
o to za dużo modzenia zostanę przy mocy ok 90-100km
czyli kolego t0mal wypisz mi co mi potrzeba do mocy ok.90-100km
czyli kolego t0mal wypisz mi co mi potrzeba do mocy ok.90-100km
turbo z golfa II sb
Witam!
Z dwóch ostatnich postów dowiedziałem się że aby dokonać modyfikacji zwiększających moc mojego auta potrzebuję:
- klucz 13
- śrubokręt
- klucz 10.
Ale co dalej? Narzędzia już mam. Czy dysponuje ktoś konkretnymi instrukcjami, opisami lub zdjęciami jak i co zrobić żeby dokonać modyfikacji no i oczywiście nie przesadzić.
Za pomoc z góry dziękuję.
Z dwóch ostatnich postów dowiedziałem się że aby dokonać modyfikacji zwiększających moc mojego auta potrzebuję:
- klucz 13
- śrubokręt
- klucz 10.
Ale co dalej? Narzędzia już mam. Czy dysponuje ktoś konkretnymi instrukcjami, opisami lub zdjęciami jak i co zrobić żeby dokonać modyfikacji no i oczywiście nie przesadzić.
Za pomoc z góry dziękuję.
turbo z golfa II sb
Regulacji dawki już próbowałem i zwiększyło to trochę moc ale mało odczuwalnie. Bardziej interesuje mnie zwiększenie ciśnienia doładowania. Jutro będę miał manometr i sprawdzę ciśnienie doładowania ale przy okazji dobrze było by wiedzieć jak je ewentualnie zwiększyć.
Zrobiłem zdjęcie elementu który według opisów jakie znalazłem steruje ciśnieniem turbiny. Strzałką czerwoną zaznaczyłem kontrę a zieloną "coś" (nie znam terminu na to). Dla pewności pytam:
Czy po zluzowaniu kontry kręcimy tym trzpieniem zaznaczonym na zielono (jak tak to w która stronę), czy kręcimy samą kontrą i jak tak to w która stronę.
Oraz gdzie najlepiej wpiąć manometr tak żeby pomiar był wiarygodny.
Zrobiłem zdjęcie elementu który według opisów jakie znalazłem steruje ciśnieniem turbiny. Strzałką czerwoną zaznaczyłem kontrę a zieloną "coś" (nie znam terminu na to). Dla pewności pytam:
Czy po zluzowaniu kontry kręcimy tym trzpieniem zaznaczonym na zielono (jak tak to w która stronę), czy kręcimy samą kontrą i jak tak to w która stronę.
Oraz gdzie najlepiej wpiąć manometr tak żeby pomiar był wiarygodny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości