Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

gregorius
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 15:42
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: gregorius » czw maja 05, 2011 08:30

Witam
Problem dotyczy Golfa III z 97r z sinikiem 1.8 90km. W aucie zainstalowana jest instalacja gazowa II generacji.
Auto od niedawna nie chce odpalić po postoju ( ja obserwuję ten problem zawsze rano ). Po dłuższym kręceniu rozrusznikiem w końcu załapuje i potem przez resztę dnia wszystko jest ok a następnego dnia historia się powtarza. Dodam tylko że dotychczas ten problem wcale nie występował. Po pierwszym takim incydencie wymieniona została kopułka i palec i był spokój przez ok 3 tygodnie. A po majowym weekendzie wszystko od nowa.

HELP panowie bo już mi ręce opadają a samochodem dojeżdżam codziennie ponad 60 kilometrów do pracy.

Dodam tylko że gdy jest cieplej na dworze to problemu nie ma.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: FIRERS » czw maja 05, 2011 12:03

czujnik temperatury cieczy chlodzacej -odlacz, sprawdz sonde lambda. na poczatek



gregorius
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 15:42
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: gregorius » czw maja 05, 2011 12:43

Samochód miał zrobioną diagnostykę. szukane były właśnie błędy związane z czujnikami i sondą...nic, zero, żadnego problemu.

A z tym odłączaniem czujnika cieczy chłodzącej - zrobić to jak nie będzie chciał zapalić?



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: FIRERS » czw maja 05, 2011 12:55

czujnika cieczy vag nie pokaze , jedynie na blokach banych pokaze temp. silnika . ale zdarzylo mi sie ze kilka razy czujnik byl dobry a vag zle pokazywal.



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: evilenko » pt maja 06, 2011 10:10

Gdyby to był czujnik temperatury to raczej konieczne byłoby trzymanie gazu żeby silnik nie zgasł ale nie można też wykluczyć tej opcji bez sprawdzenia. Możliwe też, że któryś elektrozawór nie zamyka się do końca i w nocy gdy auto długo nagromadzony w rurkach gaz spływa do silnika i później podczas rozruchu miesza się z benzyną. Taka mieszanka pali się sporo gorzej więc trzeba długo kręcić, żeby usunąć ją z silnika. Żeby to sprawdzić wieczorem zakręć zawór na butli (albo odłącz jego zasilanie) i rano spróbuj odpalić na benzynie.



ave86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz paź 10, 2010 10:03

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: ave86 » pt maja 06, 2011 21:06

Miałem podobną sytuację przy golfie IV problemem okazał reduktor, wytwarzał po dłuższym postoju jakieś ciśnienie wiec tu może być przyczyna.



Awatar użytkownika
adamtb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: pt sty 14, 2011 05:07
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: adamtb » pt maja 06, 2011 21:39

ave86 pisze:reduktor, wytwarzał po dłuższym postoju jakieś ciśnienie
reduktor (to nie kompresor) nie jest od wytwarzania ciśnienia tylko od zamiany gazu z postaci płynnej w lotną



gregorius
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 15:42
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: gregorius » ndz maja 08, 2011 17:08

evilenko pisze:któryś elektrozawór nie zamyka się do końca i w nocy gdy auto długo nagromadzony w rurkach gaz spływa do silnika i później podczas rozruchu miesza się z benzyną. Taka mieszanka pali się sporo gorzej więc trzeba długo kręcić, żeby usunąć ją z silnika.
Coś w tym może być. Zauważyłem, że czasami jak przełącza się z benzyny na gaz to auto dostaje muła. Pomaga ponowne przełączenie na benzynę i z powrotem na gaz. Być może faktycznie elektrozawór nie działa właściwie.
Pytanie tylko na który elektrozawór zwrócić uwagę, ten w butli czy ten przy reduktorze no i czy sam będę w stanie go wymienić lub wyczyścić.



evilenko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 288
Rejestracja: czw maja 20, 2010 20:50
Lokalizacja: Gdańsk

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: evilenko » ndz maja 08, 2011 19:12

Sprawdzić elektrozawór można w prosty sposób - wystarczy podczas pracy na lpg odłączyć mu zasilanie co spowoduje odcięcie dopływ gazu i zgaśnięcie silnika.
Jeśli silnik nie zgaśnie to masz winowajcę. Jeśli już któryś ma powodować taki problem to wydaje mi się, że to ten na reduktorze. Nie wiem jaką masz instalację ale chyba powinieneś mieć pod maską jeszcze jeden elektrozawór - na miedzianej rurce przed reduktorem (u mnie jest tam również filtr gazu. Co do wymiany lub czyszczenia myślę, że nie powinno być większego problemu. Musiałbyś napisać jaki to elektrozawór albo po prostu poszukać info w internecie. A na początek sprawdź ten myk z odłączeniem gazu na noc, bo może się okazać, że szwankuje coś zupełnie innego.



gregorius
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 15:42
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: gregorius » ndz maja 08, 2011 19:48

Mam reduktor Tomasetto i na nim jest filtr gazu razem z elektrozaworem



adamwwy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: ndz lis 14, 2010 21:38
Lokalizacja: Wyszków

Re: Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: adamwwy » ndz maja 08, 2011 23:27

Przy wyłączonym zapłonie to raczej mało prawdopodobne, żeby gaz się ulatniał w dolot. Na wyłączonym silniku są zamknięte wszystkie elektrozawory oraz silniczek krokowy (attuator) na przewodzie od parownika do miksera. 3 elektrozawory na raz raczej nie zawiodą... ale sprawdź bo różne cuda się w autach zdarzają.



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: FIRERS » pn maja 09, 2011 08:47

przypomina mi sie jedna sytuacja .. w fiat siena problem byl typu: wszystko ok tylko, nie chcial zapalic z rana. poroblem podobny do twojego . a ominac ten problem w fiacie bylo po przyjechaniu na miejsce przelczylo sie spowrotem na benzne i silniczek chodzil chwile . z rana nastepnego dnia odpalal od szczalu. gdy zgasilo sie silnik na lpg nie chcial zapalic rano. winny byl tam akurat emulator odciecia wtrysku paliwa.



gregorius
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn mar 12, 2007 15:42
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Re: Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: gregorius » pn maja 09, 2011 11:42

FIRERS pisze:przypomina mi sie jedna sytuacja .. w fiat siena problem byl typu: wszystko ok tylko, nie chcial zapalic z rana. poroblem podobny do twojego . a ominac ten problem w fiacie bylo po przyjechaniu na miejsce przelczylo sie spowrotem na benzne i silniczek chodzil chwile . z rana nastepnego dnia odpalal od szczalu. gdy zgasilo sie silnik na lpg nie chcial zapalic rano. winny byl tam akurat emulator odciecia wtrysku paliwa.
Na chwilę obecną staram się przełączać ręcznie między benzyną a gazem. Dzisiaj rano odpalił z lekkim kaszlaniem. Kolejna rzecz jaką zauważyłem to nierówne obroty przez pierwsze 2-3 minuty po odpaleniu (na zimnym).
Jak to zawiedzie to będę zakręcał butlę na noc i obserwował. Problem jest o tyle upierdliwy że nie występuje regularnie i zawsze rano idę z niepewnością do samochodu...



Awatar użytkownika
FIRERS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: czw lis 22, 2007 10:47
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Spory i dziwny problem z uruchomieniem silnika

Post autor: FIRERS » pn maja 09, 2011 12:16

ile masz tych obrotow?? jaka masz ta instalcje gazowa? czemu masz z problem z przelaczeniam na pb .. gdy rano odpalasz to na gazie czy na pb???



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 7 gości